Kur „po mirties“ keliauja lėktuvai – didžiausios orlaivių kapinės pasaulyje (Video) ()
Pasaulyje yra apie 50 000 lėktuvų, jų nuolatos daugėja. Kol vienas lėktuvas sparčiai sensta, vietoj jo gaminamas kitas, daug ekonomiškesnis ir ekologiškesnis. Tačiau ar žinojote, kas nutinka lėktuvui, kai jis tampa nereikalingas? Atrodytų, dauguma lėktuvų perdirbami, tačiau tai yra mažiausiai tikėtinas dalykas.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nors pasenęs lėktuvas yra gana nemažos vertės, jį kur nors tiesiog laikyti pernelyg brangu. Štai kodėl nenaudojami lėktuvai dažniausiai laikomi pigiausiose vietose, pavyzdžiui, dykumoje.
Reikėtų pabrėžti, kad šios vietos yra ne tik naudingos, bet ir labai gražios, t. y. atrodo tarsi muziejai, kuriuose eksponuojami lėktuvai. Didžiausios lėktuvų kapinės pasaulyje yra AMARC, esančios Tusone (Arizona, JAV). Čia rasite apie 4000 nebenaudojamų karinių lėktuvų, kurie išardomi, o jų dalys panaudojamos kaip metalo laužas.
Didžiausias keleivinių (komercinių) lėktuvų kapines rasite Mohavių dykumoje (Kalifornija, JAV).
Pirmiausia iš nebenaudojamo lėktuvo pašalinami įvairūs toksiški ir radioaktyvūs skysčiai. Variklis, kuris yra vertingiausia lėktuvo dalis, yra parduodamas. Tikriausiai nežinojote, bet vienas variklis panaudojamas 50 lėktuvų!
Taip pat parduodami gali būti elektroniniai prietaisai, kompiuteriai ar juodosios dėžės. Interjeras yra taip pat pakankamai vertinga lėktuvo dalis. Sėdynės vertė gali siekti nuo 400 iki 4800 eurų. Žinoma, metalas labai vertingas, o išardžius, tarkime, „Boeing 747“, gaunama apie 100 tonų metalo.
Išardžius lėktuvą nebereikalingos dalys siunčiamos į smulkintuvą. Įdomu tai, kad ne visi lėktuvai siunčiami į smulkintuvą. Kai kurie panaudojami kuriant filmus, pavyzdžiui, „Pasaulių karus“ ar serialą „Dingę“. Kiti panaudojami skrydžių palydovų ar pilotų pratybose.