Kodėl lėktuvai kartais leisdamiesi stipriai rėžiasi į takus? Ar tiesa, kad žemų kainų oro linijų lėktuvai leidžiasi grubiau? (7)
Jei daug keliaujate, jums tikriausiai yra tekę patirti bent vieną labai grubų nusileidimą. Atrodo, kad lėktuvas į nusileidimo taką tiesiog trenkiasi savo ratais, o kartais keleiviai net surinka iš netikėtumo. Tiesa, beveik visada tai baigiasi laimingai, tačiau kodėl taip nutinka? Ar tikrai žemų kainų oro linijų lėktuvai visada leidžiasi grubiau?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tiems, kurie nemėgsta skraidyti, nepatinka ir status pakilimas, ir energingas nusileidimas. Iš tiesų, iš keleivių perspektyvos, grubūs nusileidimai yra labai dažnas reiškinys. Tačiau tai, kas keleiviams atrodo kaip stiprus smūgis ratais į nusileidimo taką, pilotams yra kasdienio darbo dalis. Kas dėl to kaltas?
Dažniausiai dėl tokio nusileidimo nėra ko kaltinti. Skirtumas tarp labai švelnaus ir grubaus nusileidimo yra vos kelių laipsnių kampas leidžiantis ar nedidelis judesys vairalazde. Dažniausiai grubiau lėktuvai leidžiasi tvyrant prastoms oro sąlygoms, ypač kai pučia šoninis vėjas su stipriais gūsiais. Gera žinia yra ta, kad grubūs nusileidimai lėktuvams pakenkia labai retai ir beveik niekada nekelia rūpesčių dėl saugumo.
Labai retai, žinoma, nereiškia, kad problemų nekyla niekada. Rugpjūčio pabaigoje „Airbus A320“ taip stipriai rėžėsi į nusileidimo taką Makao, kad priekiniai važiuoklės ratai tiesiog nulūžo. Liepą „Boeing 763“ į taką Portsmute rėžėsi taip stipriai, kad buvo sulankstytas fiuzeliažas. „Embraer 190“ pilotams kovą teko aiškintis, kodėl taip neįprastai grubiai leidosi Buenos Airėse. Tai, beje, yra ženklas, kad nusileidimas buvo itin prastas - įprastai pilotams dėl grubaus nusileidimo aiškintis nereikia.
Keliautojai dažnai teigia, kad žemų kainų oro linijų lėktuvai leidžiasi itin grubiai, bet ar tai gali būti tiesa? Dažnai keliama versija, kad taip jie nori greičiau nuvykti į numatytą vietą, išlaipinti keleivius ir pasiruošti naujam skrydžiui - juk laikas yra pinigai. Tačiau grubus nusileidimas nebūtinai reiškia greitesnį keleivių išlaipinimą/įlaipinimą. Tai kodėl keleiviai dažnai pasakoja apie pigių oro linijų nusileidimus? Tam iš tikrųjų yra kelios priežastys.
Žemų kainų oro linijų pilotai keičiasi šiek tiek dažniau nei kitose oro linijose. Jų atlyginimas yra šiek tiek mažesnis, todėl čia dažnai dirba mažiau patirties sukaupę pilotai. Surinkę didesnį skrydžio valandų skaičių jie dažnai išeina dirbi kitur. Mažiau patyrę pilotai daro daugiau smulkių klaidų - patyrę pilotai net ir sudėtingomis sąlygomis gali nutūpti labai švelniai.
Žemų kainų oro linijų lėktuvuose taip pat montuojamos plonos sėdynės, kurios nėra labai patogios ir minkštos. Taip salone sutelpa daugiau keleivių, tačiau nusileidimo tako palietimas jaučiamas stipriau. Galiausiai, žmonės tiesiog yra pratę pasakoti tokias istorijas apie žemų kainų oro linijas - tai tampa save išpildančiomis pranašystėmis.