Mįslė aviacijos inžinieriams: lėktuvas nusileido su kvadratine padanga (7)
Aviacijos ekspertai buvo priblokšti, kai „British Airways“ lėktuvas „Heathrow“ oro uoste nusileido su kvadratine padanga.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dar kylant „Airbus A380“ orlaivis gavo įspėjimą apie žemą slėgį padangose. Lėktuvas tęsė savo skrydį, nes yra sukurtas taip, kad būtų visiškai apsaugotas, net jei neveikia vienas ratas. Lėktuvas iš tiesų nusileido saugiai ir galėjo privažiuoti prie vartų. Tačiau visų inžinierių nuostabai, paaiškėjo, kad orlaivio padanga tapo keturkampe.
Civilinės aviacijos administracijos atstovai liko suglumę ir ilgai spėliojo, kodėl taip atsitiko. Pasak aviacijos eksperto Patricko Smitho: „kai padangų oras išsileido, jų tolimesnis sukimasis nulėmė keturių simetriškų segmentų susidarymą“. Kitas ekspertas tvirtino, kad kvadrato formą turbūt sukėlė tai, kaip buvo paskirstytas A380 ratų svoris.
O Kumaras Mysore paprieštaravo įsivyravusiai versijai, kad ratas tokiu tapo dar kylant iš oro uosto: „Jei padanga būtų išsileidusi ore ir tapusi tokios formos, ratas būtų neprasisukęs leidžiantis ant žemės. Taigi aštrūs kampai susidarė, kai lėktuvas jau buvo sustojęs“.
Prisimenant guminius žaislus, atrodo nieko keisto, kodėl forma pasikeitė. Priklausomai nuo oro slėgio viduje, pripučiami guminiai daiktai lengvai susispaudžia ir išsiplečia. Tai atsitiko ir su lėktuvo padanga, tačiau kodėl tokia griežta keturkampė forma?
Atidžiau pažvelgę į nuotrauką, matome, kad kampuose yra susidaręs perteklinis gumos kiekis, arba ji yra kur kas labiau įsitempusi. Galbūt padangos guma įkaito tiek, kad tai pakeitė medžiagos ypatybes.
Jei turite savo variantą, kaip tai galėjo susidaryti, kviečiame pasidalinti savo mintimis komentaruose.