„Rolls-Royce“ krovininiai laivai – be kapitonų (18)
„Rolls-Royce“ ėmėsi kurti autonominius krovininius laivus, kuriuos galima būtų valdyti nuotoliniu būdu, praneša „Bloomberg“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Bepiločiai orlaiviai po truputį užkariauja padanges, o autonominiai automobiliai jau po truputį rieda gatvėmis. Tad nekeista, kad lėktuvų ir laivų inžinierinius sprendimus kurianti bendrovė „Rolls-Royce“ nori panašius aparatus paleisti plaukioti vandenynų platybėse.
Kaip praneša „Bloomberg“, „Rolls-Royce Holdings“ pradėjo kurti autonominio krovininio laivo prototipą, kurį kapitonas valdytų nuotoliniu būdu iš virtualaus kapitono tiltelio. Tokie laivai leistų saugiau, švariau ir pigiau gabenti krovinius jūromis ir vandenynais.
„Šiandien turimos technologijos jau leidžia siekti šio tikslo, o ir visuomenė juda šia kryptimi,“ – teigia Oskaras Levanderis, „Rolls-Royce“ jūrinių technologijų skyriaus vadovas. Ateities laivybos vizija atrodo itin patraukliai: iš laivo pašalinus įgulą, kapitono tiltelį bei įrangą, skirtą įgulos narių gyvenimo sąlygų pagerinimui, laivas palengvėtų apie 5 procentais ir sunaudotų iki 15 procentų mažiau kuro. Įgulos išlaikymas, darbo užmokestis ir kitos susijusios išlaidos sudaro apie 44 procentus visų didelio konteinerius gabenančio transporterio sąnaudų.
Tiesa, dar turės praeiti nemažai laiko, kol tokie laivai pradės plaukioti jūromis – pirma reikės pakeisti tarptautinį teisinį jūrų transporto reguliavimą bei užtikrinti, kad tokie laivai susidoros su netikėtumais be laivo įgulos įsikišimo.
„Akivaizdu, kad nuotoliniu būdu valdomi laivai turi būti saugūs kaip ir šiandien jūromis plaukiojantys, tačiau mes manome, kad jie gali būti daug saugesni,“ – svarsto O.Levanderis. Tiesa, prieš autonominius laivus piestu stoja dauguma tarptautinių jūrininkus vienijančių organizacijų ir profesinių sąjungų – juk tokie laivai drastiškai pakeistų laivybos rinką ir atimtų duoną iš daugelio jūreivių.
Nepaisant balsų prieš, akivaizdu, kad laivybos kompanijoms tokie krovininiai laivai – ypač patraukli idėja. Ir ne tik dėl mažesnių sąnaudų – tokie laivai robotai ilgainiui užtikrins efektyvesnę laivybą ir greitesnį krovinių gabenimą, kas yra ypač svarbu globalioje rinkoje.
Tą patvirtina ir faktas, kad Europos sąjunga skyrė apie 3,5 mln. eurų MUNIN projektui (Maritime Unmanned Navigation through Intelligence in Networks), kurio tikslas sukurti ir išbandyti panašų nuotoliniu būdu valdomą laivą. Tokį prototipą į jūrą ruošiamasi paleisti jau kitais metais.
Kaip praneša „Bloomberg“, „Rolls-Royce Holdings“ pradėjo kurti autonominio krovininio laivo prototipą, kurį kapitonas valdytų nuotoliniu būdu iš virtualaus kapitono tiltelio. Tokie laivai leistų saugiau, švariau ir pigiau gabenti krovinius jūromis ir vandenynais.
„Šiandien turimos technologijos jau leidžia siekti šio tikslo, o ir visuomenė juda šia kryptimi,“ – teigia Oskaras Levanderis, „Rolls-Royce“ jūrinių technologijų skyriaus vadovas. Ateities laivybos vizija atrodo itin patraukliai: iš laivo pašalinus įgulą, kapitono tiltelį bei įrangą, skirtą įgulos narių gyvenimo sąlygų pagerinimui, laivas palengvėtų apie 5 procentais ir sunaudotų iki 15 procentų mažiau kuro. Įgulos išlaikymas, darbo užmokestis ir kitos susijusios išlaidos sudaro apie 44 procentus visų didelio konteinerius gabenančio transporterio sąnaudų.
Tiesa, dar turės praeiti nemažai laiko, kol tokie laivai pradės plaukioti jūromis – pirma reikės pakeisti tarptautinį teisinį jūrų transporto reguliavimą bei užtikrinti, kad tokie laivai susidoros su netikėtumais be laivo įgulos įsikišimo.
„Akivaizdu, kad nuotoliniu būdu valdomi laivai turi būti saugūs kaip ir šiandien jūromis plaukiojantys, tačiau mes manome, kad jie gali būti daug saugesni,“ – svarsto O.Levanderis. Tiesa, prieš autonominius laivus piestu stoja dauguma tarptautinių jūrininkus vienijančių organizacijų ir profesinių sąjungų – juk tokie laivai drastiškai pakeistų laivybos rinką ir atimtų duoną iš daugelio jūreivių.
Nepaisant balsų prieš, akivaizdu, kad laivybos kompanijoms tokie krovininiai laivai – ypač patraukli idėja. Ir ne tik dėl mažesnių sąnaudų – tokie laivai robotai ilgainiui užtikrins efektyvesnę laivybą ir greitesnį krovinių gabenimą, kas yra ypač svarbu globalioje rinkoje.
Tą patvirtina ir faktas, kad Europos sąjunga skyrė apie 3,5 mln. eurų MUNIN projektui (Maritime Unmanned Navigation through Intelligence in Networks), kurio tikslas sukurti ir išbandyti panašų nuotoliniu būdu valdomą laivą. Tokį prototipą į jūrą ruošiamasi paleisti jau kitais metais.
(4)
(0)
(0)