Klaipėdoje kuriamas laivas, kuris neturi jokių analogų pasaulyje ()
Į 2018-uosius Lietuvos SGD klasteris įžengė užsibrėžęs ambicingų tikslų. Organizacijos iniciatyva suburtas tarptautinis konsorciumas Klaipėdoje kuria unikalią vidaus vandenų transporto priemonę. Suskystintosiomis biodujomis (SBD) ir elektros baterija varomos hibridinės baržos prototipą tikimasi pristatyti jau vasario pabaigoje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Savo žinias ir turimus resursus įgyvendinant inovatyvų technologinį projektą sujungė partneriai iš trijų šalių: Klaipėdoje įsikūrusi dukterinė AB „Vakarų laivų gamykla“ įmonė „Western Baltic Engineering“, švedų kompanija „Avatar Logistics“, Hamburgo uosto rinkodaros organizacija bei projekto vedančiuoju partneriu tapęs Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas (KMTP), koordinuojantis ir Lietuvos SGD klasterio veiklą.
Naujasis technologinis sprendimas bus skirtas skystų krovinių gabenimui vidaus vandenų keliais tarp Stokholmo ir antrojo pagal dydį Švedijos miesto Geteborgo. Baržos ilgis sieks 86 m, krovinių talpa – 2114 m3.
Šiuo metu kuriamas prototipas analogų pasaulyje neturi: tai, jog barža bus varoma SBD ir elektros baterija, sudarys galimybes pasiekti nulinį CO2, sieros ir kietųjų dalelių emisijų lygį. SBD gaminamos iš biometano – metano dujas sukoncentravus jos gali būti tiekiamos į gamtinių dujų tinklą arba suskystinamos ir naudojamos kaip kuras transportui. Pagrindinės žaliavos biodujų gamyboje yra atliekos, susidarančios gyvulininkystės, paukštininkystės ir žemdirbystės srityse. Tarp žaliavų – ir dalis miestų komunalinių atliekų, komunalinių nuotekų valymo įmonių dumblas ir maisto perdirbimo pramonės įmonių technologinės atliekos.
Metano dujos kaip ir CO2 sukelia šiltnamio efektą. Jų skystinimas ir deginimas stipriai prisideda tausojant aplinką.
Baržos projektas unikalus įvertinant ir politinį kontekstą: iki 2050 m. Švedija siekia visiškai atsisakyti dyzelinio kuro naudojimo, tad jos žvilgsnis ypač krypsta į inovatyvius ir aplinkai draugiškus sprendimus.
Nors vidaus vandenų transportas vertinamas kaip vienas švariausių transporto sektorių, šis laivynas Europoje yra smarkiai pasenęs. Vidutinis vidaus vandenų baržų amžius čia siekia 25-erius metus.
„Europos Sąjunga stipriai suinteresuota vidaus vandenų laivyno atnaujinimu ir yra numačiusi tam priemones. Dabartinės aplinkybės sudaro itin palankią terpę laivų statybos sektoriaus vystymui, o taip pat plėtojant suskystintųjų gamtinių ir biodujų distribucijos grandinę“, – pažymėjo Lietuvos SGD klasterio veiklą koordinuojančio KMTP Plėtros vadovas Andrius Sutnikas.
Jo teigimu, projektas Lietuvos SGD klasterio nariams atveria galimybes verslo konkurencingumo didinimui kuriant visiškai naujas transporto technologijas.
Būsimoji baržos operatorė – švedų kompanija „Avatar Logistics“ – savo konkurencingumą taip pat stimuliuos, nes krovinių gabenimo sektorius tampa vis dėmesingesnis įvertindamas emisijas bei ieško kuo efektyvesnių sprendimų, įgalinančių neigiamo transporto poveikio aplinkai mažinimą.