Per plauką nuo katastrofos. „Boeing“ vos neįsirėžė į dangoraižius (Video)  ()

Rugsėjo 11-osios katastrofa galėjo įvykti 20 metų anksčiau. Iki susidūrimo su pastatu lėktuvą skyrė apie 90 sekundžių.


Pasaulio prekybos centro bokštai, 1981 m.
Pasaulio prekybos centro bokštai, 1981 m.
© Scott Brotherton | https://twitter.com/Bro_Tom_/status/1460987570922344454

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

1981 m. vasario 20 d., „Aerolínas Argentinas“ „Boeing 707“ (skrydžio numeris 342), vos nesusidūrė su Pasaulio prekybos centro šiaurinio bokšto antena. Lėktuvu iš Buenos Airių į Niujorką (per Gvajakilį, Ekvadorą) skrido 49 keleiviai.

Artėdamas prie JFK oro uosto, naktį tvyrant tankiam rūkui ir lietui, lėktuvo pilotas per anksti nusileido iki 1500 pėdų (457 m) aukščio: gerokai žemiau jam nustatyto aukščio ir atsidūrė susidūrimo su Pasaulio prekybos centro šiauriniu bokštu trajektorijoje.

Laimei, Oro konstrolės stotyje Long Ailende suskambo pavojaus signalas. Avarinį pavojaus signalą išgrido skrydžių vadovas Donaldas Zimmermanas, kuris susisiekė su pilotu ir sušuko jam: „Kilkite. Nedelsdami kilkite. Išlaikyti 3000 pėdų (914 m) aukštį“.

[EU+Kuponai] Galingos vėjo jėgainės tik nuo 106,39€! Pasigaminkite elektros patys. Paskutiniai vienetai
11781 9

Nuostabiai gera kaina

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

 

Pilotas įvykė instrukcijas, ir nelaimės, kai vidutinio dydžio siauro korpuso „Boeing 707“ galėjo „nupjauti“ Šiaurinio bokšto stogą, buvo išvengta.

Vėliau paaiškėjo, kad iki susidūrimo su pastatu lėktuvą skyrė apie 90 sekundžių.

„Boeing 707“, 1979 m.
„Boeing 707“, 1979 m.
© Mike Freer | https://en.wikipedia.org/wiki/File:Boeing_707-321B_Pan_Am_Freer.jpg

Bokštai buvo suprojektuoti tokiam atvejui

Praeityje Niujorke jau du kartus buvo įvykę lėktuvų susidūrimai su dangoraižiais: 1945 m. bombonešis B-25 rėžėsi į „Empire State Building“, o 1946 m. JAV oro pajėgų „Beechcraft Model 18“ trenkėsi į 255 m aukščio „40 Wall Street“ pastatą. Abiem atvejais šiems lėktuvams pritrūko degalų, jie pasimetė rūke ir ieškojo nusileidimo tako.

 

Bokštus dvynius suprojektavo architektas Minoru Jamasaki. Jis suprojektavo bokštus dvynius (atidaryti 1973 m.), taip, kad jie atlaikytų galimą susidūrimą su tuometiniu didžiausiu komerciniu lėktuvu „Boeing 707“. Didžiuliam laineriui atsitrenkus į bokštus, jie turėjo išstovėti. Kas, beje, būtent taip ir atsitiko 2001 m. rugsėjo 11 d. – griūtį sukėlė ne smūgis, o kilę intensyvūs gaisrai, kuriuos sukėlė didelis kiekis aviacinio kuro.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(5)
(0)
(5)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()