Aviacijos revoliucija. Atvyksta X-59. Viršgarsinė era sugrįžta! (Foto, Video)  ()

Viršgarsinis lėktuvas X-59 yra skirtas pademonstruoti „tylų“ garso barjero įveikimą.


X-59 bandymo metu
X-59 bandymo metu
© Ekrano kopija | https://x.com/LockheedMartin/status/1882790458914439254/photo/1

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

NASA atliko naujojo viršgarsinio lėktuvo X-59 „Quiet SuperSonic Technology“ (Quesst) papildomo degiklio (afterburner) bandymą, kuris buvo atliktas viename iš „Lockheed Martin“ objektų Kalifornijoje.

„Lockheed Martin“ ir NASA sukūrė X-59, vykdydama projektą, skirtą sukurti „tylų“ viršgarsinį orlaivį, galintį įveikti garso barjerą nesukeliant į perkūniją panašios smūginės bangos, atsirandančios pasiekus viršgarsinį greitį, rašo „Space“.

[Spec. kuponas] Pats geriausias elektrinis miesto dviratis? Greitas, kokybiškas ir tiesiog neprilygstamai patogus („FIIDO C11 PRO“ apžvalga, VIDEO)
7816 1

Tereikia išmėginti kažką panašaus į „Fiido C11 Pro“, kad suprastum, kaip elektrinis dviratis pagerina visą kelionių dviračiais patirtį.

Išsamiau

NASA parodė „tylaus“ viršgarsinio lėktuvo X-59 „Quesst“ papildomo degiklio antžeminio bandymo nuotraukas.

Primename, kad garso greitis ore siekia 1224 km/val. ir šiuo metu garso greitį gali įveikti tik kariniai lėktuvai.

Šiuo metu naujus keleivinius viršgarsinius lėktuvus kuria kelios kompanijos JAV ir Kinijoje, nes nuo 2003 m., kai baigėsi „Concorde“ lėktuvo eksploatacija, tokie lėktuvai nebuvo naudojami keleiviams skraidinti.

 

Neseniai JAV įvyko dar vienas sėkmingas viršgarsinio keleivinio lėktuvo XB-1 prototipo iš „Boom Technology“ kompanijos bandymas.

Kalbant apie viršgarsinio lėktuvo X-59 degiklio bandymą, inžinieriai išbandė „General Electric“ F414-GE-100 reaktyvinio variklio veikimą. Tai modifikuota variklio versija, naudojama „Boeing“ naikintuve F/A-18 „Super Hornet“.

 

NASA teigimu, F414-GE-100 variklio veikimas su papildomu degikliu leis X-59 pasiekti viršgarsinį greitį. Bandymas parodė, kad variklis gali veikti temperatūros ribose ir esant pakankamam oro srautui skrydžiui. Bandymas taip pat parodė, kad variklis puikiai veikia su kitomis X-59 viršgarsinio lėktuvo posistemėmis.

 

NASA baigus antžeminius bandymus ir patikrinus X-59 pasirengimą skrydžiui, prasidės skrydžio bandymai, kurie numatyti šių metų vasarą. Šių bandymų metu keli F-15 orlaiviai bus ore su X-59, kurie specialiais instrumentais matuos smūginių bangų, atsirandančių X-59 pralaužus garso barjerą, tai yra viršijant garso barjerą, stiprumą. Tokios smūginės bangos dažniausiai skamba kaip griaustinis, tačiau X-59 misija parodyti, kad viršgarsiniai orlaiviai gali sukurti tylias smūgines bangas.

 

Baigusi pirmąjį skrydžio bandymų etapą, NASA išsiųs viršgarsinį orlaivį X-59 virš kai kurių apgyvendintų JAV vietovių, kad surinktų duomenis apie visuomenės reakciją į skrydį.

 

Viršgarsinis lėktuvas X-59 buvo sukurtas vykdant NASA programą „Quesst“, kurios tikslas – sukurti orlaivius, galinčius pralaužti garso barjerą nesukeliant smūginės bangos. X-59 ilgis – 29 metrai, o sparnų plotis – 9 metrai. Šis viršgarsinis lėktuvas galės skristi iki 1500 km/val. greičiu.

Keletą dešimtmečių viršgarsiniai skrydžiai virš JAV apgyvendintų vietovių buvo draudžiami dėl stiprios smūginės bangos. Jei NASA pavyks įdiegti „tylaus“ viršgarsinio lėktuvo technologiją, tai tokiu būdu būsimi keleiviniai viršgarsiniai lėktuvai galės skristi virš apgyvendintų vietovių šalies viduje, o tai gerokai sumažins kelionės laiką.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(9)
(0)
(9)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()