Iš Europos į Afriką skraidančiu automobiliu (Video)  (2)

Prieš kelias dienas iš Londono startavo labai neįprasta ekspedicija Skycar Expedition 2009. Kelionės tikslas – Šiaurinėje Afrikos dalyje esantis miestas Tombouctou. Tačiau kelionės unikalumas nėra pakankamai didelis atstumas – apie 6000 km. Dabar žmonės ne tiek nukeliauja, tačiau dar neteko girdėti, jog kas nors tokį atstumą būtų įveikęs su skraidančiu automobiliu.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Apie skraidančius automobilius, kurie žada pasiekti serijinę gamybą mes jau esame rašę, tačiau čia kalba ne apie juos. Unikali „skraidyklė“ sukonstruota iš pležinio bagi ir motoru „apginkluoto“ parasparnio. Šis žemės ir dangaus hibridas pavadintas Skycar. Dabar jau tokia visuomeninė mada – jei automobilis arba skraidyklė nors kaip netinka į standartinius išvaizdos ir konstrukcijos rėmus, ji privalo būti ekologiška. Ne išmintis ir ši skraidyklė - Neil Laughton pilotuojamas „automobilis“ negali pasigirti visiška ekologija, tačiau vietoj naftos naudoja biodegalus. Be to, naudojamas tik vienas variklis – tiek sukti antžeminiams ratams, tiek ir skrydžio propeleriui. „Kelio“ režimas nuo „skrydžio“ režimo perjungiamas originalios ir žinoma, savadarbės transmisijos pagalba. Skraidyklė nėra visiškai automatizuota, tačiau pakilti į dangų nėra sudėtinga – tam reikia sustoti ir išvynioti didelį parašiutą - sparnus. Konstruktorių nuomone, tai pats saugiausias „automobilis“ ir visų panašios paskirties hibridų – net jei variklis ir užgestų, šis parašiutas automobilį sėkmingai nuleistų ant žemės. Aišku, jei po kojomis tikrai yra žemė, o ne jūra ar kalnų atbrailos.

Hibrido pagrindiniai techniniai duomenys yra tokie:

  • masė – 480 kg;
  • dvi sėdimos vietos;
  • 140 arklio jėgų variklis;
  • maksimalus greitis kelyje – 180km/h, ore – 110 km/h;
  • įsibėgėjimas iki 100 km/h greičio įvyksta per 4,5 sekundes;
  • įsibėgėjimo skrydžiui atstumas – 200 metrų;
  • pakilimo greitis – 60 km/h;
  • kreiserinis skrydžio aukštis – 600-900 m;
  • nukeliaujamas atstumas su vieno kuro bako užpilimu skrendant 300km, važiuojant – 400 km.

Praktiškai visą Skycar suprojektavo ir sukonstravo inžinierius Giles Cardozo, Parajet kompanijos įkūrėjas. Kompanija specializuojasi būtent parasparnių su motorais gamyboje. Skraidyklei parašiutą-sparnus projektavo inžinierius Mike Campbell Jones iš Paramania Powergliders kompanijos.

Projektavimo ir konstravimo darbams Giles Cardozo sugaišo apytiksliai du metus ir išleido $76 tūkstančius. Už tai dabar konstruktorius jau galvoja apie serijinę tokių skraidyklių gamybą ir jų pardavinėjimą – kol kas už panašią kainą.

Skycar į kelionę susiruošė ne vienas – jį lydi tiekimo komanda, kurią sudaro krovinis automobilis, visureigis ir motociklas. Už skraidyklės vairo sėdo ne pats konstruktorius, o pilotas Neil Laughton, kuris ir įkvėpė visą komandą tokiai egzotiškai kelionei. Tačiau bent jau afrikietiškos kelionės atkarpoje jam kompaniją kabinoje palaikys Giles Cardozo.

Visa ekspedicija keliautojų nuomone truks apie 42 dienas. Kol kas neaišku, ar Skycar perskris Anglijos kanalą – nors ekspedicijos dalyviai to nori, tačiau iškilo kai kurios problemos su aviacijos priežiūros vadovybe.

Visgi kur kas didesniu iššūkiu bus skrydis per Pirėnų kalnus (kalnų sistema Ispanijoje, Prancūzijoje ir Andoroje, skirianti Pirėnų pusiasalį nuo Vidurio Europos) ir Gibraltaro sąsiaurį, skiriantį Europą nuo Afrikos. Na, o pats pavojingiausias ir atsakingiausias kelionės maršrutas bus Sacharos dykuma.

Nors automobilio konstruktoriai skelbiasi, jog daugelyje vietų jie taps pirmūnais, visgi skraidantys automobiliai nėra absoliuti retenybė – jų idėja sklando jau beveik 100 metų. Tiesa, paprastai skraidantis automobilis įsivaizduojamas su įprastiniais sparnais arba kažkuo panašiu į ateivių lėkštes. Tad parasparnio ir automobilio hibridas iš tiesų yra savotiškas pirmūnas. Na ir turbūt pirmas toks hibridas, naudojantis biokurą ir galintis teisėtai važinėti įprastiniuose keliuose.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (2)

Susijusios žymos: