„Iš Londono į Niujorką per 3 val.“ Naujas rekordas! (Foto, Video) ()
Bandomoji būsimo keleivinio viršgarsinio lėktuvo versija beveik pasiekė garso greitį.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Amerikiečių kompanija „Boom Technology“ jau atliko 11-ąjį sėkmingą būsimojo viršgarsinio keleivinio lėktuvo „Overture“ prototipo XB-1 bandymą. Nors vienas iš šio bandymo tikslų buvo pasiekti garso greitį, viršgarsinis lėktuvas, nors to ir nepasiekė, pasiekė naują skrydžio greičio rekordą, rašo „Live Science“.
Keleivių viršgarsinių skrydžių era baigėsi 2003 m., kai paskutinį skrydį atliko garsusis viršgarsinis lėktuvas „Concorde“. Tačiau „Boom Technology“ ruošiasi pradėti naują viršgarsinio skrydžio erą su kuriamu keleiviniu lėktuvu „Overture“.
Boom's 3-engine supersonic transport demonstrator XB-1 has flown for the first time. pic.twitter.com/3Dd5Y9VBOK
— Fighterman_FFRC (@Fighterman_FFRC) March 22, 2024
|
Siekdama išbandyti visas reikalingas technologijas, bendrovė sukūrė kur kas mažesnį orlaivio „Overture“ prototipą XB-1. Pirmasis šio viršgarsinio lėktuvo bandomasis skrydis įvyko 2024 metų kovą, o neseniai – jau 11 sėkmingas bandymas.
Šio bandymo metu pilotuojamas viršgarsinis lėktuvas XB-1 pasiekė 1172 km/val. greitį (0,95 macho) , o tai yra šiek tiek mažiau nei garso greitis, kuris yra 1234 km/val. Tai naujas šio lėktuvo greičio rekordas, nors planuota, kad jis gali pasiekti viršgarsinį greitį ir galbūt net pralaužti garso barjerą.
Šį kartą bandymas buvo atliktas beveik 9000 metrų aukštyje, tačiau vėlesni bandymai bus atliekami didesniame aukštyje, kur oro slėgis mažesnis, todėl bus galima pasiekti viršgarsinius greičius.
3, 2, 1… Boom
— Boom Supersonic (@boomaero) January 23, 2025
The countdown is on. XB-1 will break the sound barrier on its next test flight.
We’re targeting no earlier than Jan. 28, 2025, at 6:45am PST/9:45am EST/2:45pm GMT for our most ambitious flight yet.*
Check the countdown clock and watch the @Starlink livestream on… pic.twitter.com/JB7ejLPMiq
Bandymas padėjo iš naujo įvertinti viršgarsinio orlaivio konstrukcijos stiprumą, valdomumą ir manevringumą. Remiantis „Boom Technology“, XB-1 išlieka gerai valdomas esant labai dideliam skrydžio greičiui.
Kompanija „Boom Technology“ artimiausiu metu planuoja atlikti dar vieną bandymų seriją, kurios metu XB-1 turėtų įgyti didesnį nei garso greitį.
Būsimasis keleivinis viršgarsinis lėktuvas „Overture“, kuris bus pradėtas eksploatuoti kito dešimtmečio pradžioje, vienu skrydžiu galės skraidinti iki 80 keleivių. Kartu planuojama, kad jo skrydžio greitis sieks maždaug 2100 km/val.
Pretty monumental that almost no engine manufacturer is interested in Boom Supersonic’s Overture, if you ask me. I think it’s getting increasingly more clear where this is headed, if it wasn’t already headed that way to begin with.
— Dan | Dj’s Aviation (@DjsAviation) September 16, 2022
Spoiler: It’s not a happy ending. pic.twitter.com/i0XRnPo6ut
Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu įprasti lėktuvai keleivius iš Europos į JAV nuskraidina vidutiniškai per 8 valandas, viršgarsinis lėktuvas „Overture“ tai galės padaryti per 3 valandas ir 30 minučių.