„Ant kortos 11 000 000 000.“ NASA megaprojektas. Tai sukels revoliuciją ()
Nauji iššūkiai susiję su daugeliu kasdienio gyvenimo aspektų, įskaitant keliones. Dėl šios priežasties NASA nori sukurti ateities orlaivį, kuris galėtų skraidinti keleivius išlaikant mažą šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją. Ar turite kokių nors idėjų? Galite laimėti daugiau nei 11 milijardų dolerių!
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nauja lėktuvų era
Žmonijos vystymasis reikalauja ne tik įdomesnių ir efektyvesnių sprendimų mūsų komfortui ir tobulėjimui. Rūpinimasis planeta taip pat yra svarbus elementas, kuris yra svarbiausias dalykas, ypač pastaraisiais metais, pavyzdžiui, transporto atveju. Vis daugiau keliaujame, daug naudojamės lėktuvais, o tai generuoja dideles emisijas.
Štai kodėl NASA nori sukurti ateities lėktuvą. Tai turi būti keleivinis orlaivis, kuris bus naudojamas kasdieniam keliavimui, o poveikis aplinkai galbūt bus net nulinės emisijos. Tikslas yra ne pakeisti mūsų įpročius, o užtikrinti, kad jie nepakenktų planetai. Šis iššūkis yra didelis, bet jį galima įveikti. Tačiau tai kainuos daug – ir kažkas iš projekto gali gana praturtėti.
Vyksta konkursas dėl naujo lėktuvo
|
Dėl noro sukurti naują orlaivį NASA užsakė penkis naujus projektavimo tyrimus, kurie yra „Advanced Aircraft Concepts for Environmental Sustainability“ (AACES) 2050 iniciatyvos dalis. /šioje iniciatyvoje dalyvauja:
- „Boeing Aurora Flight Sciences“
- „Elektra“
- Džordžijos technologijos institutas
- „JetZero“
- „Pratt & Whitney“
Investicija, įteikta per NASA remiamus tyrimus, iš viso viršija 11 mlrd. dolerių. Todėl kalbama apie rimtą investiciją, kuri per artimiausius kelis dešimtmečius gali pakeisti oro transportą. Kam skiriamas tyrėjų ir mokslininkų darbo dėmesys? Yra keletas svarbių sričių.
Ateities orlaivių vizija apims naujovių keliose srityse. Vienas iš jų – kuras. Šiuolaikiniai lėktuvai turi būti varomi efektyviu ir ekologišku kuru, kuris degimo metu galės užtikrinti aukštą efektyvumą, o atmosferoje palikti daug mažiau teršalų nei šiuo metu naudojamos medžiagos.
Panašios modifikacijos bus taikomos ir korpusų struktūrai. Geresnė aerodinamika skirta tam, kad lėktuvas sunaudotų mažiau energijos. Tai gana įdomi sritis – ar galima dar patobulinti dabartinę lėktuvų formą? Į šį klausimą bandys atsakyti NASA projekto dalyviai.
Tikimasi, kad sukurtos koncepcijos bus pradėtos naudoti per ateinančius 25 metus. Tai reiškia, kad per mūsų gyvenimą pakils visiškai kiti lėktuvai.