Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
bahuriux 2011-02-23 14:48
Atsimenu toki aviatoriu poksta, jie sako, viskas gali skraidyti, skrenda netgi plyta, tik jai reikia suteikti pradini greiti. Suprasti reiketu, kad skristi gali vien tik variklis su propeleriu tam nereikia net sparnu, na gal tik vairu. Kita kalba kai kalbam apie lektuvo efektyvuma sudergintas kuras vs ivektas nuotolis, tada reikalingi sparnai su minimaliu skerspjuviu, ty kuo maziau sparnu, bet tiek kad uztektu pakilti, panaudojant sparnu mechanizacija. O tas ovalas netgi jei jis skrenda yra gana kvailas, del sonuose esanciu "nereikalingu" plokstumu kurios nekuria keliamosios jegos, o sudaro tik papildoma pasipriesinima, kuri turi nugaleti variklis, kuris degina degalus. Yra keletas protingu lengvuju lektuvu dizainu, kai vienvietis lektuvelis su 50kW varikliu pasiekiama horizontalu greiti 350km/h. Bet jo sparnai yra preisingos koncepcijos, sitam ovalui. Kai reikia pakilti arba nusileisti greiciai yra minimalus, tada tie sparnai prailgeja, o kai jau skrendama jie sutrumpeja, nes greitis yra didelis, o keliamosios jegos peduag negu reikia. Sutrumpinus sparnus laimima nes sumazeja pasipriesinimas, todel ir buvo pasiekti tokie ispudingi ekonomijos ir greicio rezultatai.
ligonis 2011-02-23 15:05
skaiciau ir niekaip nesupratau vieno dalyko.
"korpusas buvo sumontuotas žiedinio sparno viduje. Tokiu būdu keliamąją galią galėjo generuoti visas žiedinio sparno paviršiaus plotas."
kaip sonai turejo kurt keliamaja jega?
kaip minejo, jie tik maisosi. vienintelis privalumas kiek suprantu - stabilumas.
bahuriux 2011-02-23 15:25
Cia turima galvoj, kad korpusas yra atkeltas nuo sparno pavirsiaus kas sudaro papildoma naudinga sparno plota. Jei butu sparno apacia korpuse tai ta dalis ir nedirbtu kaip sparnas, nes jo tiesiog nebutu, toj vietoj butu korpusas. O sonai taip cia yra visikai nereikalingas dalykas. Stabilumas gali buti apgaulingas, paputus soniniam vejo gusiui nusileidziant ar kylant gali nupusti nuo tako, nes pasidaro perdidele sonine "bure" del tokios ovalo konstrukcijos, o eleronai per arti korpuso kad butu veiksmingi tai kompensuoti.
kestutisz 2011-02-23 16:18
Na bet del to "nenaudingai" užimamo sparno ploto tai čia ne šiaip sau, kad gražiau būtų, tai kaip ir pagridinė atrama, Lockheed'as projekte gi ne vienas sraigtas kaip kukur0znike, o du reaktyviniai varikliai, kurių strypais prie sparno nepritivritinsi...
Gass 2011-02-23 17:48
Manau kad tas geresnis kilimo efektas buvo pasiektas ne dėl sparno formos, o būtent dėl to, kad lėktuvo korpusas yra pakeltas virš apatinio sparno.
kiesza 2011-02-23 18:02
tuoi prasides skaraidanciu vamzdziu era jai sis ovalas pasiteisisns.
slicKrox 2011-02-23 20:52
Gan įdomiai atrodo, kaip iš fantastinių filmų. Jei tai tikrai leis sutaupyt degalų, labai pagirtina. Labai nustebau išvydęs jog tai Baltarusų darbas, nors ir pats iš ten esu kilęs.
Video galima prisegti prie straipsnio iš YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=X6A1mSh0DB8
<iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/X6A1mSh0DB8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
camarilla 2011-02-23 21:55
Greitai nebesuprasi kas is dangaus leidzias, lektuvai ar bombos..
bahuriux 2011-02-23 22:51
Nesuprantu per kuri gala bus taupomi degalai, ar per padidejusi pasipriesinima?
vyge 2011-02-23 23:07
Regis straipsnyje buvo parašyta kad sutaupoma bus todėl kad lėktuvas po savęs nebepaliks oro sūkurių. Ir dargi tame pačiame straipsnyje buvo parašyta kad lėktuvą mažiau blaško į šonus, mažiau degalų išnaudojama manevravimui.
Plikas 2011-02-23 23:53
Greičio ir pasipriešinimo priklausomybė yra eksponentiška, todėl siauresni sparnai yra aktualesni greitiems lėktuvams. Biplanai yra žymiai manevringesni nei vienasparniai, būten dėl didenio sparnų ploto ir didenės keliamosios galios prie mažų greičių ir didelių atakos kampų. Kiek supratau, šis orlaivis nuo biplanų skirsis būtent savo atsparumu šoniniams vėjams.
punktyras 2011-02-24 00:33
? Šonai tvarko oro srautą, nes sudaro didesnį oro slėgį išorėje, kuris „įspraudžia“ virš sparno tekantį orą.
bahuriux 2011-02-24 00:41
Jus ta sparna vaizduotej isvyniokit i viena linija ir issigasit ant kiek to sparno yra perdaug, o realiai jis yra neefektyvus kai sulenktas i ovala.
Strong_Bad 2011-02-24 02:31
Susirinko ekspertai peikt lektuvo, Gi aiskiai parasyta, kad degalai taupomi, nes susidaro daug maziau sukuriu, kurie ir generuoja didele dali pasipriesinimo, o ne kad paeme skerspjuvi ir jau peza. Ziuriu, isivaizduojat, kad ten dunduku komanda susirinkusi ta lektuva konstravo. Gal lektuvas vis dar breziniuose, jo nieks nebande ir is lempos suokia kaip viskas grazu? Gi pastatytas ir isbandytas, tai ko jum dar reikia?
Dar pradekit pezet, kaip naftininkai tokius projektus nuperka ir nutildo, kai patys puolat peikt ir saukt, kad nesamones ir vos ne ant lauzo reiktu sudegint uz tai
Jei projektas vertas patento, tai susitaikykit, kad tai istiesu yra pavykes projektas.
kestutisz 2011-02-24 08:43
Ne peikti to lėktuvo, o stebėtis tokiu užtikrintumu atradus šv. gralį. "Kitas stambus trūkumas – grubus sparnų tvirtinimas prie lėktuvo korpuso – tokiu atveju papildomos keliamosios galios generavimui neišnaudojama apatinė žiedinio sparno plokštuma. " Čia jie komentuoja tipo nevykusį konkurentų produktą - Lockeed, lėktuvą dviem turbinom vs jų kukur0znikas, kurį su tokia trauka žinoma tikrai galima "elegantiškai" pakabinti ant strypų sparvo viduje...
bahuriux 2011-02-24 11:00
Kai pamatysiu sklandytuva su tokiu sparnu ir jo aerodinamine kokybe bus geresne uz iprasto sklandytuvo, tada duosiu prisikt savo kepure. Kodel sklandytuva, o todel kad jis yra jautriausias tokiems dalykams kaip sparno konfiguracija, jei gerai isiziuresit tai keleiviniai lektuvai irgi yra giminingi sklandytuvams, del sparnu ilgio ir ploto, ty prailgejimo, tik sparno profilis pritaikytas didesniems greiciams. O iprastiems lektuvams su iprastais sparnais yra budu, kaip pamazinti tu sukuriu susidaryma. http://en.wikipedia.org/wiki/Wingtip_device
Nerealiai 2011-02-24 15:17
shift 2011-02-24 17:47
"bachuriux" lengvai nusišneki apie tuos sparnus. Verčiau pats įsėsk į tą patį sklandytuvą ir pažiūrėk kaip vėjo gūsiai kraipo visą lėktuvėlį. Viskas būtų gerai jei vėjas visada pūstų ideliai horizontalia linija, bet geras gūsis pagauna viena sparną ir ima versti lėktuvą ant šono, tai kai taip nutiks tuomet tik išsikratęs ekskrementus iš kelnių suprasi apie ką yra šitas straipsnis. Pamatysi kaip lėktuvas praranda stabilumą kai pradeda kaip antis sparnais į šonus krypuoti. Ovalinis sparnas čia sukuria aptaką - oras gražiai nuslysta tiek elipsoidės apačia tiek ir viršum, jis tolygiai pasiskirsto. Tokiu būdu galima išvengti mojavimo sparnais efekto. "Drag" efektas čia neturėtų būti didesnis, nes elipsės plotis turėtų būti trumpesnis už ištiestus sparnus, bet bendras sąlyčio su oru plotas išlieka panašus. Šaunuoliai baltarusiai.
bahuriux 2011-02-24 19:23
Gerai gudruciai, as turiu nemazai patirties aviamodelizme (gaminime, projektavime ir skraidyme/dauzyme) ir susipazines su aerodinamika, perskaites desimtis knygu ir sulauzes 5 joistikus su avia simuliatoriais, jus greiciauisiai ne, taigi patylekit jei nesuprantat, ka kalbat. Ar bent suprantat kokio dydzio turbinos ant to Lockheed Ring Wing, praktiskai kaip ant didelio keleivinio lektuvo, o jis viso labo tik mazas kleivinis lektuvelis, arba biznio klases, ar kaip ten juos vadina, kaip manot kokiu tikslu tokie varikliai?. Dar karta sakau isivaizduokit sklandytuva, naikintuva ar lenktynini Red Bull racer lektruva su tokia nesamone. Del soniniu gusiu i viena sparna, tam yra eleronai, kad aktyviai kompensuoti nepageidaujamus pokrypius. O ovalo gal ir nevers ant sono, bet tiesiog pus salin nuo pakilimo tako horizontalioj padety, nes tas ovalo sonas yra nesanti vertikali plokstuma. Tai reikes kompensuoti posukio vairu, del ko susikreips visas lektuvas, kas yra labai pavojinga ratu kontakto su zeme metu ir kontakto su zeme netekimo metu. Tie sukuriai sumazeja 50% o ne 100 kaip jus isivaizduojat, taip pat sekmingai tuos sukurius galima sumazinti ir iprastam sprane uzmontavus spec sparnu galus ir netgi ant jau skaraidanciu lektuvu. Ir beto ovalo privalumas yra tik pakilimo metu kada atakos kampai dideli.
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/do ... 1&type=pdf
http://aero.stanford.edu/Reports/Nonpla ... stems.html
Genius 2011-02-25 15:11
Padaryciau modeliuka bet neturiu pakankamai balzos (ar balsos) ir pasakyciau kaip ten yra bet man atrodo kad lockheed variantas geresnis nes jame kabina nenusskris be sparno!
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Aviacijos idėjos: žiedinio lėktuvo koncepcija (Video)