Kokius akrobatinius triukus galėtų atlikti didelis keleivinis lėktuvas, jei kas nors išdrįstų pabandyti? (Video) (2)
Filmuose esame matę visko – lėktuvai visaip vartosi, keleiviai klykia, tačiau galiausiai viskas baigiasi gerai. Nėra jokios abejonės, kad didieji keleiviniai lėktuvai nėra tam sukurti, bet galbūt tam tikrus akrobatinius veiksmus jie galėtų atlikti, jei juos valdytų labai drąsūs pilotai? Ar didelis keleivinis lėktuvas gali skristi apsivertęs? O padaryti kilpą?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Savaime aišku, kad keleiviniai lėktuvai akrobatiniams triukams nėra sukurti. Įsivaizduoti realią situaciją, kuomet tokių galimybių prireiktų, taip pat labai sunku. Tačiau klausimas vis tiek įdomus. Juk lėktuvai kuriami taip, kad būtų labai stiprūs, galėtų pakelti nemažą keleivių ir jų bagažo svorį, skristi per audrą, leistis sudėtingomis oro sąlygomis. Tai galbūt atlaikytų ir suktuką?
Filme „Skrydis“ („Flight“, 2012) MD-80 lėktuvas kurį laiką skrido apsivertęs. Taip pilotui pavyko jį ilgiau išlaikyti ore, kad jis nesudužtų į tankiai gyvenamą zoną. Aviacijos ekspertai tik šypsojosi matydami šią sceną – komerciniam keleiviniam lėktuvui toks manevras nėra pasiekiamas. „Boeing“ atstovai kategoriški - MD-80 negali skristi apsivertęs, tam nėra sukurtas ir toks manevras niekaip negali padėti nelaimės atveju. Lėktuvą ore įmanoma apversti, tačiau skrisdamas aukštyn kojom jis ilgai neišsilaikytų ir būtų beveik visiškai nevaldomas.
Kita vertus, ilgas skrydis apsivertus nėra būtinas įspūdingam triukui. Pilotas-bandytojas Texas Johnstonas 1955 metais „Boeing 707“ prototipu atliko porą statinių. Kurioms, beje, nebuvo gavęs leidimo – vėliau jis teigė tiesiog norėjęs pasilinksminti ir potencialiems pirkėjams įrodyti lėktuvo galimybes. Keturių variklių lėktuvas šį triuką atliko nesunkiai ir visai nepavojingai. Ekspertai teigia, kad, jei atsirastų pilotas, kuris išdrįstų pabandyti ir tai leistų lėktuvo savininkai, toks triukas įmanomas ir su šiuolaikiniais keleiviniais lėktuvais.
Texas Johnstonas atlieka statinę „Boeing 707“ lėktuvu
Vienas iš tradicinių akrobatiniais lėktuvais atliekamų triukų – kilpa. Šis triukas reikalauja didelio manevringumo ir tvirto piloto. Vėlgi, „Boeing“ šiuo klausimu kategoriškas – tam lėktuvai tiesiog nėra bandomi, todėl toks triukas nėra galimas. Lėktuvui tiesiog nepakaktų greičio ir aukščio kilpai sėkmingai užbaigti. Greičiausiai neatlaikytų ir sparnai arba kai kurie kiti mazgai – kilpa iš lėktuvo reikalauja kur kas daugiau, nei numato gamintojai.
O ar pamenate C-27J „Spartan" lėktuvus, kuriuos turi ir Lietuvos Karinės oro pajėgos? Tai – du propelerinius variklius turintis krovininis lėktuvas, kurio grakščiu ar manevringu tikrai nepavadintume. Tačiau jis yra kur kas mažesnis už didžiuosius keleivinius reaktyvinius lėktuvus, todėl kilpą atlikti gali. Atrodo neįprastai, bet labai įspūdingai.
C-27J „Spartan" atliekamas akrobatikos pasirodymas
Taigi, kad ir kaip būtų įdomu tai pamatyti dideli keleiviniai lėktuvai akrobatinių triukų neatlikinėja. Kita vertus, žemi praskridimai ir aštrūs posūkiai, demonstruojami įvairiose aviacijos šventėse vis tiek atrodo pakankamai įspūdingai.