Europos greitkeliuose pasirodys autotraukiniai (Video) (7)
2011 m. Europoje prasidės autotraukinių technologijos bandymai. Prie „greitkelių karavanų“ prisijungę vairuotojai galės skaityti laikraščius, žiūrėti TV ar miegoti – už juos vairuos karavano vedlys.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jei po tam tikro laiko vairuotojui reikėtų išsukti iš automagistralės į kitą kelią, apie tai jam būtų laiku pranešta, ir jis paprasčiausiai perimtų savo automobilio valdymą. Kiti autotraukinio automobiliai sumažintų dėl jo pasitraukimo padidėjusią distanciją, ir karavanas judėtų toliau.
Pasak SARTRE programos atstovų, tokie autotraukiniai būtų sudaryti iš 6 – 8 automobilių, kurių priešakyje važiuotų kelią gerai žinantis profesionalus vairuotojas. Kadangi automobiliai važiuotų arti vienas kito, dėl mažesnio oro pasipriešinimo būtų sutaupoma iki 20 proc. energijos, be to, būtų efektyviau išnaudojama greitkelio eismo juosta. Manoma, kad autotraukiniams būtų leista važiuoti viešajam transportui skirtomis juostomis.
Pirmieji automobilių su autonominio vairavimo funkcija, galinčių jungtis į autotraukinius, bandymai bus pradėti 2011 m. Ispanijoje, vėliau juos ketinama vykdyti Švedijoje bei D. Britanijoje. Jeigu jie bus sėkmingi, pirmieji sertifikuoti autotraukiniai Europos keliuose gali pasirodyti po 10 metų.
Apie panašios paskirties ir vis dar taip pat pakankamai egzotiškas idėjas galite paskaityti šiuose straipsniuose - apie JAV visuomeninį transportą, naudosiantį levitaciją bei apie Naujojoje Zelandijoje testuojamą vienbėgę žmogaus jėga varomą visuomeninio transporto sistemą.