Didžiausia Lenkijos laivo katastrofa taikos metais: nors ūžė uraganinis vėjas ir kilo 6 metrų aukščio bangos - keltas nuskendo dėl kitų priežasčių  ()

1993-ųjų sausio 14 dieną netoli Vokietijos Riugeno salos nuskendo Lenkijos keltas „MS Jan Heweliusz“. Katastrofa pareikalavo 55 gyvybių, tik 9 žmones pavyko išgelbėti. Tai - didžiausia taikos meto Lenkijos laivo katastrofa.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„MS Jan Heweliusz“ buvo pastatytas 1977 metais Norvegijoje. Jis plaukiojo tarp Istado ir Svinouisciaus miestų, gabendamas riedančią techniką bei keleivius. Tai buvo 125 metrų ilgio laivas, kuris savo laiku buvo pakankamai modernus ir efektyvus. Tačiau jo laukė liūdna lemtis.

1993 metų sausio 14 dienos rytą „MS Jan Heweliusz“ apvirto ir nuskendo netoli Riugeno salos (vadinasi ir netoli Svinouisciaus). Tuo metu Baltijos jūrą šiaušė uraganinis vėjas, pasiekiantis ir 180 km/val. greitį. Netolimame Zasnico uoste (Vokietija) keltų eismas buvo sustabdytas, nes kilo net 6 metrų aukščio bangos.

 

„MS Jan Heweliusz“ ėmė svirti 4:10 ir visiškai apvirto praėjus vos daugiau nei valandai. Audringa jūra trukdė gelbėjimo operacijai ir 55 žmonės (20 įgulos narių ir 35 keleiviai) žuvo, tik 9 pavyko išgelbėti. 10 kūnų taip niekada ir nebuvo rasti, nors laivas iki šiol ilsisi santykinai nedideliame 27 metrų gylyje. Tik kas nutiko?

Žinoma, stipri audra nėra vienintelė kaltininkė. Iš tikrųjų, tuo metu „MS Jan Heweliusz“ būklė buvo nepateisinamai prasta. Iki savo istorijos pabaigos „MS Jan Heweliusz“ buvo įsivėlęs į 28 skirtingus incidentus - nuo susidūrimo su kitais laivais ar pasvirimo, iki gaisro 1986 metais. Nors „MS Jan Heweliusz“ buvo remontuojamas, tai buvo tik pleistras ant šautinės žaizdos - keltui reikėjo kapitalinio remonto.

 

Lemtingą dieną „MS Jan Heweliusz“ plaukė būdamas pažeistas - švartuojantis Istade buvo pažeistas laivo korpusas, laivas kentėjo nuo balasto problemų. Tyrimas nustatė, kad dėl nelaimės kalta prasta laivo būklė ir kapitonas, kuris leidosi į tą kelionę gerai suprasdamas „MS Jan Heweliusz“ trūkumus.

Dabar „MS Jan Heweliusz“ yra lankomas narų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(8)
(3)
(5)

Komentarai ()