Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
immortallt 2012-08-14 14:49
Jei tai ekonomiskai apsimokes - bus pritaikyta labai greitai.
Kiek suprantt Scramjet variklis negali taves pakelti nuo zemes neisspausdamas smegenu pro ausis ?
Smėlis 2012-08-14 15:49
Jis tik nuo "5-to kosminio greičio" (mach 5) ima normaliai veikti. Iki to reikia turbopropelerių ar dar kokio velnio.
O3 2012-08-14 17:06
Geriau jau sugalvotų kaip palikti atmosferą pigiausiu būdu ir kosmose nuskrieti iki reikiamo taško, nei kurti lėktuvus galinčius skristi dideliu greičiu. Jei paliekam atmosferą ir lėktuvą nukreipiam reikiama kryptimi jis be variklio galios gali skrieti dideliu greičiu nenaudodamas kuro.
perihellis 2012-08-14 17:30
aš galvojau, kad tik trys, o ne 5 kosminiai greičiai tebėra
zygys 2012-08-14 17:41
perihellis --> gerą čia skėlei, nuoširdžiai nusijuokiau
kiesza 2012-08-14 17:41
O kam kilt į kosmosą jai galimą su šiais varikliais, žemiau kosmoso skriet tokiu pat greičiu ir nereikia rūpintis dėl pakilimo ir nusileidimo, nusileist iš kosmoso tai ne tas pats kas nusileist iš 7km. Nors iš kitos pusės čia tik variklio tobulinimas tai iki pirmo keleivinio lainerio gali praeit ir 50 metų
ief 2012-08-14 21:37
O as manau, kad su "netrukus" stipriai perlenkta.
Visokie x-15 jau pries 50metu skraide. O mes kaip skraidem, taip skraidom iki 1macho.
Foxman 2012-08-14 22:21
Jei "keletą" traktuosim kaip 10 sekundžių, tai raketa pasiekia ~20G pagreitį. Kažin ar būtų patogu su tokiu skraidyt
Ar nebus taip, kad visą valandą lėktuvas greitės iki kol tokį greitį pasieks? (nors jei pagreitis būtų 1G, tai reiktu apie 2 minutes greitėt)
Suplysus_kojine 2012-08-14 22:47
Cia kalbama apie tiesiasrovi reaktyvini varikli. Jis jau buvo naudojamas SR-71, kone vienam graziausiu lektuvu. Sio tiesiasrovio variklio vienas is privalumu tai, kad jame nera judamu daliu, bei pasiekiamas didelis greitis. Taciau turi ir trukumu, pvz., kad jis pradetu veikt, reikalingas apie keliu Mach greitis, paprasciausiai jo konstrukcija neleidzia jam pajudint lektuva is vietos. Per si varikli is priekio dideliu greiciu paduodamas oras, kurio slegio pakanka tik esant jau salyginai nemazam greiciui. Kai slegis susidaro pakankamas, tada jau isvirksciami degalai i degimo kamera ir tada jau pats variklis pradeda varyt lektuva. SR-71 Blackbird kaip tik turejo siuos variklius, kurie pradedavo veikt tik pakilus. Siame lektuve buvo bedos ir su kuru, reikejo sukurt nauja kura, kuri begalo sunku uzdegt, tam buvo naudojamos specialios medziagos, kurios budavo issvirksciamos i degimo kamera, uzdegus kura, veliau degimas vykdavo normaliai. O tai del to, kad skrisdamas dideliu greiciu, lektuvas labai ikaisdavo (nusileidus korpusas buvo ikaites iki keliu simtu laipsniu, todel kuri laika prie lektuvo nebudavo imanoma prieiti), ko pasekoje, korpusas pailgedavo keleta metru. Nesiimant kokiu nors veiksmu, tokiomis salygomis lektuvas paprasciausiai susilankstytu kaip skarbonke. Del sio priezasties, jame sudurymai buduva tiesiogine to zodzio prasme su tarpais. Galedavai matyt kiaurai bako. Is lektuvo varvedavo degalai, kuriu jis prisipildavo tik tiek, kad pakaktu ore "apsilt", t.y. paskraidyt tiek, kad del ikaitusio korpuso, metalas issiplestu ir korpusas uzsisandarintu. Veliau degalai budavo papildomi ore. Geras daiktas tas tiessiasrovis varikliukas, taciau manao nuomone daug dar laiko praeis, kol jis atsidurs keleiviniuose laineriuose. Nebus lengva suderint ji su esamais turboreaktyviniais varikliukais.
bahuriux 2012-08-15 00:50
Nu jus cia idomiai pakomentavot Ypac tie, kas tolimi nuo aviacijos Net nebandysiu jusu pataisyti, nes pakomentavot klaidingai ~80%, per daug uzimtu man laiko taisyti ir vistiek niekas neskaityru snobisku "paklodziu".
Bet, kas man labiausiai patiko, kometavo daug nauju t.lt nariu gal ir pro sali, bet malonu, kad yra susidomejimas SUPER DUPER UBER varikliais ir nerealiais greiciais, nesvarbu kad, tai buvo atrasta ~1960m, bet tai vis dar aktualu ir siandien. Va tame ir esme nera nieko neimanomo, jei turim dideli biudzeta ir daug pigios energijos.
PS. Sekmes visiems, apie aviaciaja idomesniu ir infomartyvesniu dalyku/kometrau parasysiu veliau, kai bus daugiau laisvo laiko. Gal net koki straipsni prisiversiu parasyti, ka gali zinoti.
PPS. OMG is taves to nesitikejau (net jei tai ir ne tavo sritis) truputeli pasigooglink, kas ir kaip del savoku, greiciu, dydziu.
kiesza 2012-08-15 19:26
smelis--->
turbopropeleriai
Foxman 2012-08-15 20:03
Pradedam juoktis tik tada kai kiti pasako jog tai neteisinga/juokinga
Arwis 2012-08-15 20:18
Sr-71 blackbird buvo paprastas reaktyvinis lektuvas. Jis ir siandien yra skaitomas kaip greiciausias reaktyvinis lektuvas. Lektuvas tikrai graziausias, bet scramjetu neturejo.
X-log 2012-08-15 21:10
Pirmiausia, scramjet yra reaktyvinis variklis, tik kad daugumai reaktyvinis variklis asocijuojasi su turbofan/turbojet tipo varikliais.
SR-71 iÅ¡teisų neturÄ—jo scramjet tipo variklių, taÄ
UgniusM 2012-08-15 22:06
Būtent. SCRAMJET iš tiesų ir reiškia Supersonic Combustion Ramjet. O Blackbird'o naudoti Ramjet'ai, kaip ir šitie SCRamjet'ai taippat yra reaktyviniai varikliai, tiesiog juose panaudojamas didelis lėktuvo greitis(kurį reikia pasiekti kitais būdais, pvz paprastu turbo-reaktyviniu varikliu) į varikli patenkančio oro suspaudimui. Tuomet smarkiai suspaustas oras degimo kameroje sumaišomas su kuru ir booom, didelė jėga išeina per variklio šikną.
Tik manau, keleiviniams laineriams, bent jau netolimoje ateityje, nėra šansų tokią technologiją įvaldyt.. Dėl karščio, slėgio dideliame aukštyje, korpuso konstrukcijų kainos. Išlaikymas būtų neaprėpiamai brangesnis nei konkordų.
AdutisTM 2012-08-15 23:34
Matau, jog nemažai kas domisi/domėjosi apie SR-71. Jei kam iš jūsų nuskils nukeliaut į Kalifornijos valstiją ir būsit netoli Los Andželo, būtinai nukeliaukit į Palm Dale. Ten yra įkurtas nedidelis aviacijos muziejus kuriame yra eksponuojami net du SR-71. Yra ir variklis atskirai. Nežinau, ar dažnai jis ten būna, bet ten teko pabendraut ir su Blackbird'o test-pilotu, kuris noriai pasakojo apie lėktuvą ir nuotykius su juo. Sužinojęs, jog aš iš Lietuvos, nė akimirkai nesuabejojo, kur tokia yra ir pradėjo pasakot, kaip skraidė virš Baltijos jūros, ir kaip ten ankšta...
O kad nesigautų offtopic'as, tai mano nuomone, dar toli iki tokio tipo (hipergarsinių) komercinių lėktuvų. Tą galima pasakyt ir pamačius prototipo dydį... Be to, skrydžio kaina dar ilgai bus per didelė. Bet šaunu, jog kažkas ta linkme vyksta.
AdutisTM 2012-08-16 11:52
Dar prisiminiau įdomų faktą apie SR-71. Buvo pastebėta, jog kuo didesniu greičiu skrenda, tuo variklių efektyvumas yra didesnis (t.y. gerėja kuro ekonomija). Ir pagrindinis dalykas, ribojęs maksimalų lėktuvo greitį, buvo oro temperatūra variklio priekyje.
Klausimas, iki kokio greičio tas ekonomijos gerėjimas galioja...
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Iš Londono į Niujorką – per valandą? NASA testuoja 7 200 km/val. greičio orlaivį (Video)