Kodėl konteinerinių laivų kapitono tiltelis yra gale, o kruizinių - priekyje?  ()

Jei pažvelgtumėte į vidutinio dydžio konteinerinius laivus, pastebėtumėte, kad jų kapitono tiltelis yra pačiame laivo gale. Atrodo, taip turėtų būti sunkiau apžvelgti laivą ir jį valdyti, tačiau tai - labai dažnas konstrukcinis sprendimas, matomas ir tanklaiviuose. Tuo tarpu beveik visi kruiziniai laivai turi priekyje pastatytą kapitono tiltelį. Kodėl taip yra?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Aišku, yra ir išimčių - tikrai rastume konteinerinių laivų su priekyje pastatytu tilteliu. Tiesą sakant, nemažai pirmųjų šio tipo laivų būtent taip ir atrodė. Tačiau dabar praktiškai visi tanklaiviai ir maži-vidutiniai konteineriniai laivai turi gale sumontuotą tiltelį ir tai tikrai nėra atsitiktinis sprendimas.

Visų pirma, laivo varikliai visada yra gale. Taigi, čia dirba žmonės. Jie čia dirbtų net jei kapitono tiltelis būtų laivo priekyje - tuomet laivas turėtų du didelius statinius. Tai, aišku, užima daug vietos, kurią būtų galima panaudoti komerciškai - konteineriams. Tuo pačiu tai padidintų laivo kainą, nes tektų įrengti daugiau patalpų žmonėms. Gale pastatytas tiltelis visą įgulos veiklą konsoliduoja į vieną vietą, kur galima ir miegoti, ir ilsėtis, ir dirbti.

Taip pat reikėtų pasakyti, kad laivo priekis per bangas šokinėja kur kas labiau, todėl ten nėra labai patogu. Jo judesių amplitudė tokia didelė, nes sraigtai yra gale. Konteineriniai laivai neturi pažangių sistemų, kurios užtikrintų sklandų plaukimą per bangas, kokias turi kruiziniai laivai.

Kruizinių laivų kapitono tilteliai visada yra laivo priekyje. Visas laivo plotas yra skirtas žmonėms, todėl jis ir paskirstytas kitaip. Įgula ir taip dirba visur, visur turi būti tarnybinės patalpos, tualetai, gelbėjimo įranga ir taip toliau. Norint kapitono tiltelį pastatyti gale, tektų jį iškelti aukštai virš kruizinio laivo denių. Taigi, reikėtų daugiau medžiagų, o naudos būtų mažai.

Didelis laivas nėra automobilis - labai geras, detalus matomumas priekyje nėra reikalingas. Laivus prišvartuoja vilkikai, tam pasitelkiamos didelės komandos, gerai išmanančios savo darbą. Kapitonui svarbiau stebėti krovinį, kuris, kai tiltelis yra gale, yra visas prieš akis.

Tiesa, patys didžiausi konteineriniai laivai kapitono tiltelius turi beveik laivo viduryje - už jų dar statomi konteineriai. Taip yra dėl to, kad varikliai yra dideli ir vis tiek arti tiltelio, pačioje stabiliausioje vietoje, o pats laivas yra toks didelis, kad jau ima rūpėti ir atstumas nuo tiltelio iki laivugalio ar priekio. Dar daugiau - kai kurie nauji konteineriniai laivai turi beveik pačiame priekyje pastatytus tiltelius.

Talpa taip pat nebėra tokia kritiškai svarbi - šie laivai retai plaukioja pilnai pakrauti - jie tiesiog tokie dideli. Įsivaizduokite senosios kartos konteinerinį laivą ir prie jo galo prilipdykite papildomas dešimtis metrų kroviniams - taip atrodo didžiausi šiandieniniai konteineriniai laivai. Iš tiltelio lengva apžvelgti krovinį, po juo gyvenantys įgulos nariai nėra per daug kratomi per bangas, o gale galima sukrauti dar aukštesnius konteinerių bokštus, kurie anksčiau būtų trukdę matomumui.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(39)
(6)
(33)

Komentarai ()