Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
HardAxe 2021-12-28 12:53
automobilius, ne kibirus.
Kadangi liaudis tešlų nepripažįsta, tai gal kokie i4, id4.
Negi kažkas galėtų persėsti iš 525D ar X530D į leaf`ą? Ypač jei mažai važiuoji, bet daug sėdi kamščiuose? Tai sutaupysi mažai, o sėdėt bus nepatogu.
Arba kur tu rasi tokį universalų ir patogų elektromobilį kaip passatas? Kuro sąnaudos mažos, remontas pigus. Važiuoti patogu, antrinė rinka tobula. Kad ir kišant į mašiną vežimėlį + du vaikus + šunį. Arba šaldytuvą.
Nepamenu, kad būtume diskutave apie polo, lupo, rio ir panašius VDV, kodėl tai turėtų pasikeisti perlipus į elektrą?
ZeroFM 2021-12-28 13:08
Nauji EV is salono lietuviui? Baik juokus čia nebent įmonių vadovai ir aukštas pareigas užimantys vadovaujantys asmemys ir tegali važinėt NEW EV.
Tai gal padarom eksperimenta aš pralekiu Alytaus kiemus su paspirtuku gopro užsidėjes o tamsta tarkim Varėnos ar Marijampolės (miesto tarkim iki 70k gyventojų). Ir pasižiūrom kur tie nauji auto stovi! O stovi jie privačiuose namuose kur namukų kainos šimtatūkstantinės ir algos jū tikrai ne vidutinės.
Minėjai šiauriečiai neturi bėdų laikyt auto garaže, na kai jų namų ūkis sudarytas 65% privatus/35% daugiabučiai tai jiems labai paranku turėt EV namie su tokiom algom.
immortallt 2021-12-28 13:32
HardAxe, o kas sakė, kad būtinai iš Passat'o dydžio auto turėsi persėsti į polo dydžio? Tiesa, išoriškai tokio pat dydžio automobilis ir elektromobilis nebus lygiaverčiai, elektromobilis bus talpesnis, saugesnis, galingesnis ir pigiau eksploatuojamas. Ir taip, jų kainos ne tai kad susilygins, elektromobiliai taps pigesni iki to laiko, kol draudimai įsijungs VDV.
ZeroFM, neužimu baisiai aukštų pareigų, esu eksprtas. Jei norėčiau, galėčiau sau leisti naują EV iš salono. Ir ne kažkokį pigų. Ir?
Kur stovi nauji auto? Pralėk pro bendrikus buvusius Nu gal ne iš salono, bet <5 metų limuzino klasės automobilių rasi.
P.S. mūsų namas šimtatūkstantinis, stovi 13 metų senumo yaris.
P.P.S. ir prie ko ** EV turi būti iš salono, o VDV tai ir 20 metų drožti gali būti?
Micėacė 2021-12-28 13:46
Immortalas tiek prifantazavo, jog nežinia nei ką į ką ten replikuoti. Bet: iš „Respublikoje“ pateiktų skaičių matyti, jog naujo automobilio Lietuvoje negali įpirkti toli gražu ne vien pensininkai ir už minimalią algą dirbantys, bet... negali kone visi piliečiai net ir toji „vidurinioji“ klasė su 1000€ atlyginimu į rankas neįperka taip pat.
Elektromobilių populiarumas: įsivaizduoju elektromobilį standartinio lietuviško daugiabučio kieme žiemą, kai naktimis temperatūra krenta -10C ir jis per savaitę išsikrauna pats save bešildydamas, prijungti kieme nėra kur, o suradus pakrovimo stotelę, ten - kilometro eilė. Ačiū, bet mano pirmas naujas automobilis tikrai nebus elektrinis...
Dėl elektros Europoje stygiaus: ką tik buvo straipsnis, kaip nauja valdžia Vokietijoje svaigsta uždaryti anglies elektrines ir atomines, ko pasekoje nusimato elektros stygius, kurio nekompensuos jokios vėjo jėgainės ir saulės elektrinės, todėl, prognozuoja, ypatingai taršias anglies elektrines ateityje teks įjungti vėl. Ir šitos prognozės net be automobilių elektrifikavimo dedamosios!
Lietuvoje be abejo reikėjo toliau eksploatuoti Ignalinos AE, nes, kaip išaiškino ekonomistė M. Starkevičiūtė, sutartys su ES dėl uždarymo lietė tik pirmąjį bloką. Antrasis galėjo dirbt ir su pratęsimu be problemų dirbti iki dabar ir užsidirbti savo uždarymui, nes: dabar apskaičiuotas elektrinės uždarymas atsieis 3,3 milijardo €, Lietuvoje per metus suvartojama 1200 GWh, vadinasi, užtektų elektros kainą pakelti 1 centu ir per 15 metų be problemų surinktume sumą reaktoriui uždaryti, o pirmojo uždarymą tegul sau finansuoja ES, jei taip jiems knietėjo jį uždarinėti. Ignalinos AE gamino laaaabai pigią elektrą, nes pačią elektrinę gavom dykai dovanų: pastatė ją mums Maskva už savus...
immortallt 2021-12-28 14:00
Jo, prieš 100 metų automobilį galėjo įpirkti tik 0,1% turtingiausių, kurą pirkti galėjai stikliniais buteliais didesnių miestų vaistinėse, todėl automobilių ir dabar gatvėse nėra, visi važinėja arkliais, ir vaikšto su guminiais batais, kad per gatvėje esančias šūdų upes perbristi.
EV nebūtina pirkti naujų. EV infrastruktūros sparčiai daugės.
Apie Vokietiją spangsti nesąmones, net Lietuvos rinkos nesugebi suprasti.
Apie atominę daug pasakų prisiskaitęs.
donatasv 2021-12-28 19:19
Prieš 100 metų ir buvo bandymų kurti auto su batareikom... Netgi buvo paslauga mes vakare paimam auto ryte grąžinam pakrautą. Vidaus degimo variklis nurungė be kovos. Nurungė EV tik tuomet, kai VDV varikliuose sukūrė starterį. Prieš tai reikė užkurti VDV auto sukant rankeną, kas buvo didžiauses nepatogumas.
Tesla šiuo metu išskirtinė tik dėl vienos priežasties greitai adaptuoja naujus mokročipus, veikimo principas ne kaip įprastos auto kompanijos, bet labiau kaip tech kompanijos, sudrumstė vandenis iš pagrindų.
Net ir pats muskas mato problemą su ličio tiekimu, supirkinėja kasyklas. Nes bijosi kad jo gigafaktoriai neturės iš kur paimt materiolo viesiem subridus į ličio rinką.
Jei kas turit įmeskit linką, kur būtų galima paskaityt apie ličio batareikų perdirbimą ir kiek to pačio ličio išgauna perdirbdami. Nes ką randu tai kiek taršus procesas yra ličio išgavimas, bet niekur neminimas perdirbimas. Daugiau verke, kad nėra batareikų standarto, negali net automatizuoti išardymo elementaraus atskyrimo padaryt.
donatasv 2021-12-28 19:42
P.S. imortal labai megsti statistiką, bet kada ateina kalba apie auto pirkimą labai lengvai faktus pradedi ignoruoti. Dabartiniai naudoti EV skelbimuose eina be batareikos arba vos gyva batareika, mašinoms net 10 metų nėra. + Nerasi net šiek tiek padoresnio šeimyninio automobilio. Jei norėsi nusipirkt naują batareika kainuos tiek pat kiek ir kėbulas, bendra kaina gausis vos ne kaip uz naują vdv. Nupirkt naują vdv tai pasirašai su banku min 300 europietiškų mėnesiui, 5 metus. Ar daug lietuvių gali tai sau leisti? Lietuva tęsesi ir už vilniaus ribų... Ten pasidomėk statistika...
immortallt 2021-12-28 20:01
Be baterijos parduoda stipriai daužtus arba skendusius.
EV dėvėtų paklausa didesnė, nei pasiūla.
Niekas nekalba apie VDV pardavimo uždraudimą nuo kitų metų. Taip pat net ir 2030 ar kitur 2035 uždraudus VDV pardavimą, tai reiškia, kad naudoti suksis dar iki 2050 m.
Bet tavo smegenys per skystos suprasti tendencijas, ir kur jos nuves.
gytis13 2021-12-28 20:20
To donatassv
Rankena užkurti automobilio variklį nebuvo toks didelis nepatogumas kaip atrodo. jeigu prisimenate žigulius tada taip, rankena užvesti būdavo vargas. Bet senieji automobiliai turėjo lėtaeigius daugiacilindrius variklius, jie užsivesdavo suktelėjus rankeną pusę apsisukimo. Tekę vaikystėj girdėti senų žmonių pasakojimus apie tai. Tiesog kiekvienam laikotarpui pritaikyta technika savaip tobula buvo.
donatasv 2021-12-28 20:38
Skvernelio vyriausybe tavo žiniai parinko optimalų VDV apmokestinimą registruojant, na gal labai taršių galėjo kaina kilstelt, konservai... Katik norėjo įvesti metinį mokestį... Kalba ėjo apie 3 papildomus mokesčius. Čia mano smegenys perskystos kad suvokt koncervus pripažystu. Technologijos kuom pakeist neturi, o žmones gatavi pasmaugt. Visi bėkit pirkit mirusius naudotus EV. Nuvažiuosit 70 km į dieną su kibiru ir ką jums neužtenka? Tokie kaip tu proto bokštai matyt ir renka konservus...
immortallt 2021-12-28 21:39
Skvernelio vyriausybė nieko optimalaus neieškojo, padarė nesąmonę, ką pripažino visi ekspertai.
Konservatoriai siekė įvesti vieną metinį mokestį už automobilį.
Technologijų naujų nereikia, kad naujo mokesčio nebūtų reikėję nemokėti. Net su mūsų senu kibiru mokėti būtų reikėję max 50€ per metus. Jei būtų tas pats naujesnis modelis, tai nereikėtų iš viso pagal tą tvarką mokėti, ir tai net nebūtų elektromobilis. Bet aišku, ubagas Lietuvoje turi prigimtinę teisę ne tik į vieną automobilį, bet į 3 šeimoje, ir ne ekonominės klasės automobilius, bet limuzino klasės, 3 litrų TDI su išpjautu katalizatoriumi! Jei neišgali tvarkingų automobilių, turi teisę žudyti, kad tik išgalėtų.
Taip, balsavau už konservatorius. Ne, nesu patenkintas viskuo ką daro. Taip, akivaizdžiai esu daug protingesnis daugelyje temų negu tu, tokių kaip energetika, elektromobiliai, klimato kaita.
donatasv 2021-12-28 21:58
Kokioje alternatyvioje visatoje tu gyveni? Proto bokštas. Rinkau geriausią iš blogybių. Tas pats pasiteisinimas ir su akumais kol neprišiks tiek kad panešt nepajėgs. Parodyk bent vieną švarią ličio išgavimo/perdirbimo technologoją nesapaliojas... Gal kai "apsimokės" sukurs, dėl ličio kasyklų tuo kariaut pradės, o perdirbt vis dar neapsimoka. Pagal tave ir vandenilį išgauna iš naftos nors kuo puikiausiai galim išgaut ir švariai be jokio co2. Danai bunda energijos saugojima kelia į vandenilį statys gamyklą. Kartojasi amerikino istorija su vdv kuru ir švinu, bet tokiems kaip tu dašils tik nudegus.
Benediktas 2021-12-28 22:06
Kaip manai, ką žmonės rinksins važinėti: 3-4x brangiau su vandeniliu, ar 1x kaina su ličio baterijom?
Nafta bet kokiu atveju baigsis.
donatasv 2021-12-28 22:14
Sunkusis transportas garantuotai rinksim 3 kad ir 4 kartus brangiau nei batareikos, bet lanksčiau. Betareikos jiems neišeitis.
donatasv 2021-12-28 22:23
Čia gi buvo t.lt straipsnis apie batareikinį traktorių ką nepamenat? Tinkamas šūdą iš tvarto išstumt ir ruloną šieno atvešt eko narkomanams... Su tokiu išvažiuos į laukus iš paskos kabelį temsis, arba statys kaip troleibusam linijas... Oj ką aš čia svaigstu patręš 10 hektarų ir toliau pasikraus 5h akuma vėl galės dirbt... Išvažiavus į rimtą lauką pamainomis keičia žmones už vairo ne atvirkščiai.
Benediktas 2021-12-28 22:28
Nežinau, kaip sunkusis, neuzilgo pamatysim, bet privatus asmenys su lengvaisiais manau rinksis 3-4 kartus pigesni buda, su baterijom, nes tai patogu 99 is 100 atveju didziajai daliai zmoniu. Dauguma zmoniu per diena tikrai nesulaksto net 200km.
donatasv 2021-12-28 22:44
Benediktai pasiturinčiom tautom akumas neproblema. Toliau nuo civilizacijos tai ne tik kad nepatogu bet ir neįperkamas malonumas. VDV ir 30 metų atitarnauja, investuojant per ilgą laiką palyginus nedidelias sumas. Akumas kiek atlaikys? 10 metų ir ką paskui? Čia jau optimistiškai 10 metų pradėkim kraut greitam įkrovime kaži ar 5 metus atlaikys.
AAA000 2021-12-29 00:21
neatsibodo savo fantazijas skleist? as buvau salyse, kur tu ta "elektromobiliu pardavimo buhalterini parametra" slovini. situacia sudina - kaip tas pasiekta. ten miskai is esmes aptverti. o siuksles irgi niekur nedingo - jos verciamos visur, kur gali trumpam sustot. arba kur "biski toliau nei as gyvenu". pvz prie tu aptvertu misku ivaziavimo vietu. trapuose tarp daugiabuciu, visokiose graziose vietose, kur gali viesai prisiparkuot ir pan. ir kur "niekas nemato". viskas suvesta iki tokio lygio, kad vieni kitus kamerom stebi - kas kam siuksleles savo imeta va ta tu gausi - kad siks net tau tiesiai ant galvos, o beveik salia. pvz prie tavo tos stebuklingos palapines - kur tu savo namu vadini sandeliuos ant saligatvio. "laikinai" koki pusmeti.
prie ko cia isvis vdv? normalioje visuomeneje turi but patenkintas daugumos poreikis judet, bet kokiu iperkamu budu - kai lesas gauni legaliais budais pagal tos visuomenes vidines taisykles. va ir viskas. jei neiperka dauguma is legaliuu budu - cia iskart problema. cia ne elektromobilizme esme. jei norima svaros - tai negali kirstis su kitom teisem. jei tu manai, kad ilgai busi kazkokia veganiska mazuma iki 5% su nuosavu elektromobiliu - o kiti tures kazkokiais susiktais vdv autobusais vazinet, tom paciom eismo juostom kaip tu - tai nemanau kas tas ilgai tesis tau tie patys tavo miestieciai padangas nuleis tavo tam paciam mieste kur tu egzistuoji is pavydo kad neiperka.
skandinavai isvis ten jau asmenines parkavimosi vietas beveik organizuojasi visur - kas pas mus tik centruose tevyksta. juokingtaoi ten atrodo ju tos ekologines politikos, kai pasigilini... tik tas, kad ju socialinis biudzetas gilesnem kisenem - gali nesamones uzglaistyt... kuriu tu nematai. jie palaiko "eko" dauguma dirbtinai. nepatenkintiems sumoka tiesiog. pas mus to nedarys. o jei issodins is vdv didele dali be kitu alternatyvu - bus visuomeninis susidorojimas. jei tu to nori - as nieko pries as net ir tam esu pasiruoses o taves man tiesiog gaila.
AAA000 2021-12-29 00:47
manau neadekvaciai vertini.
antras blokas jei gerai pamenu uzdarytas turejo but 2011. del eksplotacinio issidevejimo. ir pakeista statomu treciu - kurio uzbaigtumas buvo neblogas. bet leidimo nebutu gaves is ES. viskas ka ten "naujovisko" ir "modernaus" prikiso, tai tik stebejimo ir visokius stabdymo aitomatizavimo sistemu. ta prasme kapeikines investicines programos. o visi kazkaip isivaizduoja - kad eksplotuotu tukstancius metu... ir pinigai kruvom byretu... kol glusus rinksim - batka spes net sita naujaja savo AE sueksplotuot ir uzdaryt. ir manau ja state tik del uzdarymo reketo is ES lesu. o ne kad Vilniu susprogdint - kaip skiedzia konservai geras vogimo kaimynineje valstybeje pvz uzkrecia...
o islaidas mum ES padenge abieju bloku uzdarymo. is kuriu visi dabartiniai, ar dabartiniu "teveliai" ir "seneliai" valdzioje dar nukniso koki milijarda MINIMUM... uzdarymo tarpininkavime. siti elektros tarpininkai, kur daba ikiso - atseit "rinka" - cia lygiai toks pat vagimas tik kitokia forma. su AE vogtu per monopoli is visokiu VAIP mokesciu. dabar vagia per "rinkos" imitavima. nepakito tik vogimas. ir konsultavimo ekspertai
su elektromobiliu "propaganda" cia panasias apvogimo schemas valdantieji organizuoja ir tiek - nes didelis ekonomikos sektorius. kur sukasi aplamai pinigu didele mase. o glusai dar balsuoja uz sito organizatorius ir nori skandinavisku algu ir ju socialinio komforto. ten aplamai kitokia valdymo struktura - bendruomenine tiesiogiai atstovaujamoji. o pas mus tarpininikine atstovu - psiauso demokratine pradziai gal skandinaviska rinkiimu sistema isiveskim. o paskui elektromobilizma ir algas atvirksciai zinokit nesuveikia...
AAA000 2021-12-29 01:21
iskastine nafta baigsis. ir kur tau cia problema? problema tik pumpuotojams.
pasaulis pereis prie angliavandeniliu tiesioginio sintetinimo. ir tiek. tas pigiau uz batareikas ir uz vandenilio celes. persiskirstys tik itakos zonos. Lietuva islos - jei nepraknis savo dirvozemio.
vandenilis per daug nestabili forma.
o kuro sintetinimas - tai isvis auksto oktaninio laipsnio kuras. plius didelio grynumo. vdv dar ekonomiskesni keliais procentais gales but. nes kur ant naftos kuro - kaip pirminio saltinio. gal net kokiu iki 10% galima islauzt. sunku ivertint - bet ubagynuose - tipo pietu Amerika - ten ant spirito gana isplite. seniai butu numirus technologija. Afrikoje irgi ant spiritiniu mocu su pigiu kinisku vdv gana populiaru. Azijoje irgi megsta motodviracius ir kibirus visokius su vdv. o ta Europa su savo AKUMULIATOTINIU elektromobiliu vegetarizmais - cia labiau pasaulinio masto isimtis... deja. elektromobilizma kaip technologija veza aplamai Kinija mes jau atsiliekam... mum jau standartus net primetineja jie... o net Kinija nera visas pasaulis... deja...
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Čekijos premjeras nusiteikęs prieš vidaus degimo variklių uždraudimą: „Tai nepriimtina, ir Čekija ieškos sąjungininkų Europoje, kad tam užkirstų kelią“