Lėktuvas Tu-154: nors laikomas rusišku darbiniu arkliu, tačiau krenta ir dūžta beveik reguliariai (Video) (6)
Pirmąją Kalėdų dieną Juodojoje jūroje sudužo 92 žmones skraidinęs Rusijos gynybos ministerijos lėktuvas Tu-154, kurio modelis – vienas iš geriausiai žinomų šalyje, skelbia CNN.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Lėktuvas, kuriuo skrido 84 keleiviai ir aštuoni įgulos nariai, iš radarų dingo ankstyvą sekmadienio rytą vietos laiku pakilęs iš Adlerio oro uosto netoliese Sočio, skelbia naujienų agentūra „RIA Novosti“.
Lėktuvas, kuris kelionę pradėjo Maskvoje, skrido į Rusijos Chmeimimo oro pajėgų bazę Latakijoje, Sirijoje, kur Rusija vykdo karinę misiją. Ten Naujųjų metų išvakarėse turėjo vykti koncertas, Rusijos naujienų agentūra TASS sakė šaltinis.
Planuota techninė lėktuvo patikra atlikta rugsėjį, lėktuvą valdė patyręs pilotas, naujienų agentūrai „Sputnik“ sakė Rusijos gynybos ministerijos šaltinis.
Taigi kokia šio vieno garsiausių Rusijos lėktuvų modelių istorija?
Rusiškas darbinis arklys
Tu-154 – rusiškas darbinis arklys – lėktuvas, Sovietų Sąjungoje tapęs tikru kelionių oru sinonimu, ir šio vardo nepraradęs ir po jos žlugimo 1991 metais.
Pirmasis modelis skraidyti pradėjo 1972 metais. 1986 metais įgyvendinti keli lėktuvo modernizacijos sprendimai – pritaikius naujus variklius, pasiekta geresnių degalų ekonomijos rezultatų.
Iš kitų išsiskiriantis trimis varikliais lėktuvo gale, rusų gaminamas Tu-154 primena amžininką iš Vakarų „Boening 727“. Pati Tu-154 forma gali pasirodyti apgaulinga, tačiau šis orlaivis įrodė esąs ištvermingas ir tvirtas, tad buvo naudodamas praktiškai visomis pakilimo ir nusileidimo sąlygomis.
Nors pastaraisiais metais dauguma bendrovių šio neišvengiamai senstančio orlaivio atsisako, Rusijos karinėse oro pajėgose Tu-154 vis dar užima labai svarbią vietą.
Jie dažnai skraidina ypatingos svarbos asmenis, pavyzdžiui, valdininkus ir žurnalistus iš Maskvos į Siriją. Šis konkretus lėktuvas buvo pagamintas 1983 metais, ore jis buvo praleidęs 6689 valandas, sakė šaltinis iš Rusijos gynybos ministerijos, kurį cituoja TASS.
„Paskutinį kartą jis buvo taisytas 2014 metų gruodžio 29 dieną, 2016 metais atliktas eilinis jo techninė būklės patikrinimas“, – teigia šaltinis. Ministerija pilotą įvardijo kaip Romaną Volkovą, kuris buvo apibūdintas kaip „pirmosios klasės pilotas“, danguje praleidęs daugiau 3 tūkst. valandų, skelbia Rusijos žiniasklaida.
Nusinešė daugybę gyvybių
- 2011 metų sausio 1 d. vienai komercinei aviakompanijai priklausantis lėktuvas Tu-154B užsidegė Rusijos tolimojoje šiaurėje prieš pat pakilimą. Tuomet žuvo trys žmonės, ir daugiau nei 30 buvo sužeista.
- 2014 metų gruodžio 4 d. iš Maskvos Domodedovo oro uosto turėjęs išskristi Tu-154 lėktuvo subyrėjo. Žuvo du žmonės.
- 2010 metų balandžio 10 d. Lenkijos prezidentą Lechą Kaczynskį ir daug šalies politinio elito atstovų skraidinęs Tu-154 lėktuvas nukrito prie Rusijos Smolensko miesto. Žuvo visi 96 juo skridę žmonės.
- 2009 metų liepą Irano aviakompanijai „Caspian Airlines“ priklausantis orlaivis Tu-154 nukrito šiaurinėje Irano dalyje. Žuvo visi 168 juo skridusieji.
- 2006 metų rugpjūtį Rusijos aviakompanijai „Pulkovo“ priklausęs lėktuvas „Tupolev“ nukrito Ukrainoje. Žuvo 170 žmonių.
- 2012 metų vasarį Tu-154 lėktuvas nukrito Irano pietvakariuose. Žuvo 117 žmonių.
- 2001 metų liepą Tu-154 lėktuvas nukrito Sibire, Irkutske. Tuomet žuvo 145 žmonės.
- O 1996 metų rugpjūtį tokio pačio tipo lėktuvas nukrito Norvegijai priklausančioje Špicbergeno saloje. Žuvo 141 žmogus.