Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Javax 2009-10-22 13:01
gaila, kad tik vienos rusies automobilius paeme.
forestbird 2009-10-22 14:04
Taip, nes skirtingiem modeliam gali but kitaip. Įdomu būtu sužinot 70 km/h rezultatus.
marazas 2009-10-22 14:43
70 tikrai benzininui nebūtų ekonomiška. Kiek žinau, tai benzininiui ir yra 90 km/h ekonomijos viršūnė (dažniausiai). Aišku, čia priklauso nuo daugybės faktorių, kurių šiuolaikiniuose automobiliuose galybė. Bet paprastai ~100 km/h yra pats ekonomiškiausias važiavimas.
Tą patį ir iš savo menkos patirties galiu pasakyt. Važinėju jau su trečiu automobiliu, visi benzininiai (1.5, 1.4, 1.8 kubatūros eilės tvarka), tai praktiškai visi mažiausiai kuro vartojo 90-110 km/h intervale. Tą patį galiu patvirtinti ir su kitais šeimos automobiliais, taip pat benzininiais.
Apie dyzelius nieko negaliu pasakyt, bet jie iš principo yra ekonomiškesni dėl to, kad jų galia "pasireiškia" prie žymiai mažesnių apsukų, o tai automatiškai taupo kurą.
Ir dar, paankstintas pavaros jungimas yra labai slidus reikalas. Kad šitaip taupyti kurą, tai reik dar ir mokėt važiuot ta žemesne pavara. Su dyzeliu viskas aišku, ten savaime variklis patemps sukdamasis 1500-2000 apsukų, bet su bezininiais situacija kiek kitokia. Jeigu variklis silpnesnis, tai jis trukčios prie tokių apsukų, jeigu nebus tinkamai spaudžiamas akceleratorius. Kitaip tariant, tokiu atveju reik labai švelniai elgtis, nes kitaip kuro sąnaudos bus ne mažesnės, o tikrai didesnės, nei žemesne pavara.
Ir šiaip, ekonomiškiausiai, bent jau man, tai atrodo, kad važiuojama tada, kai pasiekiama pati "traukimo" pradžia (sunku išsireikšti, bet paaiškinsiu taip, benzininiai pradeda "traukti" dažniausiai nuo kokių 2000 rpm - tai ir vadinu ta "pradžia").
immortallt 2009-10-22 15:37
Su tevo draugu pries 3 metus vaziavom su BMW730 dyzelininiu varikliu, mynem 150-200, sanaudos gavosi apie 7litrai Automobilis aisku tik 1 metu buvo ir pavaru ten berods 7 (pusiau-automatas). Esme kad su kibiru vaziuoti daugiau 100 neapsimoka tikrai, nes tiesiog pavaru aukstesniu nei 5 daznai nebuna, o kartais isvis tik 4, tai 80 butu optimaliausia.
runce 2009-10-22 15:41
"100 W elektros srovė sudegina 0,2 litro degalų."
ot fizikai'bl
ligonis 2009-10-22 17:23
runce: man tas pasakymas nepatiko tik tuo, kad neparasyta per kiek laiko sudegina tiek kuro.
siaip jei vaziuoji kaip asilas, spaudi akseleratoriu iki dugno, nors reikes vaziuot tik 100m, ar vaziuoji visada zema pavara - niekas nepades
P.S. golfas nera tas automobilis kuris pirma ateitu i galva kai kasnors paminetu aerodinamika
Analog 2009-10-22 17:33
Aerodinamika cia nieko nereiskia, nes visoi automobiliai vienodi.
blizzard 2009-10-22 19:23
o kodel neparase atstumo kuri jie nuvaziavo.. butu paprasciau negu dabar skaiciuoti kilometraza ir dar plius jie laiko praleido stovedami...
Stratosfan 2009-10-22 20:28
Važiuojant mieste 50 kai nėra mašinų ir nereikia bėgėtis, važiuojant 4 bėgiu sutaupyti galima, bet jeigu reikia įsibėgėti, pristabdyti ir vėl įsibėgėti, geriau važiuoti 3 bėgiu, nes 4 sąnaudos gausis didesnis, nes reikės spausti daugiau, kad mašina trauktų, nei 3 bėgiu. Čia apie ekonomiją mieste. Apie taupymą užmiesty jau parašyta straipsnyje.
Tommix 2009-10-23 02:01
Dar viena rubrikele kaip gaut pinigu is reklamos, nebeuztenka pranesimu spaudai... uzpi*** Tikiuosi niekas jums 2% neskiria uz toki reklamini puslapi-neverta.
neworld 2009-10-24 15:00
Juokiasi puodas kad katilas. Pažiūrėk į savo parašą
Vytautas 2009-10-24 15:33
Tommix logika senai mums "neįkandama" ir atvirai sakant, jo komentarus tiesiog ignoruojam. Žmogui dar tiesiog toks amžius, kai pikta ant viso pasaulio, jei tik jis gyvena kitaip, nei kad "turėtų būti". Bet su laiku požiūris nuosaikėja.
AdutisTM 2009-10-24 20:38
Mano patirtis rodo ka kita... vaziuojant 70 km/h benzino ryja maziau nei vaziuojant 90 km/h, atitinkamai 6.5 l/100km ir 7.5 l/100km. Matuota atkarpoje Kaunas-Vilnius vaziuojant ijungtu autopilotu (pastovus greitis), variklio darbinis turis 2.3l.
Leciau vaziuoti netureciau kantrybes. O vaziuojant 130 km/h (Kaunas-Klaipeda) sanaudos sokteli iki 11 l/100km.
Edcka 2009-10-26 11:06
čia žiūriu mažai važinėjantys reiškiasi ir todėl, matyt, pievas rašo.
Visų pirma, imant šiuolaikinius automobilius (4-5 metų senumo) apie teisingą pavarą galima kalbėti tik konkrečiai imant automobilio modelį. Pavyzdžiui, 2007 m. laidos Audi A6 su dyzeliniu 2.0 varikliu ir mech. gr. dėže yra labai prasta mašina važinėti mieste ekonomiškumo atžvilgiu, nes esant mažoms apsukoms (1200-1300 aps./min.) tuoj pat ima trūkčioti ir net paspaudus "gazą" iki galo "užglūšta", netgi esant trečiai pavarai. Tuo tarpu pvz. Hiundai Sonata 2.0 CRDi 2008m. galima ramiai važiuoti 4 pavara ir net esant 1200 aps./min dar nepradeda trūkčioti, o paspaudus "gazą", tiesa lėtai, bet didina apsukas ir nuo 1700 aps./min pradeda "rauti", praktiškai važiuoji beveik kaip su "automatu".
Dar prajuokino, kai pradeda ekonomiškumo pavyzdžius rodyti automobiliais su automatine gr. dėž. Aišku, jei vairuoti nemoki, nežinai kaip ekonomiškai perjunginėti pavaras, tai automatas šiokia tokia išeitis, tada su naujausiomis aut. gr.dėž. važiuosi šiek tiek taupiau, nei su mechanine dėž. Bet jei esi normalus vairuotojas ir bent daugmaž normaliai perjungi pavaras, tai joks "automatas" net lygintis negali su mechanine. Dar vienas "specas" prajuokino, kai pradėjo pasakoti kaip jis su autopilotu TAUPO )) Čia bet kuriam profui pasakyk, tai iš juoko numirs. Autopilotas - tai tinginių, netaupančių degalų išradimas. Aš važiuodamas su automatiniu BMW 740 mažiau sudeginsiu kuro nei su autopilotu ir mechanine 2.3l.
O mieste ( pvz. Vilniuje), jei neužstringi kamštyje, taupiausias greitis yra 70-80 km/h. Sakysite, daugelyje vietų tai jau leistino greičio viršijimas, bet čia ne mano problema, o valdininkų, jei jie nemoka tinkamai šviesoforų sureguliuoti. Praktiškai visose pagrindinėse magistralėse - Geležinio Vilko, Savanorių, Laisvės pr., Ukmergės g., Konstitucijos pr., Ozo g., Kalvarijų g. - jei nori nestodamas prie šviesoforų "prašokti" didelę atkarpą tai turi važiuoti ne mažiau kaip 75 km/h, čia jau mano daug sykių išbandyta. Dar matai valdininkai utėlės aiškina apie eismo saugumą, geriau tegul savo storus užpakalius nuo kėdžių ministerijos pajudina, ir tinkamai eismą ir šviesoforus sureguliuoja, kad normalus vairuotojas galėtų bent tris -keturis kilometrus be sustojimo prie šviesoforų 60 km/h nuvažiuoti, tai mažai kas viršys greitį.
O tokie tvirtinimai, kaip : "Važiuojant mieste 50 kai nėra mašinų ir nereikia bėgėtis, važiuojant 4 bėgiu sutaupyti galima, bet jeigu reikia įsibėgėti, pristabdyti ir vėl įsibėgėti, geriau važiuoti 3 bėgiu, nes 4 sąnaudos gausis didesnis, nes reikės spausti daugiau, kad mašina trauktų, nei 3 bėgiu.", absoliučiai neteisingi. Netgi su benzinu jei "trinsi" mašiną 3 bėgiu, tai sąnaudos bus oho ho. Idealiausia mieste su dyzeliu važiuoti 5 bėgiu jei dėžė 6 bėgių, arba 4 bėgiu jei dėžė 5 bėgių, su benzinu važiuoti 4-5 bėgiu jei dėžė 6 bėgių, arba 3-4 bėgiu jei dėžė 5 bėgių. Čia vidutiniškai aišku, nes priklauso nuo gatvės, pavyzdžiui, jei važiuoji Geležinio Vilko g. už Žalgirio sankryžos, kur jau leidžiama 80 km/h, tai prie 70 jau jungi penktą, prie 80 šeštą bėgi ir riedi 90 km/h, ekonomija pati didžiausia, bent jau su 2.0 CRDi. O, pavyzdžiui, judant lėtai slenkančiame (nestovinčiame) sraute, galima mažiau sudeginti įjungus 2 bėgį ir atleidus visiškai akceleratorių, o jei slenki nedidele nuokalne, tai galima ir 3 bėgiu 20-30 km/h šliaužti neužgęstant.
AdutisTM 2009-11-09 12:52
Labai idomu pasidare, per kuria vieta autopilotas padidina sanaudas? Jei autopilotas normalus (ne toks kur budavo seniau, kuris bet kaip tampydavo sklendes trosa), tai sanaudoms nera kaip padideti.
Aisku nesneku apie kalnuotas vietoves, kur jau reikia zmogaus smegenu, kad taupiai vaziuotum... Taciau lygiam kelyje tikrai taip gerai nenulaikysi akseleratoriaus, kaip kad gali elektronika. O tie nereikalingi paspaudimai (kad ir nedideli) tik didina sanaudas.
Taigi geriau nesijuok (nes kol kas kvailai atrodo), o pateik realius argumentus savo teiginiams (mirstantys is juoko "profai" netinka).
P.S. Su likusia tavo post'o dalimi sutinku.
Linas000 2010-02-28 04:06
naudoju sena bmw7. Ten benzas, automatas, pilotas...
Edckai papriestarausiu, nes autopilotu man sanaudos Vilnius-Kaunas kartais neperkopia 10ltr vidurkio.
Automatas uz mechanine gr. deze daugiau kuro suvartoja ir del vieno fakto, kurio kiti nenori pastebeti - greiciu deze akivaizdziai sunkesne uz mechanine. Siuolaikiniai bmw automatai jau taupesni uz mechanines gr. d.
Dar vienas kuro taupymo budas - stengtis uzsipilti kokybiskesnio. Man su statoil arba uno-x nuvaziuoja daugiausia (su lukoil dviprasmiskai gaunasi, nes 1 ar 2 kartus per m vis pataikau su vandeniu uzsipilti).
Priklausomai nuo keliones, reiketu rinktis ir automobilio varikli. Mieste didesnio nei 2ltr variklio nelabai reikia, uz miesto geriau su didesniu.
Man patiko vw dyzeliniai varikliai su turbina. Ten nuo paties priklauso kiek kuro sudenginsi. Nori galios, spaudi, sudega daugiau. Nereikia galios - 5ltr/100km mieste! (golf5, caddy)
lmn 2012-01-19 22:08
Logika paprasta - autopilotas stengiasi išlaikyti pastovų greitį, o vairuotojas - minimalią akseleraciją. Vairuotojas turi daugiau galimybių įvertinti, kada nebūtina akseleruoti (pvz, nedidelė įkalnė, kurios elektronika nemato). Tiesa, neturiu autopiloto, tad praktiškai netikrinau
Dėl straipsnyje aprašyto tyrimo pilnumo dar reikėtų, kad išbandytų su trimis TDI ir dar trimis benzinais ne TSI, bei ne tik "liaudies vežimus".
blizzard 2012-01-19 23:38
Na liaudies vežimų kūrėjai šitoje vietoje teoriškai lenkia kitus, nes jų technologija kol kas yra ištobulinta labiausiai kalbant tiek apie ekonomiką tiek apie galią. (kalbu apie dyzelinių variklių technologiją, pamačiau kad straipsnyje bandė benzininius truputį suklydau)
Benzininiai varikliai neturi tokio didelio sukimo momento, todėl važiuojant didesniu greičiu juos reikia daugiau drožt, o iš to atsiranda ir atitinkamos sąnaudos. Dyzeliniu varikliu nėra didelio skirtumo ar važiuoji 70km/h ar 90km/h sąnaudos skiriasi nežymiai, netgi važiuojant greičiu artimu 120km/h tos sąnaudos padidės nepilnai litru.
Audi a6 2002 metų gamybos variklis 2,5TDI 114kw galios važiuojant 100-120km/h kalnuota vietove(Zarasų rajone, ten kelias nėra lygus) vidutinės sąnaudos siekė 5,8l dyzelio 100km. Nesvarbu ar važiuoji tiek ar 90km/h iš tos ribos praktiškai išlipti sunku, lygiai 5l niekada neims.
na grupiokas turi peogeot 406 atrodo universalą 1999 metų su 2l 66kw varikliu. Važiuojant Kaunas - Vilnius neviršijant 90km/h ribos sugebėjom tilpt į 4,5l. Pežo variklis bukas kaip nežinau kas jeigu išvystai 140km/h apsipila juodais dūmais(greičiausiai turbinos arba oro srauto matuoklės gedimas) bet net ir su tuo tilpom į 4,5l išbandyta ne vieną kartą.
Pats turiu audi a4 1,9tdi 81kw. Spaudžiant (permetant bėgius ties 3,5k apsukų) vidutinės sąnaudos siekia apie 8l. Važiuojant pencininko rėžimu (ar tiesiog mieste kaip visi geri vairuotojai) neviršijant 65kmh 4 bėgiu sąnaudos būna apie 5 - 5,5l.
Mama turi opel corsa 1,7dti 55kw varikliukas, galia nepasižymi bet mieste 5l ne daugiau.
Būtų įdomu gauti realių įrodymų susijusių su čipuotų variklių ekonomika. Savo laiku girdėjau kad Vimotos seatas (užbombintas iki 200AG) važiuojant 140-190km/h 100km sudegindavo apie 6l dyzelio.. kiek tame tiesos vienas dievas težino..
Arthuras 2012-02-15 18:58
Iš asmeninės patirties galiu pasakyt, kad benzinai neekonomiški mieste. Užmiestyje skirtumas tarp dyzelio ir benzino išsilygina.
Kad 140km/h 6 litrai - dar įmanoma. Kad prie 190 km/h 6 litrai - impossible.
Smėlis 2012-02-15 20:58
Ne. Ypač kalbant apie dyzelius. Naujų modelių sukimo momento pikas būna labai žemai, kartais vos ne 1500rpm. Daugiau apsukų reiškia daugiau galios. Kol rpm ir sukimo momento kreivės neima labai skirtis.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Koks automobilio greitis yra ekonomiškiausias?