Tikrų tikriausia gėda: pasaulio pabaigos lėktuvas turėjo atlaikyti net atominę ataką, tačiau jį pražudė... paukštis (Video) ()
Štai kaip atrodo tikrų tikriausia gėda. JAV laivyno vadinamasis pasaulio pabaigos lėktuvas, esą, turėjęs atlaikyti atominę ataką, neseniai sutiko savęs vertą priešininką – paukštį. Po susidūrimo su sparnuočiu nustojo veikti vienas iš keturių lėktuvo variklių, ir JAV laivynas deklaravo „A klasės incidentą“, o tai reiškia, kad incidentas pridarė žalos už daugiau nei 2 mln. JAV dolerių, sukėlė mirtį ar nuolatinę negalią, rašo „The Navy Times“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Spalio 2 dieną per specialų manevrą, kai lėktuvas nusileidžia ant žemės ir visiškai nesustojęs vėl ima kilti, „E-6B Mercury“ lėktuvas susidūrė su paukščiu, portalui Military.com sakė laivyno atstovas Timas Boulay. Incidentas įvyko laivyno bazėje Merilando valstijoje.
Per incidentą niekas nenukentėjo, o lėktuvas saugiai nusileido. Šiuo metu jis vėl įprastai eksploatuojamas.
„Variklis buvo pakeistas, ir lėktuvas vėl naudojamas“, – sakė T. Boulay.
Šis susidūrimas su paukščiu yra jau antras šiais metais įvykęs A klasės incidentas, susijęs su vadinamuoju pasaulio pabaigos lėktuvu. Vasarį „E-6B Mercury“ lėktuvas, kai buvo perkeliamas aviacijos bazėje Oklahomoje, užkabino angarą, pažymi Military.com.
„E-6B Mercury“ – tai „Boeing 707“ lėktuvas, pritaikytas karinėms reikmėms ir kuris branduolinio karo atveju būtų naudojamas kaip JAV laivyno vadovavimo ir ryšių platforma. Lėktuvo sistemos yra sukurtos taip, kad galėtų atlaikyti atominės bombos sprogimo sukeltas elektromagnetines bangas, nurodoma Vašingtone veikiančio visuomeninės politikos idėjų kalvės „The Center for the National Interest“ ataskaitoje.
Lėktuve naudojamas žemo dažnio ryšių sistemos, leidžiančios vadovaujantiems asmenims palaikyti ryšį su jūroje esančiais povandeniniais laivais, gebančiais nešti branduolines ir balistines raketas, skelbia Military.com.
Lėktuvas taip pat yra sukurtas taip, kad galėtų iš oro paleisti kontrolės sistemą, o tai reiškia, kad jis gali paleisti žemėje esančią tarpžemyninę balistinę raketą, nurodo Military.com.
Verta paminėti, kad lėktuvo susidūrimas su paukščiu nėra jau toks retas reiškinys. Remiantis JAV vyriausybinės programos „Department of Defense Partners in Flight (DoD PIF)“ duomenimis, kiekvienais metais fiksuojama maždaug 3 tūkst. susidūrimo su laukiniais gyvūnais atvejų kalbant apie karinius lėktuvus ir maždaug 2300 atvejų, susijusių su civiliniais lėktuvais.
Siekiant išvengti tokių atvejų, imamasi įvairių priemonių. „Arealo modifikacijos ir paukščių baidymas nuo pakilimo takų yra dalis sprendimo, tačiau taip pat labai svarbu suprasti paukščių elgesį ir judėjimą oro uosto aplinkoje bei atitinkamai parengti pilotus ir kitus įgulos narius“, – nurodo DoD PIF.