„Iš Londono į Niujorką per 3 val.“ Naujas rekordas! (Foto, Video)  ()

Bandomoji būsimo keleivinio viršgarsinio lėktuvo versija beveik pasiekė garso greitį.


XB-1
XB-1
© Ekrano kopija | https://x.com/Fighterman_FFRC/status/1771244228925894824/photo/2

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Amerikiečių kompanija „Boom Technology“ jau atliko 11-ąjį sėkmingą būsimojo viršgarsinio keleivinio lėktuvo „Overture“ prototipo XB-1 bandymą. Nors vienas iš šio bandymo tikslų buvo pasiekti garso greitį, viršgarsinis lėktuvas, nors to ir nepasiekė, pasiekė naują skrydžio greičio rekordą, rašo „Live Science“.

Keleivių viršgarsinių skrydžių era baigėsi 2003 m., kai paskutinį skrydį atliko garsusis viršgarsinis lėktuvas „Concorde“. Tačiau „Boom Technology“ ruošiasi pradėti naują viršgarsinio skrydžio erą su kuriamu keleiviniu lėktuvu „Overture“.

[EU+Kuponai] „Winter Sale 2025“! Kainos nutirpo 60 %. Energijos stotelės, dulkių siurbliai, vaizdo projektoriai ir kt. Ribotas kiekis (Video)
4079

„Winter Sale 2025“ išpardavimas!

Nuolaidų kuponai

Galioja iki 2025-01-28

Iš Europos sandėlių

Iki 2 metų garantijos

1) „FOSSiBOT F1200“ - mobili energijos stotelė, 1200W, 1024Wh, LiFePO4, tarnaus 10+ metų

2) „JIGOO C500“ - rekordinės kainos 500W belaidis dulkių siurblys

3) „Wanbo T2 Ultra“ - 1080P, Android TV 11, Netflix ir kt. už fantastišką kainą

Išsamiau

Siekdama išbandyti visas reikalingas technologijas, bendrovė sukūrė kur kas mažesnį orlaivio „Overture“ prototipą XB-1. Pirmasis šio viršgarsinio lėktuvo bandomasis skrydis įvyko 2024 metų kovą, o neseniai – jau 11 sėkmingas bandymas.

Šio bandymo metu pilotuojamas viršgarsinis lėktuvas XB-1 pasiekė 1172 km/val. greitį (0,95 macho) , o tai yra šiek tiek mažiau nei garso greitis, kuris yra 1234 km/val. Tai naujas šio lėktuvo greičio rekordas, nors planuota, kad jis gali pasiekti viršgarsinį greitį ir galbūt net pralaužti garso barjerą.

 

Šį kartą bandymas buvo atliktas beveik 9000 metrų aukštyje, tačiau vėlesni bandymai bus atliekami didesniame aukštyje, kur oro slėgis mažesnis, todėl bus galima pasiekti viršgarsinius greičius.

 

Bandymas padėjo iš naujo įvertinti viršgarsinio orlaivio konstrukcijos stiprumą, valdomumą ir manevringumą. Remiantis „Boom Technology“, XB-1 išlieka gerai valdomas esant labai dideliam skrydžio greičiui.

Kompanija „Boom Technology“ artimiausiu metu planuoja atlikti dar vieną bandymų seriją, kurios metu XB-1 turėtų įgyti didesnį nei garso greitį.

 

 

Būsimasis keleivinis viršgarsinis lėktuvas „Overture“, kuris bus pradėtas eksploatuoti kito dešimtmečio pradžioje, vienu skrydžiu galės skraidinti iki 80 keleivių. Kartu planuojama, kad jo skrydžio greitis sieks maždaug 2100 km/val.

Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu įprasti lėktuvai keleivius iš Europos į JAV nuskraidina vidutiniškai per 8 valandas, viršgarsinis lėktuvas „Overture“ tai galės padaryti per 3 valandas ir 30 minučių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(2)
(-1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()