Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
bahuriux 2021-08-16 23:09
Šitą teiginį matau jau ne pirmą kartą. Ir dar esu matės tūbėj video iš tų baterijų taisytojų-perrinkinėtojų yra kažkokios eksperiemntinės partijos gamintos ne su panasonic celėm tai tos baterijos dvesiai gana stipriai, kai pirksiu nepirmos jaunystės teslą rieks tuo domėtis įdėmiai.
gytis13 2021-08-17 10:08
Paskaičiuojam
Jeigu Tesla nuvažiuoja vienu pakrovimu 500km. tai jeigu riba 300 000km vadinasi automobilis krautas 600 kartų. Taigi tiek krovimų baterija atlaiko ir man tai atrodo normalu, nes šiaip nepaisant visų pasakų ir panegirkų ličio akumas laiko apie 1000 ciklų. Įdomiau kaip su amžiumi, elektromobiliui negalios tas kriterijus kaip vidaus degimo varikliui kad mažai važinėta, akumas sensta ir stovėdamas, praeina 10 metų ir ate. Senų elektromobilių pirkimas bus toks nemalonus procesas su tokiu rizikos faktorium gad geriau nereikia...
bahuriux 2021-08-17 15:13
Na sakykim tavo optimistinius 500km paverčiam į 400km nes važiuojama ir žiemą ir kitom nepalankiom sąlygom, gaunam kažkur 720 nepilnų ciklų, tai jau 70% baterijos resurso. O dėl amžiaus tai jo kokybiškos ličio celės išgyvena 10+ metų bet tik tokios kokybiškos kaip panasonic, bet ne kitų gamintojų. Pats turiu tokių akumų po 10 celių be jokios apsaugos tik temperatūrinis daviklis atjungia labai greitą krovimą (max 20 min reiškia krovimas vyksta 3C) jei kažkas negerai, tiem akumam jau virš 10 metų. Tai ~1/3 celių mirė, tada perrinkau iš 3 į 2 akumus, dabar jaučiu palei darbo laiką jau kad vėl neužilgo bus laikas perrinkti liks vienas akumas su keliom atsarginėm celėm. Galima daryti išvadą, kad akumų su panasonic celėm po 10 metų ne tai kad, talpa sumažėja kažkiek ten %, o maždaug pusė celių miršta, piktnaudžiaujant labai smarkiai.
Kadangi tesloj akumą valdo krūvos BMS ir dar centrinės smegenys, tai galim prilyginti, kad po 10 metų mirusių celių bus tik 20-30% (nes elektronika bandys nenaudoti tų blokų pilnai kurie silpnesni ir lauks kol likę susilygins, murusios celės tieisog nusilydo kontaktą-saugiklį ir "tarnauja" toliau kaip dead weight), o likusios turės ~80% pradinės talpos jei nebuvo pastoviai piktnaudžiauta su iškrovimais iki 0 ir pakrovimais iki 100% ir kai pilnai pakrautas/iškrautas ličio akumas laikomas ilgą laiką, ilgam laikymui reikia apie 40% kad būtu įkrautas ir nekarštoj aplinkoj. Tas 85kWh akumas ištikro palei talpą celių lygyje yra gal 100-120kWh tiesiog softas reguliuoja rezervą su kažkokių progresyviu algoritmu ir naudojimui duoda kažkokius saugius limitus su dideliu rezervu, tai tas nuvažiuojamas atstumas yra daugiau softo reikalas, nei pačiu celių galimybės. Ta prasme kai iškrauni iki 0% realiai celių lygyje yra like 20%, kai pakrauni iki 100% realiai bus dal kokia 90%, dėvintis akumui tos ribos mažinamos išpradžių 0 bus lygus ir toliau 20%, o 100 artės link 100% realių, paskui ateis laikas mažinti ir iškrovimą iki 0=15-10-5 %, kol ateis ištikro mirtis akumui
Bus po kurio laiko, jau ir dabar yra kas taiso tuos akumus ir netgi gamina pakaitinius akumų blokus su BMS (teslos eletronika priima kaip savus tuos akumus) bet be celių, mačiau tūbėj. Geekams salyginai nebus problemų susitaisyti akumą turint galvoj kad ir senos teslos nėra pigios, tai santykinai akumo kaina nė iš tolo nesudarys pusė dėvėto EV kainos.
Spėjum kad visos pasenusios performace tipo teslos bus su nudrožtais reduktoriais ir varikliais ne tik akumais, nes tam jos ir buvo pirktos, kad smagiai "skraidyti".
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Tesla“ turi elektromobilių savininkus raminančių duomenų - nebijokite senstančių automobilių