Meksikos narkotikų kartelis greičiausiai turi daugiau lėktuvų nei didžiausios šalies oro linijos ()
Jorge Gustavo Arevalo-Kesslerio karjera pilotuojant Sinaloa narkotikų kartelio privačius lėktuvus baigėsi po jo arešto Meksike (Meksika) bei pripažinus savo kaltę prieš teisėją JAV.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Gimęs Vokietijoje, J.G.Arevalo-Kessleris tapo Meksikos piliečiu ir greitai kilo karjeros laiptais Meksikos oro pajėgose, kur jis dirbo instruktoriumi ir apmokydavo šimtus pilotų. Tačiau baigus karjerą karinėse oro pajėgose, tolimesnė vyro karjera buvo visiškai kitokia.
J.G.Arevalo-Kessleris sulaukė oro bendrovės „Emirates Airlines“ pasiūlymo pilotuoti jos lėktuvus. Tačiau vietoje to jis sutiko dirbti Meksikos narkotikų baronui Joaquinui „El Chapo“ Guzmanui, bei skraidindavo didelius kiekius grynųjų bei kokaino iš ir į Venesuelą, Panamą bei Meksiką.
Nuteisdamas J.G.Arevalo-Kesslerį, JAV teisėjas Gray Milleris pasisakė, kad jis turėjo labai daug privilegijų dėl savo išsilavinimo ir gebėjimo pilotuoti lėktuvus. Mat J.G.Arevalo-Kessleris pilotavo, komercinius, didelius, mažus lėktuvus, tačiau sykį jį apakino godumas.
Vyras buvo nuteistas 11 metų laisvės atėmimo bausme, ją atliekant federaliniame kalėjime už bendradarbiavimą plaunant pinigus. Į tai 2011 metais vykusiame teisminiame procese buvęs pilotas atsikirsti surado vos kelis žodžius. J.G.Arevalo-Kessleris sakė, kad šiomis juodžiausiomis savo dienomis jis galvojo ir meldėsi, prašydamas viešpaties, kad šis leistų išsakyti tiesą. Vyras pripažino, kad daug galvojo apie tai, ką padarė, ir suprato, kad klydo.
J.G.Arevalo-Kessleris buvo svarbus pilotas Sinaloa kartelio operacijose. Įdomu tai, kad kartelis pagal turimų orlaivių skaičių konkuruoja su didžiosiomis oro linijomis. Tikėtina, kad kartelio lėktuvų parkas yra didesnis nei didžiausios Meksikos komercinės oro bendrovės „Aeromexico“ lėktuvų parkas. Kartelio oro linijų lėktuvų parkas netgi didesnis už kai kurių tarptautinių oro linijų turimų lėktuvų skaičių. Tiesa, dauguma kartelio lėktuvų yra mažesni, kadangi jie skirti skraidyti į ir iš atokių vietų, kuriose nusileidimas yra nepalyginamai sudėtingesnis.
Šie duomenys buvo gauti Meksikos laikraščiui „El Universal“ atlikus žurnalistinį tyrimą, kuris gavo duomenis apie tarp 2006 ir 2015 metų Meksikos saugumo pajėgų konfiskuotus lėktuvus. Skaičiai stulbinami net ir Sinaloa karteliui – turtingiausiai narkotikų prekybos organizacijai.
Anot minėto laikraščio, vien iš Sinaloa kartelio buvo konfiskuoti 599 orlaiviai ir sraigtasparniai. Tai yra beveik 5 kartus daugiau nei savo lėktuvų parke turi „Aeromexico“. Tiesa, kaip ir minėta, dauguma jų yra mažesni – tarp konfiskuotų lėktuvų daugiausiai „Cessna“, „Gulfstream“ ir „Piper“ kompanijų gaminami lėktuvai.
Sudėtingas ofšorinių kompanijų, privačių lėktuvų ir treniravimosi mokyklų ryšys atskleidžia tikruosius kartelio kėslus.
Turint omenyje, kad tai yra tik konfiskuotų lėktuvų skaičius, tikėtina, kad bendras turimų lėktuvų skaičius buvo didesnis. Taip pat tikėtina, kad konfiskavus lėktuvus kartelis juos pakeičia naujais. Be to, ne visi karteliui priklausantys lėktuvai yra maži. J.G.Arevelo-Kessleris atskleidė teismui, kad jis yra pilotavęs ir karteliui priklausantį „Boeing 727“ lėktuvą.
Negana to, anot „El Universal“, jeigu Sinaloa kartelio orlaivių parkas būtų teisėtas, kartelis būtų viena pelningiausių oro uostų bendrovių šalyje, valdančių 4771 slaptų oro nusileidimo/pakilimo takų, kurių ilgis siekia nuo 500 iki 1000 metrų, esančių kalnuose šiaurinėje šalies dalyje, vice.com.
Sinaloa kartelis yra tarptautinė organizacija, tačiau daugiausiai yra investavusi šiaurės vakarinėje Meksikos dalyje, aplink Sinaloa valstiją, nuo kurios ir kilo kartelio pavadinimas. Anot laikraščio, daugiausiai kartelio kilimo/nusileidimo takų yra būtent Sinaloa ir Baja Kalifornijos valstijose.
Tačiau J.G.Arevalo-Kesslerio byla rodo, kad Sinaloa kartelis nebūtinai turi būti teisėtas, kad konkuruotų su pasaulio oro linijomis. Nors vyras galėjo dirbti „Emirates Airlines“ – vienose geriausių pasaulyje oro linijų – jis pasirinko darbą pas „El Chapo“. Kartelis įrodė, kad gali nusisamdyti geriausius pasaulio talentus.