Klaipėdos uostas turės naują hidrografinį laivą (0)
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė sutartį su Estijos ir Suomijos kompanija „Baltic Vogbar“ dėl naujo hidrografinio laivo statybos.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tai bus pllieninio korpuso ir aliuminio antstato 24 metrų ilgio, 6,2 metrų pločio, 1,6 metrų grimzlės, 12 mazgų greičio laivas, skirtas ne tik gyliui uoste matuoti, bet ir navigaciniams ženklams – bojams aptarnauti. Naująjame laive bus 3 tonų keliamosios galios kranas. Jis galės iškelti iš vandens ne tik apie 1,5 tonos sveriančias bojas, bet ir kitus sunkiasvorius krovinius.
Laivas už 6,5 mln. litų turi būti pastatytas iki 2012 metų pabaigos.
Dabar uosto direkcija naudojasi 30 metų hidrografiniu laivu „Rusnė“. Jis buvo perdarytas iš upių vilkiko. Šiame laive yra sumontuota tik pernai pirkta nauja moderni gylio matavimo įranga. Uosto direkcijos laivybos skyriaus vadovas Vytautas Saulėnas teigė, kad brangi naujoji įranga bus perkelta į naująjį laivą. „Rusnė“ greičiausiai bus nurašytas arba perduotas per aukcioną.
Įsigijus naująjį laivą sumažės ir hidrografinio laivo įgula. Dabar dvejomis pamainomis dirbančios „Rusnės“ įgulą sudaro 9 žmonės, naujajame laive pakaks 7 žmonių įgulos. Mažesnį žmonių kiekį nulems geresnis laivo patikimumas, todėl jame nereiks nuolat budinčios pamainos. Tuo tarpu laive „Rusnė“ to išvengti nepavyksta dėl saugumo sumetimų - jau nekartą yra buvę atvejų, kai dėl sandarumo sumažėjimo į laivą ėmė sunktis vanduo.
Hidrografiniai laivai naudojami vandens telkinių dugno tyrimams. Tai leidžia užtikrinti saugią laivybą, nustatyti vandens kelius, aptikti seklumas ar nuskendusius objektus. Šiuo metu Lietuvoje yra tik du hidrografiniai laivai. Tai Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos "Rusnė" ir Lietuvos saugios laivybos administracijos "Varūna". "Lietuvai reikėtų bent penkių hidrografinių laivų, nes teritoriniai vandenys beveik neišžvalgyti", - mano laivo "Varūna" kapitono padėjėjas Vytautas Pašinskas. Iš keturių pagrindinių laivybos kelių ištirtas tik vienas. Dar vienas stebimas šiuo metu, o du laukia eilės. Net ir ištirtus dugno plotus vėliau reikia nuolat patikrinti, nes bangos ir srovės gali sudaryti naujų kliūčių saugiai laivybai.
Greitesnis ir patikimesnis naujas Klaipėdos uosto hidrografinis laivas bus naudojamas matuoti gyliams ir Šventosios uoste. Dabar su 6-7 mazgų greitį turinčia „Rusne“ iki Šventosios tektų plaukti kelias valandas, o naujasis laivas šį atstumą galėtų įveikti praktiškai dvigubai greičiau.