Didžiausio lėktuvo pabaiga: pranešama apie Stratolaunch uždarymą ()
Žiniasklaidos duomenimis, didžiausią istorijoje lėktuvą sukūrusi kompanija uždaroma, o jos aktyvų ateitis – labai miglota.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Apie Stratolaunch Systems kompanijos problemas kalbama seniai. Priminsime, kad jos įkūrėjas Paulas Allenas 2018 metų spalio 15 dieną mirė, kilus onkologinio susirgimo komplikacijoms. Tačiau kompanija, nepaisydama šio tragiško įvykio, toliau kūrė didžiausią aviacijos istorijoje lėktuvą Scaled Composites Stratolaunch Model 351, skirtą kosminių aparatų iškėlimui. Šių metų balandžio 13 dieną šis lėktuvas pirmą kartą pakilo į dangų. Bandymas pripažintas pavykusiu.
Visgi, panašu, tai projekto neišgelbės. Pranešama, kad vyksta Stratolaunch kompanijos uždarymas ir bus išparduodami visi jos fiziniai aktyvai ir teisės į intelektualinę nuosavybę. Kompanijos atstovas pasirodžiusių duomenų nepatvirtino ir nepaneigė, o Engadget leidiniui pareiškė, kad „Stratolaunch lieka darbinės būsenos“ ir kad jis „pateiks naują informacija, kai bus bus naujienų, kuriomis galima dalintis“.
Ekspertų nuomone, Scaled Composites Stratolaunch Model 351 lėktuvui tai nieko gero nežada. Visai tikėtina, kad projektas užsidarys, atlikęs vos vieną skrydį.
Priminsime, kad 2019 metų sausį kompanija viešai paskelbė nutraukianti kosminių aparatų serijos, kurioje ir daugkartinio naudojimo kosminis lėktuvas Black Ice, o taip pat naujų paketinių variklių kūrimą. Tada pareiškime buvo sakoma, kad „Stratolaunch baigia nuosavos raketų-nešėjų šeimos ir raketinių variklių kūrimą“. „Mes optimizuojame operacijas, susitelkdami į lėktuvą ir mūsų galimybes užtikrinti demonstracinį raketos-nešėjos Northrop Grumman Pegasus XL paleidimą“, — pažymėjo Stratolaunch.
Pirmasis Scaled Composites Stratolaunch Model 351 skrydis
©Matt Hartman
Savaime suprantama, vertinti tai kaip gerą ženklą buvo sunku. Tačiau nepriklausomi specialistai tuo neapsiribojo ir išreiškė abejones pačia Stratolaunch koncepcija, paremtą „oro startu“ — kosminių aparatų iškėlimu į kosmosą iš maždaug kelių dešimčių kilometrų aukščio.
Tokios abejonės kilo, nes per kelis pastaruosius metus smarkiai sustiprėjo konkurencija raketinių iškėlimų rinkoje dėl SpaceX firmos sėkmės, o taip pat su naujų pigių superlengvųjų raketų atsiradimo. Labai tikėtina, kad tokiomis sąlygomis Scaled Composites Stratolaunch Model 351 būtų tiesiog nereikalingas.
Todėl ne vienas specialistas prakalbo apie galimą didžiausio lėktuvo „slaptą misiją“: jį imta nagrinėti kaip slaptą JAV kariškių projektą. Tačiau, panašu, tai neatitinka tikrovės.
naked-science.ru