Mokslininkai sugalvojo kaip sumažinti lėktuvų tualetų keliamą triukšmą - teko pasitelkti fizikos gudrybę ()
Naudotis lėktuvų tualetais dažnai yra nepatogu. Jie yra maži, prie jų dažnai susidaro eilės, o ir triukšmas nuspaudus vandens nuleidimo renkenėlę gali išgąsdinti. Dabar Brigamo Jango universiteto mokslininkai sugalvojo, kaip išspręsti vieną iš šių problemų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Iš tiesų, jei tualetai lėktuvuose ateityje dydžiu ir keisis, tai jie tik mažės. Su tuo reikia susitaikyti - kuo daugiau keleivių telpa salone, tuo pelningesni yra skrydžiai. Taigi, nesulauksime laikų, kai tualete bus galima apsisukti pečiais nenuglostant visų sienų. Aišku, nebent skrisite viena iš aukštesnių „Airbus A380“ milžino klasių - ten vonios kambariai su dušais ir tualetais yra gana dideli. Kita vertus, sumažinti tualetų skleidžiamą triukšmą tikrai įmanoma.
Vos nuleidus vandenį įsijungia vakuuminė sistema, kuri visas atliekas ištraukia į specialų rezervuarą. Tas oro srautas, kurį, beje, palaiko slėgių skirtumas lėktuvo išorėje ir viduje, ir kelia tą labai garsų ūžimą. Mokslininkai teigia, kad, nors daugeliui keliautojų tai nerūpi, oro linijos dažnai sulaukia skundų, kad tualetai paprasčiausiai gąsdina.
Kai lėktuvas yra pasiekęs įprastą skrydžio aukštį, vandens ir oro mišinys tualeto sistemoje gali pasiekti net 480 km/val. greitį. Bet kokia kliūtis šio srauto kelyje kelia turbulenciją, kuri apie save praneša garsiu ūžimu. Tai - neaptakūs klozeto kraštai, vamzdyno sujungimai, posūkiai ir taip toliau. Visgi mokslininkai išmatavo sistemos keliamą triukšmą ir suprato, kad didžiausias triukšmo lygis pasiekiamas atsidarant sklendei.
Taigi, mokslininkai patobulino dabar naudojamą vakuuminę tualeto sistemą pasitelkdami kelias fizikos gudrybes. Visų pirma, sklendė buvo sumontuota toliau nuo tualeto patalpos. Tai - paprastas, bet iš karto efektyvus sprendimas, padėjęs greitai sumažinti triukšmo lygį lėktuvo salone. Kitas sprendimas - nauja klozeto ir vamzdyno jungtis. Vietoje 90 laipsnių kampu sulenkto vamzdžio panaudota aptakesnė jungtis. To pakako, kad tualetų keliamas triukšmas sumažėtų dvigubai.
Aišku, oro srauto stiprumas nenukentėjo, tačiau gali būti, kad žmonės manys priešingai. Dabar ne vienas pirmą kartą keliaujantis ar pirmą kartą lėktuvo tualetu pasinaudojęs žmogus mano, kad vakuuminis tualetas gali juos įtraukti ar sužaloti. Tyliau ūžiantis tualetas bus tiesiog šiek tiek mažiau gąsdinantis. Dabar mokslininkai bandys pagerinti paties klozeto formą. Tai yra gana keista, bet kartu ir įdomu - orlaiviai su puikiomis aerodinamikos savybėmis iki šiol naudoja neaerodinamiškus tualetus.