Į iškylą sraigtasparniu-nameliu: stulbinama idėja, virtusi realybe – „Winnebago Heli-Home“ (Foto, Video)  ()

1977 metų rugsėjo numeryje ant žurnalo „Popular Mechanics“ viršelio pasirodė neįtikėtas daiktas – iškylų sraigtasparnis-namelis. Tai buvo „Winnebago Heli-Home“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Amerikos kultūrą sieja istorinė meilė transporto priemonėms.

Debiutavęs aštuntojo dešimtmečio pabaigoje, šis sraigtasparniu paverstas kemperis buvo trumpalaikis „Winnebago“ reklaminis triukas. Tačiau, kaip paaiškina „YouTube“ istorikas Calumas, atlikęs daugybę tyrimų, šie orlaiviai iš tikrųjų egzistavo.

Skirtingai nuo daugelio kitų „technologinių stebuklų“, kurie niekada nepasiteisino, „Winnebago“ pardavė aštuonis ar devynis tokius skraidančius kemperius ir plačiai juos pristatė savo reklamoje.

Karo mašina ar šeimos kemperis?

Kaip ir daugelis Amerikos naujovių istorijų, ši prasideda nuo karo.

Aštuntojo dešimtmečio pabaigoje JAV kariuomenė išpardavė savo sraigtasparnių S-58 „Choctaw“, kuriuos sukūrė garsus novatorius Igoris Sikorskis, perteklių. Nors Vietnamo kare buvo daug sraigtasparnių rūšių, dėl erdvaus interjero S-58 pasirodė esąs vertingas medicininis transportas.

 

Kaip savo vaizdo įraše paaiškina Calum, dėl paprastos sraigtasparnių konstrukcijos ir patikimumo jie tuo metu buvo gana populiarūs. Kai kurie netgi tapo karo mašinomis su papildomais kulkosvaidžiais ar raketų paleidimo aparatais. Net ir šiandien daugelis žmonių atpažins unikalią S-58 formą kaip sraigtasparnį, pasirinktą gabenti JAV prezidentus sraigtasparniu „Marine One“.

Tačiau Vietnamo eros sraigtasparnį paversti prabangiu orlaiviu kemperiu vis tiek būtų nelengva. Savo vaizdo įraše Calumui pavyko susekti pradinį „Heli-home“ išradėją Fredą Clarką.

 

 

„Winnebago“ iš esmės įsigijo pirmuosius „Heli-home“ modelius iš Clarko, buvusio JAV karinio jūrų laivyno piloto, kuris per savo įmonę „Orlando Helicopter Airways“ atnaujino nusipirktus JAV kariuomenės sraigtasparnius.

Kai Clarkas nusprendė suprojektuoti ir pagaminti kemperį iš sraigtasparnio, S-58 buvo akivaizdus pasirinkimas, interviu sakė Clarkas.

 

„Sikorsky buvo vienintelis dalykas, apie kurį galėjau galvoti, kad jis kada nors veiktų“, - sakė jis. „Norint turėti virtuvę ir vonios kambarį kaip įprastame kemperyje, reikia gana nemažo dydžio sraigtasparnio, kad galėčiau visa tai patekti į vidų. O S-58 tam idealiai tiko“, - pasakojo Clarkas.

 

Interjere buvo daug kiliminių dangų, taip pat virtuvė, kuri buvo aprūpinta dviejų degiklių virykle, ir svetainės zona, kuri turėjo mažus gultus. „Heli-home“ buvo oro kondicionierius ir krosnis, taip pat vandens šildytuvas vonios kambariui, kuriame buvo cheminis tualetas ir dušas.

Nors interjere buvo garso izoliacija (dėl akivaizdžių priežasčių), „Heli-home“ taip pat buvo garso sistema su AM/FM radiju ir kasečių grotuvu.

Bet daugeliui „Heli-home“ taip pat buvo nepasiekiama svajonė. Tuo metu Winnebago „Heli-home“ kainavo 300 000 USD arba apie 1,5 mln. USD šiandieninėmis kainomis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(9)
(1)
(8)

Komentarai ()