Kaip veikia Panamos kanalas? Sudėtingas procesas trunka net 11 valandų (Video)  ()

Kiekvienais metais apie 14 600 laivų plaukia per Panamos kanalą, vieną iš svarbiausių vandens kelių Žemėje, nes jis priartina JAV prie Europos ir Azijos, sujungdamas Ramųjį vandenyną su Atlantu. Kanalo veikimo sistema labai sudėtinga – procese dalyvauja ir vilkikai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kai laivas nori įplaukti į kanalą, jis priartėja prie vandens kelio nuo jūros pusės. Tuo metu keli vilkikai prie atplaukiančio laivo pritvirtina vilkimo virves ir nutempia laivą į siaurą kanalo šliuzą. Kai krovininis laivas patenka į šliuzą, vilkikas lieka už nugaros, kad įsitikintų, jog laivas neišplauks atgal.

Tada vartai už laivo užsidaro, o priekyje esantys vartai palaipsniui atsidaro. Šliuze vilkikas ir pagalbinė technika, esanti krante, tempia laivą pirmyn. Vanduo pakyla ir laivas pasikelia aukščiau, kad galėtų patekti į kitą šliuzą, iš kurio išplaukęs galiausiai pasieks Gatuno ežerą.

Tada laivas plaukia per Gatuno ežerą link kito panašaus rakinamų vartų rinkinio kitoje ežero pusėje, kur procesas kartojamas. Visas procesas trunka apie 11 valandų.

 

Ar sužadinome jūsų smalsumą? Ar norite daugiau sužinoti apie šio puikaus vandens kelio inžineriją? Žiūrėkite vaizdo įrašą žemiau:

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(8)
(2)
(6)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()