„Korean Air“ greičiausiai visiškai atsisakys pirmos klasės idėjos - kodėl nyksta prabangios kelionės lėktuvais? ()
Esame pripratę, kad didesniuose lėktuvuose yra keturių skirtingų klasių salonai. Norėdami keliauti pigiau įsitaisome ekonominės klasės salone, o ieškodami prabangos - pirmosios klasės vietose. Tačiau ateityje pastarosios gali nebelikti - „Korean Air“ ketina atsisakyti pirmosios klasės. Kodėl? Ir kodėl jums tai turėtų rūpėti?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Iš tikrųjų, „Korean Air“ greičiau jau yra naujos mados pavyzdys, o ne vienetinis unikalus atvejis. Per pastarąjį dešimtmetį pirmos klasės saloną sumažino „United“, „Delta“, „British Airways“ ir „Singapore“ oro linijos. „Malaysia Airlines“ ir „Asiana“ pirmos klasės savo planuose jau atsisakė. Dabar prie jų prisidės ir „Korean Air“, kuri iš pradžių mažins pirmai klasei skirtų vietų skaičių, o vėliau jos visiškai atsisakys. Kodėl?
Pinigai. Kaip visada, tai yra didžiausias pokyčių motyvatorius. „Korean Air“ pirmos klasės salonuose dirbdavo dedikuoti skrydžių palydovai, kurie į ekonominės klasės salona nė nosies nekišdavo. Taip pat tiekiamas kitoks maistas, brabangūs alkoholiniai gėrimai, siūloma daugiau paslaugų. Žinoma, oro linijoms tai atsiperka - vietos pirmos klasės salone kainuoja kelis kartus brangiau. Bent jau atsipirko - dabar galvojama apie tai pamiršti.
Reikalas tas, kad auganti ekonomika augina ir keliautojų srautus. Pirmos klasės salonas yra apgyvendinamas labai retai - toje pačioje erdvėje ekonominės ar net verslo klasės konfigūracijoje galima pasodinti žymiai daugiau keleivių. Taigi, atsisakydama pirmos klasės „Korean Air“ bendrovė galės geriau pasinaudoti augančiais keleivių srautais - didesnis žmonių skaičius lėktuve atpirks brangios pirmos klasės atsisakymą.
Tie patys nauji rinkos dėsniai veikia visas didžiąsias oro linijas. Pirma klasė nyksta. Žmonės keliauja dažniau, pirmą klasę renkasi rečiau, o ji yra brangi ne tik bilietų pirkėjams, bet ir oro linijoms. Bent jau teoriškai tai turėtų teigiamai paveikti pigesnių bilietų kainas - jų rinkoje bus daugiau. Kita vertus, tos oro linijos, kurios išsaugos pirmos klasės salonus, juos galės laikyti savo konkurenciniu pranašumu ir jų kainas didinti.
Štai „Emirates“ ne tik nemažina pirmos klasės salonų, o juos dar ir didina. 2018 metais „Emirates“ oro linijos siūlė 310 tūkstančių pirmos klasės vietos, o šiais metais - jau 600 tūkstančių. Šios oro linijos nori vis labiau orientuotis į prabangos ieškančius keliautojus, todėl pirmos klasės salonai ne tik plečiasi, bet ir prabangėja ir brangsta.
Rinkos ekspertai prognozuoja, kad pirmos klasės salonai su laiku pranyks - jie lėktuvuose užima per daug vietos. Tai, žinoma, paveiks skrydžių ekonomiją ir, galbūt, ateityje keliausime bent šiek tiek pigiau. Kita vertus, net didžiausi optimistai tokiomis prognozėmis greičiausiai netiki.