Tai bus didžiausias lėktuvas pasaulyje. „Antonov“ prieš jį – tik nykštukas! (Foto, Video)  ()

Radia WindRunner
Radia WindRunner
© Ekrano kopija | https://x.com/Roni_Sont/status/1831693849489719414

Visi šio ciklo įrašai

  • 2025-11-10 Tai bus didžiausias lėktuvas pasaulyje. „Antonov“ prieš jį – tik nykštukas! (Foto, Video)  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Radia“ mano, kad didžiausias pasaulyje orlaivis taip pat ras karinį pritaikymą. Rugsėjį vykusioje Karinių oro pajėgų asociacijos oro, kosmoso ir kibernetinio saugumo konferencijoje 2025 m. amerikiečiai pristatė gynybai skirtą projektą „WindRunner“. Tai speciali orlaivio versija, skirta kariniam transportui. Tikimasi, kad šiuo atžvilgiu jis pasiūlys žymiai didesnes galimybes nei dabartiniai sprendimai.

Amerikiečiai tiki, kad gynybos tikslais skirtas „WindRunner“ pelnys JAV kariuomenės ir NATO palankumą. Orlaivis optimizuotas didelių krovinių, įskaitant sraigtasparnius, gabenimui. Jo krovinių skyriuje telpa iki šešių pilnai surinktų CH-47 „Chinook“ sraigtasparnių, keturių tiltrotorių V-22 „Osprey“ arba tiek pat naikintuvų F-16.

Šiuo atžvilgiu „WindRunner“ gerokai lenkia „Lockheed C-5 Galaxy“ ir „Boeing C-17 Globemaster III“ orlaivių galimybes. „Radia“ orlaivio krovinių skyriaus talpa yra 7 kartus didesnė nei pirmojo, o 12 kartų – nei antrojo.

 

 

„Radio“ dar neturi baigto „WindRunner“ prototipo. Jei projektas vyks sklandžiai, tikimasi, kad orlaivis pradės skraidyti iki šio dešimtmečio pabaigos. Tačiau pirmieji orlaiviai galėtų pradėti atvykti 2030-aisiais.

Svarbu tai, kad didžiausiam pasaulyje orlaiviui kilti nereikės didelių oro uostų. „WindRunner“ galės pakilti ir nusileisti vos 1800 metrų ilgio kilimo ir tūpimo takais. Tai bus oro uostai be visos oro uostų infrastruktūros.

Numatomas „WindRunner“ kreiserinis greitis bus maždaug 750 km/val. Vienu degalų papildymu didžiausias pasaulyje orlaivis turėtų įveikti iki 2000 kilometrų atstumą (darant prielaidą, kad bus pilna krovinių talpa) arba didesnį atstumą (su mažesniu naudinguoju kroviniu). Planuojamose orlaivio techninėse specifikacijose taip pat numatyta galimybė skristi iki 12 500 metrų aukštyje.

Ar „Radio“ pasieks savo tikslą ir ar iš tikrųjų bus pastatytas didžiausias pasaulyje orlaivis? Prisiminkime, kad istorijoje yra buvę panašių atvejų, kai buvo iškelti labai ambicingi tikslai, o galiausiai jų atsisakyta.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(4)
(1)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()