Nuo šio bandymo priklausys aviacijos ateitis: paskelbta, kada bus pirmasis viršgarsinio keleivinio lėktuvo prototipo skrydis ()
Ateities technologijų prototipas — viršgarsinis keleivinis kompanijos Boom lėktuvas — į orą turėtų pakilti po metų. Būtinos lėšos jau surinktos.
JAV kompanija Boom jau po metų planuoja į orą pakelti viršgarsinio keleivinio lėktuvo ХВ-1 demonstracinį modelį, sukurtą, naudojant naujausius orlaivių kūrimo pasiekimus. Apie tai, pateikdamas nuorodą į kompanijos generalinį direktorių ir prezidentą Blake'ą Schollą praneša žurnalas Air&Cosmos.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Demonstracinis modelis bus pagamintas 1:2 masteliu. Dabar atliekami modelio bandymai aerodinaminiame vamzdyje. Kompanijos Boom turimų 41 mln dolerių turėtų pakakti pirmojo projekto etapo realizavimui. Žinoma, visaverčio viršgarsinio keleivinio lėktuvo bandymams ir serijinei gamybai reikės daugiau lėšų.
Nedidelė Kolorado valstijoje įsikūrusi kompanija Boom domina visą aviacijos pasaulį. Ir tai nieko nuostabaus, juk kalbama nei daugiau nei mažiau, o apie „įpėdinį“ garsiojo „Concorde“, kurio eksploatacija buvo nutraukta 2003 metais. Manoma, kad naujojo keleivinio lėktuvo kreiserinis greitis bus 2,2 Machai, tad kelionė iš Niujorko į Londoną truks ne ilgiau, nei 3,5 valandos. O bilietas tikriausiai kainuos tiek pat, kiek dabar kainuoja skrydis verslo klase. Lėktuvo salone tilps 40 keleivių.
„Concorde“ eksploatacija buvo nutraukta dėl įvairių faktorių, tarp kurių ir jų neekonomiškumas bei keliamas triukšmas. Anksčiau, dar aštuntojo dešimtmečio gale, komercinių viršgarsinių skrydžių atsisakė ir SSRS, pirmoji pradėjusi tokių orlaivių (Tu-144) eksploataciją.
Viršgarsinės keleivinės aviacijos atgaivinimui skirtas ir QueSST projektas. NASA planuoja, sudaryti su Lockheed Martin tokio lėktuvo prototipo sukūrimo sutartį.
I. Vedmedenko