Lietuviai gamina jau aštuntą elektra varomą sklandytuvą ir kuria naujas darbo vietas  (0)

Lietuvos sklandytuvų statytojai garsina šalies vardą pasaulyje naujais gaminiais – šiuo metu statomi du elektra varomi sklandytuvai. Bendrovė „Sportinė aviacija ir Ko“ apdairiai pasinaudojo galimybe krizės sąlygomis sukurti naujų darbo vietų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Sunkmečio iššūkius UAB „Sportinė aviacija ir Ko“ pasitiko stoiškai. Gaminanti aukštų technologijų reikalaujančius specifinius produktus – sklandytuvus, gamykla įsigijo šiuolaikišką dažymo įrangą ir sukūrė keletą darbo vietų. Pasiteisino naujo produkto – elektra varomo sklandytuvo LAK-17B-FES (FES – front electric sustainer; elektrinė jėgainė parskridimui) pasiūla aviacinei rinkai. Sklandytuvai su elektriniais varikliais sparčiai populiarėja pasaulyje. Pilotus vilioja nepriklausomybė – vietoje tūpimo į laukus, jie patys gali saugiai įjungti elektrinį variklį ir grįžti į aerodromą, užuot rizikavus tūpti į laukus bei laukti komandos pagalbos, norint parsivežti sklandytuvą ir paruošti jį kitos dienos lenktynėms. Šių metų Pasaulio sklandymo čempionate Uvaldėje, JAV, Lietuvos rinktinė kovos lietuviškais naujos konstrukcijos sklandytuvais. 

Gamyklos gretos didėja

Prienų rajone įsikūrusi įmonė dešimtmečiais konstravo ir gamino ilgasparnius, o tokių įmonių pasaulyje tėra tik keletas. Garsėjanti aukštos kokybės vis tobulinamais sklandytuvais, gamykla sukaupė unikalią patirtį, išugdė jau ne vieną konstruktorių, aerodinamikų, sklandytuvų statytojų kartą. 

Naujas 7 darbo vietas pavyko sukurti vykdant bendrą gyventojų užimtumo projektą su Kauno teritorine darbo birža. Buvo įsigyta moderni orlaivių ir kitų paviršių paruošimo ir dažymo įranga, kompresorius ir darbuotojų apsaugos priemonės. Nedidelėje seniūnijoje septynios darbo vietos yra nemažas žingsnis gerinant žmonių socialinę padėtį. Įkurtos technologo, šaltkalvio, trijų paviršių paruošėjų ir dvi dažytojų darbo vietos. Bendrovė įpareigota išlaikyti darbuotojus trejus metus, užtikrinant darbą 8 valandas per dieną. 

„Projekto nauda – paprasta. Darbuotojams – tai pragyvenimo šaltinis, gamyklai – naujos galimybės. Džiaugiamės kiekvienu postūmiu į priekį. Mūsų brandžiausias produktas šiuo metu, konkurencingas pasaulyje – tai elektra varomas sklandytuvas LAK-17B-FES. Gamykla remia Lietuvos sklandytojų rinktinę ir padeda jai siekti medalių su mūsų gaminama technika pasaulio dangaus arenose“, – sakė sklandytuvų bendrovės vadovas Vytautas Mačiulis. 

Dažyti sklandytuvus teks mokytis

Įmonė savo lėšomis organizuoja naujų darbuotojų apmokymus. Viskas, kas susiję su šiuolaikiškais sklandytuvo ar lėktuvo dažymo būdais, reikalauja didelio atidumo, kruopštumo, įgūdžių. Tiek prieš dažymą, tiek po jo paviršiai ruošiami pagal specialią technologiją, kuri susideda iš daugelio etapų: gruntavimo, glaistymo, šlapio ir sauso šveitimo, poliravimo, maskavimo. Visos procedūros yra labai svarbios, nes įtakoja brangiai kainuojančių gaminių kokybę. Būtent šiose gamybos proceso dalyse ir yra sukurtos darbo vietos. 

„Sportinė aviacija ir Ko“ sieks ne tik naujų sklandytuvų užsakymų, bet, įsigijusi naują dažymo įrangą, teiks ir papildomas naudotų sklandytuvų ir nedidelių lėktuvų perdažymo paslaugas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
Autoriai: Vilma Jankienė
(1)
(0)
(1)

Komentarai (0)