Beveik garantuotai nesate matę nieko panašaus: šio lėktuvo langai yra labai neįprasti, bet tai buvo labai gerai apgalvotas ir gudrus dizaino sprendimas (0)
Mes esame įpratę, kad lėktuvų langai yra visai maži. Taip jau turi būti. Kuo didesnis bus langas, tuo didesnė bus siūlė tarp stiklo ir fiuzeliažo, tuo silpnesnis bus slėgių skirtumą atlaikantis korpusas. Mes taip pat esame įpratę prie langų formos – visų didžiųjų keleivinių langų forma yra daugmaž tokia pati. Tačiau „Sud Aviation Caravelle“ atrodė pakankamai keistai – jie buvo trikampiai. Tiesa, tai buvo labai gerai apgalvotas ir gudrus dizaino sprendimas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Sud Aviation Caravelle“ – tai 1955 metais pirmam skrydžiui pakilęs prancūziškas trumpo ir vidutinio nuotolio komercinis laineris. Šis lėktuvas buvo sukurtas siekiant pagerinti susisiekimą po visų Antrojo pasaulinio karo negandų. Taip pat norėta pritaikyti naujus reaktyvinius variklius. „Sud Aviation Caravelle“ kūrimas prasidėjo šeštojo dešimtmečio pradžioje, tačiau naujojo lėktuvo idėja kilo ne „Sud Aviation, o SNCASE inžinierių galvose. Tiesiog su laiku šios įmonės susijungė ir „Sud Aviation“ atsirado „Caravelle“ varde.
„Sud Aviation Caravelle“ turėjo keletą komponentų, kurie šiandien atrodo kaip neįprasta egzotika. Pavyzdžiui, gamintojas norėjo palengvinti įlaipinimo/išlaipinimo procedūras, todėl laiptelius sumontavo tiesiai į duris. Tai reiškė, kad papildoma technika keleivių laipinimui buvo nebūtina (nors vis tiek kartais buvo naudojama). Gamintojai į „Caravelle“ fiuzeliažą taip pat sumontavo nemažai garso izoliacijos, nepaisydami to, kad ji yra labai sunku. Aišku, šiandien labai neįprastai skamba ir taip, kad „Sud Aviation Caravelle“ turėjo ir parašiutą. Tokias keistas savybes būtų galima vardinti ir vardinti, tačiau šįkart pakalbėkime apie „Caravelle“ langus.
Tik pažvelkite į šiuos langus fiuzeliaže. Beveik garantuotai nesate matę nieko panašaus – jie nėra nei ovalios, nei stačiakampio su suapvalintais kampais formos. Gamintojai į „Sud Aviation Caravelle“ fiuzeliažą sumontavo suapvalintus trikampius langus. Aišku, jie neturi aštrių kampų ar tiesių linijų (net kraštinės turi šiokią tokią arką), bet tokie langai vis tiek atrodo labai keistai. Kita vertus, gamintojas tokią formą pasirinko neatsitiktinai.
Jei tik galėtų, lėktuvų gamintojai keleiviams neduotų jokių langų. Tai sumažintų gamybos kaštus, supaprastintų konstrukciją, padėtų lengvai išvengti silpnų fiuzeliažo konstrukcijos vietų, šiek tiek pagerintų aerodinamiką. Tačiau lėktuvas be langų keleivių nevilioja, todėl stengiamasi montuoti kiek įmanoma mažesnius. Kitaip tariant, ieškoma balanso tarp lėktuvo konstrukcijos sudėtingumo ir keleivių patogumo. Reikia sukurti langus, kurie būtų kiek įmanoma mažesni, bet ne tokie maži, kad keleiviai imtų skųstis. „Sud Aviation Caravelle“ turi mažesnius langus nei buvo įprasta tiems laikams, tačiau apžvalgos kampas yra praktiškai toks pats.
Skrisdami lėktuvu žmonės žvalgosi žemyn – juk aukščiau už juos kaip ir nieko nebėra. Taigi, apatinė lango dalis yra plati, o viršutinė – siaura. Lango perimetras (siūlė tarp lango rėmo ir fiuzeliažo konstrukcijos) yra mažesnis nei įprasta, todėl tokia konstrukcija yra stipresnė. Tiesa, patys langai dėl neįprastos formos yra kiek brangesni, dėl ko jie tikriausiai ir neprigijo.
Ir priekinių „Sud Aviation Caravelle“ langų konfigūracija buvo kiek keista. Kurdama lėktuvą SNCASE kompanija bendradarbiavo su užsienio partneriais. Taip „Sud Aviation Caravelle“ visą priekinę fiuzeliažo dalį kartu su pilotų kabina gavo iš britų „de Havilland Comet“. Šis lėktuvas iš pradžių turėjo kvadratinius langus, kurie turėjo rimtų trūkumų, todėl vėliau buvo pakeisti ovaliais. Tačiau keista kelių kabinos langų kombinacija išliko, nes nekėlė rūpesčių dėl saugumo.