Ką tik įvyko „istorinis skrydis“! Išbandytas pirmasis pasaulyje keleivinis lėktuvas, kuriam nereikia aviacinio kuro (Video) (3)
Skrydis truko 15 minučių, o orlaivis pakilo į dangų iki 1066 metrų aukščio.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
JAV kompanija „Universal Hydrogen“ išbandė vandeniliu varomą miesto reaktyvinį lėktuvą „Dash-8“. Naujoviška technologija buvo įdiegta tik kairėje orlaivio pusėje. Taip rašoma kovo 6 d. „Engadget“ straipsnyje.
Amerikiečių organizacijos atstovai įvykį jau pavadino istoriniu, nepaisant to, kad skrydžio trukmė buvo nereikšminga. „Universal Hydrogen“ paskelbė, kad 15 minučių trukmės bandomasis skrydis 40 vietų vandeniliu varomu priemiestiniu lėktuvu „Dash-8“ buvo sėkmingas. Pagrindinis tokios iniciatyvos tikslas – tapti lydere tarp Šiaurės Amerikos oro linijų pagal nulinę emisiją.
Miesto lėktuvas „Dash-8“ buvo iš esmės modifikuotas, kad talpintų 30 kg svorio variklį. Kuro elementas iš „Plug Power“ ir „magniX“ sukurtas elektros variklis pasirodė esąs bandymų pagrindas. Standartinis „Pratt & Whitney“ turbosraigtinis variklis buvo sumontuotas dešiniajame sparne dėl „skrydžio saugumo“. „Universal Hydrogen“ yra įsitikinus projekto perspektyvomis. Inžinieriai mano, kad iki 2025 m. bus sertifikuoti keleiviniai skrydžiai.
Jungtinėse Valstijose, tiesą sakant, jau ilgą laiką vyksta savotiška konkurencija tarp įmonių, bandančių sukurti reguliarius skrydžius, naudojant vandenilinį kurą. Didžiosios Britanijos ir Amerikos kompanija „ZeroAvia“ anksčiau skraidė savo panašios konfigūracijos dviejų variklių 19 vietų „Dornier 228“. „Airbus“ taip pat neseniai paskelbė, jog pradėjo kuro elemento, kuris galėtų maitinti 100 vietų lėktuvą maždaug 1500 km skrydžio atstumu, kūrimo procesą. O „Roll Royce“ neseniai baigė reaktyvinio variklio, konvertuoto taip, kad veiktų tiesiogiai vandenilio degalais, bandymus.