Kodėl konteinerinių laivų galai yra tokie plokšti? Kokius privalumus turi toks dizainas?  ()

Absoliuti dauguma konteinerinių laivų turi plokščius galus. Laivo priekis yra toks, kokį ir esame įpratę matyti - šiek tiek smailas, užapvalintas ir aptakus, o galas - visiškai plokščias. Kodėl taip yra? Juk kitų tipų laivai ne visada yra plokšti.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Plokšti ir kai kurių kitų tipų laivų galai, įskaitant karinius laivus, kai kuriuos automobilių laivus ir, kiek rečiau, balkerius. Vaizdas atrodo kiek neįprastai - tarsi laivas būtų neužbaigtas ar staiga perpjautas. Tačiau toks dizainas iš tiesų turi priežastį.

Visų pirma, norint sukurti gražų užapvalintą laivo galą, kuris, beje, prisidėto ir prie aptakumo, reikėtų statyti ilgesnį laivą. Tai nėra idealu, nes ilgesniems laivams sunkiau manevruoti uostuose. Kita išeitis būtų tiesiog pastatyti to paties ilgio laivą su kitokio dizaino laivugaliu, tačiau tuomet jame tilptų mažiau konteinerių.

Štai kaip atrodo tanklaivio galas - jis nėra visiškai plokščias. Kadangi šiuose laivuose nevežami konteineriai, plokščias galas nebūtų didelis privalumas.

Konteineriniai laivai uostuose dažnai sustatomi galais vienas į kitą. Taip du laivai užima šiek tiek mažiau vietos ir juos lengviau pakrauti konteineriais. Tuo tarpu tanklaiviai yra pakraunami visiškai kitaip - jiems įprastai nereikia kranų, todėl jie gali būti pakrauti greičiau, nepriklausomai nuo jų pozicijos uoste.

Galiausiai, toks plokščias dizainas yra pigesnis. Jam reikia mažiau medžiagų ir žmonių darbo. Juk niekas konteinerinių laivų nevertina pagal jų dizainą, todėl paprastas plokščias galas yra pakankamai geras sprendimas.

Tuo tarpu kruiziniai laivai yra vertinami ir pagal dizainą. Realistiškai, plokščias galas ir jiems suteiktų daugiau vidinės erdvės ir leistų sutaupyti laivo kūrimo ir statybos kaštų. Tačiau vien dėl dizaino grožio kruizinių laivų galai dažnai nebūna visiškai plokšti. Tiesa, nebūna ir užapvalinti - juk tai yra tarsi didelis viešbutis ant vandens, o ir sausumoje savo pastatų mes be reikalo neapvaliname.

Įdomu tai, kad didelės plokštumos laivuose iš tikrųjų nėra pageidaujamos. Kuo didesnė plokštuma, tuo didesnį vėjo spaudimą patiria laivas. Tačiau konteineriniai laivai to išvengti vis tiek negali - juk konteineriai privalo būti plokšti.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(10)
(3)
(7)

Komentarai ()