Jau po mėnesio į pirmąjį skrydį kils didžiausias planetoje orlaivis Airlander 10 (Video) (0)
1,3 mln. kubinių pėdų helio – tiek užtektų 15 olimpinių plaukimo baseinų užpildymui. Tokio tūrio megadirižablis jau po mėnesio kils į orą pirmajam parodomajam skrydžiui – bandomasis skrydis sėkmingai atliktas praėjusį spalį. Po trejų metų kruopštaus triūso Airlander 10 inžinieriai atlieka paskutinius baigiamuosius didžiausios planetoje orlaivio konstrukcinius darbus.
Visi šio ciklo įrašai |
|
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
93 metrų ilgio pripučiamą milžiną sugalvojo ir iš pradžių projektavo JAV Karinės pajėgos, tačiau vėliau generolai nusprendė atsisakyti šio projekto ir jį perėmė privati bendrovė – įspūdingo dydžio dirižablis dabar tarnaus kaip verslo ir laisvalaikio skrydžių orlaivis.
Kardingtone (Bedfordšyro grafystė, Jungtinė Karalystė) stovinčio orlaivio tiksli parodomojo skrydžio data dar nėra skelbiama. Žinoma tik tiek, kad orlaivis negalės skristi toliau nei 112 km nuo savo angaro. Jei pavyks ir parodomasis skrydis, bus pradėta komercinė šio orlaivio gamyba.
Bandomojo skrydžio metu praėjusių metų spalį dirižablis dėl visa ko buvo pririštas prie keturių krautuvų, kiekvienas kurių buvo pakrautas 2 tonomis cemento – kad dirižablio nenuneštų vėjo gūsiai. Tąkart buvo mėginamos orlaivio sklandymo savybės.
1,1 mlrd. dolerių kainavęs dirižablis jau su pritvirtintais varikliais, propeleriais ir ekipažo kabina. Airlander 10 bus didžiausias pasaulyje orlaivis – didesnis net ir už Airbus A380. Tiesa, greta istorinių XX a. pradžios "cepelinų", gamintų Vokietijoje, jis atrodytų gan nedidukas.
60 proc. kilimui reikalingos jėgos orlaivis generuos aerostatinėmis savybėmis, būdamas lengvesnis už orą. Likusius 40 proc. – aerodinaminėmis savybėmis (pvz., korpusas – sparno formos). Papildomus 25 proc. kylant ir leidžiantis suteiks variklis.
Airlander 10 nenusileisdamas ore galės išbūti ir 2 savaites. Kreiserinis orlaivio greitis – 144 km/val. Maksimalus pakilimo aukštis – 6,1 km, keliamoji galia – 10 tonų.
Yra manančių, kad tokie dirižabliai – oro kelionių ateitis, mat jie gerokai mažiau teršia aplinką ir yra ne tokie triukšmingi. Be to, šie orlaiviai kyla ir leidžiasi vertikaliai – kaip sraigtasparniai. Tai reiškia, kad nereikia ilgų pakilimo takų.
Britų bendrovės Hybrid Air Vehicles sukonstruotas dirižablis vienu metu galės skraidinti iki 48 asmenų. Orlaivis galės tarnauti ne tik kaip pramoginė transporto priemonė – tokie dirižabliai galėtų tarnauti pakrančių apsaugos tarnyboje, karinio ir civilinio stebėjimo tikslais, atliekant mokslinius tyrimus ar kinematografijos pramonėje.
Airlander 10 propelerius suks keturi 4,0 litrų darbinio tūrio 350 a.g. dyzeliniai varikliai – po du dirižablio priekyje ir gale. 93 metrų ilgio, 44 metrų pločio ir 26 metrų aukščio oro transporto priemonė yra oficialiai didžiausia planetoje – Airbus A380 yra tik 73 metrų ilgio. Vis dėlto 1937 m. Naujajame Džersyje suliepsnojęs vokiškas dirižablis Hindenburg buvo net 3 kartus ilgesnis už Airlander 10.