Rusija gamins „skraidančias lėkštes“ (Video)  (5)

Antradienį Uljanovsko (Rusija) srities vadovybė patvirtino tikslinės penkmečio programos koncepciją, praneša „RIA Novosti“. Programoje numatoma kurti vadinamąsias skraidančias lėkštes, kurios gabens ypač sudėtingus, didelius ir sunkius krovinius, praneša regiono vadovybės spaudos tarnyba.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Uljanovsko srities ekonomikos ministro Olego Asmuso teigimu, šio projekto eigoje bus sukurta visiškai nauja universali transporto priemonė – aerostatinis termobalastinis skraidymo aparatas (ATSA), dėl diską primenančios formos pramintas „skraidančia lėkšte“.

ATSA savybės: didelė keliamoji galia, nedidelės kuro sąnaudos, praktiškai neribotas skrydžio atstumas ir trukmė, be to, nereikia oro uostų. Aparatą galima naudoti energetikos, automobilių pramonės, naftos ir dujų pramonės, geologijos, gamtos apsaugos srityse bei vykdant gelbėjimo darbus.

Skirtingai nei senoviniai, šie dirižabliai yra termobalastiniai – tai reiškia, kad helio pripildytuose lėkštės formos dirižabliuose bus speciali ertmė šaltam arba šiltam orui, teigiama pranešime. Dėl to bus galima efektyviai kontroliuoti dirižablio keliamąją jėgą, jis galės vertikaliai kilti ir leistis. Įprasti dirižabliai patys nusileisti ant žemės negali, jie „švartuojasi“ prie specialių nusileidimo bokštų.

Be to, ATSA dirižabliuose bus naudojami elektriniai varikliai, o aparatų šonuose bus nedideli sparnai, padėsiantys sukurti tam tikrą keliamąją jėgą. Pasak projektuotojų, disko forma padės užtikrinti orlaivio stabilumą pučiant vėjui, kai reikės pakibti virš tam tikros vietos, pavyzdžiui, norint paimti krovinį. Pranešama, kad tokios „skraidančios lėkštės“ galės gabenti iki 600 tonų krovinius.

Pasak „Lokomoskai“ atstovų, vienas toks krovininis dirižablis gali pakeisti visą geležinkelio sąstatą. Prireikus ATSA orlaivius galima perdaryti į keleivinius – tokiu atveju dirižabliai galėtų skraidinti nuo 270 iki 11 000 žmonių. 40, 60, 120, 240 ir 600 tonų keliamosios galios dirižabliai galėtų būti naudojami dideliems nestandartiniams kroviniams pervežti į sunkiai pasiekiamus regionus. Didelės talpos keleivinius dirižablius galėtų naudoti gelbėjimo tarnybos: jais stichinių nelaimių atvejais būtų galima iškart evakuoti didelį skaičių žmonių.

Numatoma, kad projekte aktyviai dalyvaus organizacijos ir kolektyvai iš mokslo bei gamybos sričių. Į projektą bus investuota daugiau nei 2,7 mlrd. rublių.

Preliminariais apskaičiavimais, įgyvendinant projektą bus sukurta apie 800 darbo vietų, be to, tikimasi gauti papildomą pelno mokestį, kuris sudarys iki 120 mln. rublių per metus.

Sutartis dėl ATSA gamybos Uljanovske buvo pasirašyta praėjusių metų rugpjūčio mėn. tarptautiniame aviakosminiame salone MAKS 2009. Dokumentą pasirašė Uljanovsko srities gubernatorius Sergejus Morozovas ir bendrovės „LokomoSky“ direktorių tarybos pirmininkas Kirilas Liatsas.

Bendrovės „LokomoSky“, kuri įeina į kompanijų grupės „Metaprocess“ sudėtį, pagrindinė veikla yra dirižablių ir aerostatų projektavimas, gamyba ir eksploatavimas.

Spaudos tarnybos praneša, kad tikslinė programa „Aerostatinių termobalastinių skraidymo aparatų kūrimas“, kuri bus vykdoma 2010-2014 m., turi būti parengta per artimiausius mėnesius.

(0)
(0)
(0)

Komentarai (5)