Sėkmingas eksperimentinio orlaivio „Waverider“ bandomasis skrydis užfiksavo naują ultragarsinio greičio rekordą (Video) (10)
Daugiau kaip tris minutes 5 Machų greičiu, t.y. 5 kartus greičiau už garsą, skridęs orlaivis pasiekė skrydžio ultragarsiniu greičiu rekordą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Orlaivis „X-51A Waverider“ Kalifornijos pakrantėje paleistas iš bombonešio „B-52 Stratofortress“. Orlaivio variklis pasiekė 5 Machų greitį, o tuomet jis pats skrido 200 sekundžių, kol greitį prarado. Tuomet bandymas buvo nutrauktas, praneša telegraph.co.uk.
Tai pirmasis toks ilgas tiesiasrovį oro reaktyvinį variklį naudojančio orlaivio skrydis: 2004 m. NASA atlikto bandymo metu eksperimentinio lėktuvo X-43 variklis veikė tik apie 12 sekundžių, be to, jis naudojo vandenilinį kurą. Tuo tarpu „X-51A WaveRider“ šį kartą naudos JP-7 tipo degalus – tokius pat, kokius degino žvalgybinio lėktuvo „SR-71 Blackbird“ varikliai.
„WaveRider“ neturi sparnų, todėl skrieja ant savo paties sukeltos smūginės bangos – būtent todėl buvo parinktas toks jo pavadinimas. Pastarasis bandymas buvo jau trečiasis, tačiau jo metu „X-51A WaveRider“ pirmą kartą leidosi į savarankišką skrydį. Ankstesniais bandymais buvo tikrinamos jo aerodinaminės savybės nekontroliuojamo skrydžio metu, kai jis buvo paleidžiamas iš B-52H bombonešio.
Pranešama, kad šįkart „X-51A WaveRider“ atsiskyrus nuo bombonešio pirmiausia įsijungė kietąjį kurą naudojančio spartintuvo variklį, kuris pagreitino lėktuvą iki 4,5 machų. Po to įjungtas tiesiasrovis oro reaktyvinis variklis, greitį padidinęs iki 5 machų. Skrydžio metu lėktuvas pakilo beveik iki 21 000 metrų aukščio.
„Mes esame ekstazėje, kad per pirmąją misiją pavyko pasiekti daugelį „the X-51A“ bandymo tikslų“, – teigė oro pajėgų tyrimų laboratorijos Wright-Pattersono oro pajėgų bazėje Ohajuje „X-51A“ programos vadybininkas Charlie`is Brinkas.
„Mes šį variklių technologijos šuolį lyginame su po Antrojo pasaulinio karo įvykusiu perėjimu nuo propeleriais prie reaktyviniais varikliais varomų lėktuvų“, – teigė jis.
Orlaivį oro pajėgoms sukūrė kompanijos „Pratt & Whitney Rocketdyne“ ir „Boeing Co“. Oro pajėgoms sukurti keturi „X-51A“ orlaiviai. Likę trys bus išmėginti šį rudenį. „Joks bandymas nėra tobulas. Esu įsitikinęs, kad rasime anomalijų, kurias reiks ištaisyti iki kito skrydžio“, – kalbėjo Ch. Brinkas.
Tokie „revoliuciniais“ vadinami besparniai hipergarsiniai lėktuvai, 5 ar daugiau kartų viršijantys garso greitį, suteiks galimybę JAV karinei vadovybei krizės atveju mažiau nei per 60 minučių smogti į taikinius bet kurioje planetos vietoje, teigia ekspertai.
Šiame JAV karinių oro pajėgų pateiktame naujame vaizdo siužete pasakojama apie „X-51A WaveRider“ bandymų programą.
O čia - bandomojo skrydžio video medžiaga: