Dar vienas elektromobilių privalumas - patekę į bėdą nesušalsite (Video) (15)
Šie metai keliems šimtams vairuotojų Virdžinijos valstijoje prasidėjo prastai. Kai kurie iš jų net 16 valandų nejudėdami šalo greitkelyje, kai dėl kelių avarijų ir sniego čia susidarė milžiniški kamščiai. Nemažai jų tiesiog paliko savo mašinas ir, matyt, iškeliavo kitais būdais.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
I95 greitkelis visiškai užsikimšo dėl kelių avarijų. Didelis sunkvežimis įsispraudė į greiktelio plotį kaip koks pleištas, o orai ir aplink įstrigę automobiliai neleido jo pašalinti. 16 valandų kai kurie nelaimėliai šalo nejudėdami, bet buvo ir tokių, kurie tame kamštyje praleido 27 valandas. 8m km atkarpoje susidarę kamščiai vos netapo didele humanitarine krize.
Kaip išgyventumėte tokiomis sąlygomis? Kai kurie vairuotojai guodėsi, kad jiems baigiasi degalai. Tie, kurie galėjo, dalijosi savo ištekliais, tačiau situacija buvo prasta, o automobilių - šimtai. Ar „Tesla“ padėtų tokiu atveju? „Youtube“ kanalas „Dirty Tesla“ nusprendė tai patikrinti.
12 valandų „Tesla Model X“ viduje palaikė 21 laipsnio temperatūrą. Lauke spiginant šalčiui tai - labai jauki ar net per karšta aplinka. Per 12 valandų elektromobilio baterijos resursai nukrito nuo 90 iki 47 %. Galima drąsiai teigti, kad šis automobilis šilumą būtų palaikęs dar kelias valandas.
Tą patį eksperimentą „Dirty Tesla“ pakartojo su „Tesla Model Y“. Šio automobilio baterijos lygis per 12 valandų nukrito nuo 91 iki 58 %. Tuomet temperatūra buvo sumažina iki logiškesnių 15,5 laipsnių Celsijaus ir po dar 6 valandų baterijos lygis buvo nukritęs tik iki 48 %. Per tas 18 valandų „Tesla Model Y“ sunaudojo 34,5 kWh energijos.
Ir taip, žinoma, kad sunku planuoti, kad į kamštį pateksi su pilnai įkrauta baterija. Tačiau elektromobiliai, ypač tie, kurie turi šilumos siurblius, energiją naudoja kur kas efektyviau. Elektros energija gali būti nukreipta tiesiogiai salonui šildyti. Tuo tarpu benzininiai automobiliai vis tiek turi sukti variklį, o stovint kamštyje tai - labai neefektyvu. Be to, elektromobiliai gali pasiūlyti papildomos energijos kitiems prietaisams, pavyzdžiui, šviesoms, kurios LED atveju sunaudoja mažai energijos.
Kita vertus, elektromobiliui išsikrovus problema kamštyje greitkelyje būtų tik dar didesnė, nes į panašią padėtį patekęs draugiškas vairuotojas negalėtų pasiūlyti benzino.