Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
SaMaras 2022-01-18 14:38
Kažkaip mažai info... o kuo blogai trifazis variklis su dažnio keitikliu ir be šepetėlių?
gytis13 2022-01-18 15:43
Gali būti kad trifazio sukimo momentas mažesnis negu to kur su šepetėliais. Taip pat neaišku kaip gaunasi su rekuperacija, nes su trifaziu varikliu irgi sudėtingiau. Vienas lietuvis užsiiminėjo būtent tokiais trifaziais varikliais. elektronika.lt portale jis didžiulę temą užvedęs apie elektromobilius. Bet kodėl trifaziai geresni už nuolatinės srovės variklius jis aiškiai nepasako, kažkaip iš karto imasi trifazių. Vėlgi straipsnyje nepasakyta kokie tie varikliai be magnetų, visaip gali būti. Jeigu per šepetėlius tik žadinimas perduodamas tai nieko baisaus tie šepetėliai
vardasas 2022-01-18 16:40
Isivaizduok vdv su 1 cilindru ir su 6 kaip jie veikia, tuomet suprasi apytiksliai kodel trifazis
[-.-] 2022-01-18 18:26
"Jis veikia kaip trifazis ir, kaip senais gerai laikais, turi šepetėlius."
Netiesa ponai - trifazis variklis šepetėlių neturi!
kestutisz 2022-01-18 18:46
Sinchroninis lyg ir turi. Bet vistiek kažkaip keista, gal čia prie jo dar ir kažkokia "greičių dėžė" eis, bet tada kaip ir ragas visai idėjai apie paprastumą palyginus su VDV :)
bahuriux 2022-01-18 19:00
Miesto visureigis su šepetėliniu el. varikliu, to užtenka kad neatsisukti į tą pusę.
Taip tai yra trifazis sinchroninis variklis per šepetėlius tik rotoriaus žadinimo srovė teka ir labai lengva su tokiu varikliu suorganizuoti kintamą rekuperaciją ir gerą galios/masés santykį su neblogu nk. Tuo tarpu ne tokie atsilikę gamintojai jau sukūrė tokius pat galingus ir ekonomiškus trifazius sinchroninius variklius be nuolatinių magnetū kuriem keičiama žadinimo srovė perduodama per papildomas nedideles apvijas ir minimum elektronikos. Nėra jokiū besitrinančių viena į kitą dalių. Rašė t. lt bet gamintojo nepamenu. Jei BMW persilpni šitoj srity visada gali nupirkti technologijas, nepagaunu kampo kas jiems į galvą šovė.
iPienius 2022-01-18 19:38
DC besepetelinis variklas yra beveik tas pats trifazis sinchroninis variklis.toks DC variklis gauna kampuota sinusa is baterijos ir kontrolerio, o AC variklis gauna normalu sinusa iskart is tinklo.
Xdmin 2022-01-18 21:52
Suplanuotas nusidevejimas. Del sepeteliu atvaziuosi i servisa pasikeisti kas 50k, papildomos pajamos, o jei padarys kad laikytu truputi virs 100k, tai sugalvos kaip padaryt kad sepeteliu keitimas po garantijos kainuotu trecdali masinos kainos. Na panasiai kaip dabar plastmasines detales variklio skyriuje, kurios pasidaro trapios po daugybes karscio ir salcio ciklu.
vardasas 2022-01-19 09:06
Jei sepeteliu keitimas bus paprastas ir nebrangus tai kodel ne.
pirmas 2022-01-19 10:42
Tegul būna tie šepetėliai, pats pasikeisiu.
bahuriux 2022-01-19 11:55
Todėl kad tai technologinis atsilikimas ir tas neatleistina tokiems rimtiems auto gamintojams.
kestutisz 2022-01-19 12:15
Bet ar tai tikrai atsilikimas? Sinchroninis irgi turi savų privalumų, tik kad pramonėj jo nelabai reikėjo bo kaip ir sudėtingesnis.
bahuriux 2022-01-19 14:41
Jei kalbam apie EV, tai technologinis atsilikimas, nes tokio tipo varikliai sinchroniniai su rotoriaus žadinimu vietoj nuolatinių magnetų egzistuoja jau turbūt greit bus 100 metų.
Tikiusi nekalbi apie universalius dc ac variklius (sakykim kaip automobilio starteris, ar langų pakėlėjo, dulkių siurblio ir pan. el. varikliai) ir nieko nemaišai?
Čia šitas BMW ir yra sinchroninis variklis, kaip ir su nuolatiniais magnetais jokio skirtumo, skirtumas tik tame, kad tai labai nepažangus būdas 21 amžiuje perduoti nestiprią žadinimo srovė į rotoriaus polius. Aš niekaip negaliu rasti straipsnio t.lt rašė apie kažkokios firmos developinamus sinchroninius variklius be nuolatinių magnetų ir be šepetėlių. Tiesiog vietoj inkaro ir šepetėlių stovi kažkoks apvalus transformatorius padalintas į dvi dalis pirminė apvija vietoj šepetėlių, antrinė vietoj inkaro ir sukasi su ašim, nėra jokio lietimosi. Matyt viduj dar stovi inkare įlieti į epoksidkę kokie diodai ir kondensatoriai, o paskui eina nuolatinė nestipri srovė į rotoriaus polius. Kai reikia didelio sukimo momento bet su pamažintom apsukom tada duodama didesnė srovė į rotorių sukuriamas stiprus magnetinis laukas poliuse, tas leidžia padidinti sukimo momentą apsukų sąskaita. O kai reikia greitai važiuoti trasoj su mažai sukimo momento ir labai didelėm apsukom, tolygiai mažinama žadinimo srovė, tada didėja apsukos duotai baterijos įtampai ir mažėja sukimo momentas. Efektas kaip su belaipsne pavarų dėže. Kai reikia sugražinti į bateriją energiją tipo rekupracija, tada galima tą variklį per milisekundes paversti į generatorių, paduodant kintamą žadinimo srovę gaunamas kintamas stabdymas ir energijos gražinimas į baterijas.
Biški OT. Tiesa sąkant betkoks el variklis kai dirba, jo viduje visada srovės tekėjimui preišinasi "generatorius" nes generuoja atvirkščia back emf, ta prasme + priešpastato prieš +, generuoja įtampą į priešingą pusę, todėl norint užkleti apsukas reikia kelti įtampą, kad įveikti tą nelemtą Lenzo pseudo generatorių. Apkraunant variklį mechaniškai sumažėja apsukos, mažinama ir back emf generuojama įtampa todėl pradeda iš maitinimo šaltinio tekėti didesnė srovė, nes sutinka mažesnį pasipriešinimą. To pasekoj dėl didesnės srovės didėja sukimo momentas.
X-log 2022-01-19 22:11
Mehle berods praeitais metais buvo pristate kazka panasau.
Problema su induktyviu perdavimu, kaip ir pats parasei, kad i rotoriu turi kisti aktyvius elementus ir galbut kondensatorius, visa tai kazkaip ausinti - bendroj sumoj greiciausiai nelabai kas islosiama vs paprasciausi sepeteliai (kurie ir taip devisi zymiai leciau nes nera kumutatoriaus ir sroves mazesnes lyginant su universaliu varikliu). Is dabartiniu rinkoj esanciu EV renault zoe turi EESM sepetelini varikli, kazkaip nesigirdi daug skundu del to, naujas megane EV atrodo irgi toki naudos.
Paramotoras 2022-01-19 22:36
Jei paziuresit i galingesnius generatorius tai ten jau daug metu inkaro zadinimas per apvijas o ne sepeteliais. Teoretikai jis nagu nenusidauze.
AAA000 2022-01-20 02:12
tikrai ne tas pats. ten visokie padeties davikliai stovi, kurie buna stimpa, ir kitos problemos. AC variklis pazangesnis, is esmes veikia savaime, cia jo didziausias privalumas pries DC. kai su daznio keitikliu maitina - irgi kampuoti impulsai eina. tiesiog tada cypia su tikru "sinusu" (ar bent jau modifikuotu dirbtinai) dirba tyliai ir svelniai.
------------
siaip sprendimas tikrai atsilikes bet matyt kai prasyko elektromobilizmo nisa ir reikia vytis - nori kazka greitai isgimdyt. tai ir padare greitai ir paprastai. cia konkuruoja manau su teslos asinchroniniu variantu. ten tikrai nebloga pavara - bet su minusais kontrolery. cia irgi minusai - bet panasu pigesni minusai.
su magnetais irgi atsilike varikliai. ten kita problema yra - prilipimai visokie ir prasti darbo rezimai apsuku intervale. nelankstumas valdyme.
galiu pasakyt geriausias variklis elektromobiliams tikrai dar neisdirbtas, bet jis bus is asinchroniniu arba sinchrininiu besepeteliniu. ar kazkoks hybridas - pvz is abieju kartu ant vienos asies. ta prasme evoliucija bus ir vartotojai pasirinks kas jiems patogiausia. o cia siulo tiesiog savo versija. koks jum is esmes skirtumas? pirkit - jei patinka. arba persidekit kitoki varikli. manau jei uzsisedes BMW su situ - atsiras firmos kur ides pazangesni. veliau. cia tik elektrine pavara. magnetai irgi niekada neisstums pazangesniu elektromagnetu. jie pakonkuruoja tik pigumu. jei ir supirks kinieciai retuosius mineralus ir metalus - tik pazanga paspartes dar cia padekot jiems reikia.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Naujas BMW elektrinis variklis neturi magnetų – jų išvengti padėjo senamadiška technologija