„Stiklinis" povandeninis laivas tirs didžiausias vandenynų gelmes (Video) (0)
Gali atrodyti keista, bet Mėnulio paviršius yra ištirtas geriau, nei Žemės vandenynų gelmės. Dar neatskleistas jų paslaptis įminti bandys bendrovės „Triton Submarines“ projektuojamas naujas giliavandenis povandeninis laivas, rekordinę Ramiojo vandenyno gelmę galėsiantis pasiekti vos per 75 minutes.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Iki šiol „Triton Submarines“ projektavo ir gamino povandeninius laivus, galinčius panirti į maksimalų 990 metrų gylį. Jie buvo skirti jūrų gelmes tyrinėjančioms mokslo institucijoms ir turtingiems užsakovams, norintiems asmeniškai keliauti po gelmių pasaulį. Tačiau naujausio bendrovės povandeninio laivo „Triton 36 000“ projektas siekia kur kas ambicingesnio tikslo: jis galės pasiekti 11 000 metrų gylį, praneša „Physorg.com“.
Dabartiniuose „Triton Submarines“ laivų modeliuose įgulos ir keleivių skyrius gaminamas iš akrilo, tačiau ši medžiaga netinka „rimtiems“ gyliams. Pranešama, kad naujajame laive bus naudojamas sferos pavidalo permatomas kupolas, pagamintas iš specialios medžiagos, kuri didėjant vandens slėgiui darosi vis tvirtesnė. Šią medžiagą išrado ir užpatentavo bendrovė „Rayotek Scientific“, tarp kurios klientų yra NASA, „Boeing“, „DuPont“ ir kitos žinomos organizacijos ir bendrovės.
„Rayotek Scientific“ vykdomojo direktoriaus Billo Raggio teigimu, ši medžiaga, kurios pagrindas – borosilikatinis stiklas – yra tokia tvirta, kad vandenyno dugne, esant milžiniškam vandens slėgiui, skaidriam kupolui negresia nė menkiausias įtrūkimas. Tačiau „Triton Submarines“ inžinieriai turi išspręsti kitą problemą: kadangi metalo ir naujosios medžiagos tamprumas skiriasi, reikia užtikrinti laivo korpuso vietų, kuriose šios medžiagos jungiasi, hermetiškumą.
Skirtingai nuo dviviečio „Trieste“ naujajame „Triton 36 000“ bus vietos 3 įgulos nariams. Beje, nesnaudžia ir kiti gamintojai: į didžiausių Žemės gelmių lenktynes įsitraukė režisieriaus ir išradėjo Jameso Camerono inžinieriai, iš kompozitinių medžiagų kuriantys elektros varikliais varomą giliavandenį povandeninį laivą. Primename, kad povandeninį laivą iš anglies pluošto bei titano ruošia ir Richardo Bransono laivų statytojai.