Pusiau povandeninio supersunkiasvorio denyje - 22 baržos arba naftos gavybos platforma (8)
Jei į kitą pasaulio pusę reikėtų nuplukdyti išsyk 22 baržas, o kiekviena iš jų sveria po 3 tūkst. tonų, tektų ieškoti gana erdvaus laivo. O tokių yra. „Blue Marlin“ – vienas iš ekstremaliausių laivų pasaulyje, kuris vienu metu jūra gali gabenti net 75 tūkst. tonų krovinį. Ant savo denių jis gabena ne tik konteinerius su žaislais, televizoriais ar kava – ten kartais sukeliami kiti laivai (kariniai, povandeniniai, transportiniai) ir net gigantiškosios naftos gavybos platformos.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Stambiausias iš visų iki šiol plukdytų „Blue Marlin“ krovinių – kompanijos BP naftos gavybos platforma „Thunder Horse“. Ją reikėjo gabenti beveik 26 tūkst. km – iš Korėjos pusiasalio į Meksikos įlanką. 1 mlrd. JAV dolerių vertės platforma yra didžiausias ne sausumos pastatas pasaulyje, sveriantis 60 tūkst. tonų. Kitais metais „Blue Marlin“ iš Ispanijos į Australiją gabens lėktuvnešį, kurio denis toks ilgas, jog kelionės metu bus išsikišęs virš jūros apie 50 metrų. Titaniškasis „Blue Marlin“ jūron buvo nuleistas dar 1999 m. Jis – didžiausias savo klasės laivas. Tačiau netrukus į jūras išplauks dar didesnis jo brolis. Šių metų gale Korėjos laivų statyklos dokuose į vandenį turėtų būti nuleistas 240 mln. JAV dolerių vertės galiūnas „Dockwise Vanguard“, kuris vienu metu galės plukdyti net 110 tūkst. tonų arba praktiškai dvi naftos gavybos platformas. Nors „Dockwise Vanguard“ dar tik ruošiasi išplaukti į pasaulį, jo jau laukia pirmasis užsakymas – kitais metais jam teks iš Korėjos į Šiaurės jūra nuplukdyti didžiulę naftos gavybos platformą.
„Dockwise“ korporacijos, kuriai priklauso „Blue Marlin“, sekretorius Fonsas van Litas (Fons van Lith) tvirtina, jog laivas per tuos 13 metų niekad nestovėjo be darbo. „Saugumas yra kertinis mūsų verslo elementas. Jei naftos kompanija investuoja 1 mlrd. JAV dolerių į gavybos platformos statybas (jos trunka dvejus metus), ne mažiau svarbu yra tokį krovinį saugiai nugabenti į kitą pasaulio pusę.“