Švedija kuria visai naują viešojo transporto pasirinkimą: „P-30“ taps ne tik greičiausiu pasaulyje elektriniu keleiviniu laivu, bet pasiūlys ir didžiausią nuplaukiamą atstumą (Foto) ()
Švedijos laivų statytoja „Candela“ nori sukelti bangas vietinėje vandens transporto rinkoje su įmantriu nauju keltu, kuris, gamintojo teigimu, bus greičiausias pasaulyje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„P-30“ suprojektuotas tapti greičiausiu visiškai elektriniu keleiviniu laivu, saugančiu vandens kelius ir orą. Galiausiai tokio tipo laivai turėtų išsstumti dyzelinius keltus, kurie šiuo metu aptarnauja Stokholmo miestą.
„P-30“ bus 12 m ilgio, jame bus pakankamai vietos 30 keleivių ir jį maitins dvi 60 kW galios elektrinės pavaros. Tai laivui leis pasiekti didžiausią 30 mazgų greitį ir 20–25 mazgų eksploatavimo greitį, o 180 kWh ličio baterija užtikrins didesnį nei 60 jūrmylių (111 km) nuplaukiamą atstumą.
Šios specifikacijos, pasak bendrovės, pavers „P-30“ ne tik greičiausiu elektriniu keleiviniu laivu pasaulyje, bet ir pirmuoju, siūlančiu ilgą nuotolį. Tai daugiausia lemia borto kompiuteris, kuris įvertina valties nuolydį ir valdo povandeninių sparnų korpusus, kad jie liktų lygūs ir laivas sklandžiai plauktų vandeniu.
Pasak gamintojo, tai ne tik sumažina energijos suvartojimą maždaug 80 procentų, palyginti su šiandien veikiančiais greitaisiais keltais, bet ir leidžia budėjimo režimu beveik nenaudoti energijos. Tai reiškia, kad „P-30“ galės plaukti miesto vandens keliais didesniu greičiu nei kitos keleivinės valtys, nepažeisdamas kitų laivų ar aplinkinių konstrukcijų.
„Šiandien dauguma mūsų vandens kelių yra nenaudojami masiniam tranzitui, nors dauguma greitkelių yra perpildyti piko valandomis“, – sako „Candela“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Gustavas Hasselskogas.
„Tokiuose miestuose kaip San Franciskas, Seulas ar Amsterdamas vandens keliai greitam elektriniam transportui gali būti atveriami už labai mažą kainą, nes nereikia kurti naujos infrastruktūros“.
Numatoma, kad pirmieji „P-30“ bandymai jūroje prasidės 2022 m. Stokholme, o komercinės kelionės – 2023 m.
„Mūsų tikslas yra įrodyti, kad mūsų elektriniai povandeninių sparnų keltai yra daug pigesni, patogesni ir daug universalesni nei įprasti laivai. Tai ne tik alternatyva kitiems laivams, bet ir visiškai naujas viešojo transporto pasirinkimas.“