Aviacijos darbuotojai atskleidė tamsiausias skrydžių paslaptis (4)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Visi rašiusieji patvirtino, kad aviakompanijos labai griežtai žiūri saugos reikalavimų, o lėktuvuose yra bent triskart daugiau įrangos negu reikia skrydžiui. Beveik visos sistemos dubliuojamos, tad kažkam sugedus nieko neatsitiks. O, pavyzdžiui, hidraulinės sistemos prireikus gali perskirstyti slėgį taip, kad net jei trys iš keturių suges, paskutinė likusi vis tiek leis valdyti viską.
Liudininkas: „Mano tėvas dirbo pilotu. Jis sakė, kad dviem lėktuvo pilotams privaloma valgyti skirtingus meniu patiekalus ir jie neturi teisės dalintis. Taip daroma saugantis apsinuodijimo maistu.“
Tačiau tai nereiškia, kad viskas visada yra idealu…
Darbuotojas: „Penkerius metus dirbau lėktuvo mechaniku. Nepatikėsite, kiek varžtų gali trūkti lėktuve, kuriam suteikiama teisė skristi. Pats esu naudojęs lipnią juostą skydeliams tvirtinti. Taip, tai draudžiama, tačiau ką daryti, jei tu svetimame oro uoste?
Geriausia buvo, kai lipnia juosta pritvirtinome šoninį piloto kabinos stiklą. Leidžiantis į jį rėžėsi paukštis, ir stiklas sutrūkinėjo. Ten konstrukcija tikrai saugi, dėl to nieko baisaus neatsitiko, tačiau langas tapo nepermatomas. Jį laikė varžtai, bet neturėjome hermetiko, kad vėl juos gerai įsuktume, tad inžinieriai leido panaudoti lipnią juostą.“
Darbuotojas 2: „Dauguma kompanijų lėktuvo ekipažui moka tik už realų skrydžio laiką – skaičiuoti pradedama nuo tos akimirkos, kai lėktuvo durys užsidaro. Ir nemoka, jei skrydis atšaukiamas. Būtų lyg ir normalu. Tačiau pagalvokime, kokie gali būti variantai:
Tau trūksta pinigų susimokėti už nuomą? Na, tai nepastebėk, kad varva hidraulinis skystis – juk nenori, kas skrydį atšauktų.
Vaikui reikia pas stomatologą? Tai nepranešk, kad salone atplyšo dalis kiliminės dangos, evakuacijos atveju keleiviai skubėdami gali užkliūti. Ją keisti ilgai trunka, atšauks skrydį.
Nesakau, kad taip vyksta nuolat. Daugelis ekipažų yra labai atsakingi ir darbą vertina labiau negu atlygį. Tačiau tokių atvejų pasitaiko. Ypač žinant, kad pradedantieji pilotai uždirba tik apie 20 tūkst. dolerių per metus (JAV tai tikrai maža alga).“
Darbuotojas 3: „Kai eini link lėktuvo, pažiūrėk, kaip atrodo jo fiuzeliažo dažai. Jei jie nusilupę, sutrūkinėję, – lėktuvas prastos būklės. Jei dažai nuėsti, didelė tikimybė, kad ant jų varva hidraulinis skystis – labai bjauri substancija, kuri gadina viską, ant ko patenka. Tai nelabai gerai – 10 km aukštyje nesustosi papildyti rezervuaro.“
Kyšis veikia
Tikriausiai niekada nepagalvojote, kad lėktuvo palydovei ar palydovui galima duoti arbatpinigių? Ar, pavyzdžiui, saldainių dėžutę? Pasirodo, už tokią dovanėlę jie gali jūsų skrydį labai smarkiai pasaldinti.
Apie tokią patirtį rašo daugybė „Reddid“ komentatorių. Kaip saldainių dėžutė prie įėjimo pasitinkančiai vyriausiajai palydovei skrydį ekonomine klase staiga pavertė verslo klase („Atsiprašome, bet dėl vietų stokos mums teko jus persodinti. Jei neprieštaraujate…“), o padovanoti perskaityti žurnalai vieną taurę vyno – neišsenkamu šaltiniu...
Jei manote, kad dovanėlių dalyti nedera, bent jau pasistenkite išlikti mandagūs. Nei pilotai, nei palydovai nesuinteresuoti, kad skrydžiai vėluotų, jie nekalti dėl užlaikymų ir nepatogumų, lėktuvus taiso ir skrydžius prižiūri ne jie. Tad mėgindami juos visaip auklėti, sulauksite tik dar mažiau patogumų ir būsite išjuokti už akių.
Pastabos
Visi čia išsakyti patarimai ir pastabos nebūtinai yra teisingi. „Reddid“ – tik informacinis socialinis tinklas, niekas netikrino, ar visi aviacijos darbuotojais prisistatantys žmonės ten rašė tiesą, ar tikrai yra dirbę oro linijose. Be to, kiekviena oro bendrovė turi skirtingas taisykles, o kiekvienas orlaivis – skirtingą įrangą. Originalų susirašinėjimą rasite čia.