„F-13, F-17, F-19. Jau pasirodė“  ()

Žmonės jo bijo.


F-16
F-16
© TSGT KEVIN J. GRUENWALD, USAF (Atvira licencija) | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:IAF_F-16_during_RED_FLAG_2003_1.JPEG

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tarp plataus amerikietiškų kovinių lėktuvų asortimento – nuo ​​legendinio F-14 „Tomcat“ iki naujausio F-35 „Lightning II“ – nerasite naikintuvų su žymėjimais F-13 ar F-17. Jų nebuvimas, kuris jau seniai sukėlė gandus, iš tikrųjų turi gana logiškų (ir net mistiškų) paaiškinimų, rašo „Slashgear“.

Aštuntajame dešimtmetyje „Northrop“ sukūrė naikintuvą YF-17 „Cobra“, kuris dalyvavo JAV oro pajėgų lengvojo naikintuvo konkurse. Tačiau šį konkursą laimėjo „General Dynamics“ su savo YF-16, kuris tapo garsiuoju F-16 „Fighting Falcon“.

Aliexpress rinkinukas! Fantastiškų kainų ir galimybių vaizdo registratoriai, multimedijų sistemos, baterijų-akumuliatorių testeriai ir turbo pūtikliai-siurbliai (Video)
6893

Specialus rinkinukas

Labai ribotas kiekis

Sutvarkyti visi mokesčiai

Greitas ir saugus pristatymas

1) „TUERBB T-B5319R“ - automobilinis vaizdo registratorius

2) „Fiizreal X50“ - labai mobilūs, rankiniai pūtikliai-siurbliai

3) „Fiizreal PBRM-1“ - baterijų-akumuliatorių testeris (tikriklis)

4) Portabili automobilinė multimedijos sistema (modelis - B5)

Išsamiau

Tačiau YF-17 istorijoje neliko be tęsinio. JAV karinis jūrų laivynas susidomėjo projektu ir pritaikė jį lėktuvnešių aviacijai – taip atsirado F/A-18 „Hornet“ ir „Super Hornet“ – vieni sėkmingiausių mūsų laikų naikintuvų. Taigi, F-17 kaip serijinės gamybos modelis neatsirado, nors iš tikrųjų jis tapo F-18 pagrindu.

Kalbant apie F-13, paaiškinimas yra mažiau techninis, bet gana dažnas karo istorijoje – prietaras. Vadinamoji skaičiaus 13 baimė – triskaidekafobija – turi gilias šaknis net oficialiose žymėjimo sistemose. Nė vienas JAV oro pajėgų kovinis lėktuvas negavo tokio indekso.

Be to, skaičius „13“ istorijoje jau pasirodė – vokiškasis „Junkers F13“ (pirmasis metalinis keleivinis lėktuvas 1919 m.). Tačiau tai labiau istorinis sutapimas nei priežastis. 

 

Įdomu tai, kad panašiai nepastebėtas buvo ir F-19. „Northrop“ iš karto pasirinko F-20 „Tigershark“, vengdama numerio, kuris galėtų būti panašus į sovietinius MiG (MiG-19, MiG-21 ir kt.). Iki šiol F-19 išlieka legendų šaltiniu ir netgi įkvėpė meninius „nematomųjų“ vaizdavimus devintajame dešimtmetyje.

Amerikiečių naikintuvų pavadinimų istorija liečia ne tik technologijas, bet ir konkurenciją, politiką ir šiek tiek prietarų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(13)
(3)
(10)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()