„Boeing“ atskleidė, kada kompanijos lėktuvai galės naudoti vien biodegalus - tai įvyks greičiau nei manote ()
2018 metais „Boeing“ įvykdė pirmąjį komercinį skrydį naudojant tik biodegalus. Tai buvo didelis pasiekimas ir neblogas žvilgsnis į ateitį. Tačiau didžioji lėktuvų dalis iki šiol nėra pritaikyti efektyviam skrydžiui deginant 100 % biodegalus. Bet tai jau keičiasi. „Boeing“ atskleidė, kada kompanijos lėktuvai galės laisvai skraidyti naudodami tik biodegalus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Problema. Pasak Oro transporto veiksmų grupės, komercinė aviacija yra atsakinga už 2 % pasaulinių CO2 emisijų. Jai tenka 12 % visų transporto emisijų. Nedaug? Pagalvokite, kaip dažnai važinėjate automobiliu ir kaip dažnai skrendate lėktuvu - lėktuvai iš tikrųjų teršia pakankamai daug. 80 % aviacijos emisijų yra ilgų skrydžių (daugiau nei 1500 km) rezultatas, nes toms kelionėms sunku surasti alternatyvų keliavimo būdą.
Šiuolaikinės technologijos neleidžia kurti elektrinių komercinių lėktuvų. Jie būtų per sunkūs, per brangūs ir tiesiog nepraktiški. Vandenilio technologijų taip pat teks laukti. Taigi, reikėtų pakeisti degalus.
Geriausias sprendimas. Komercinis laineris įprastai dirba apie 20 metų. Teršiantys lėktuvai gaminami iki šiol ir bus gaminami dar ne vieną dešimtmetį. Kai vyksta sparti automobilių elektrifikacija, nauji lėktuvai baterijų nelaukia. Degalų pakeitimas yra geriausias sprendimas, nes jis leistų dabartinių technologijų lėktuvus paversto CO2-neutraliais. Tai yra, jų išskiriamą anglies dvideginį anksčiau iš atmosferos būtų sugėrę augalai, iš kurių būtų pagaminti degalai.
Aviaciniai biodegalai. Tikriausiai esate girdėję apie biodyzeliną - jo jau yra. Reaktyvinis kuras, kad ir kaip keistai tai skambėtų, yra labai artimas dyzelinui. Tiesą sakant, mažesniuose oro uostuose dyzeliniai sunkvežimiai ir lėktuvai dalijasi tomis pačiomis degalų atsargomis. Tačiau biodegalai komercinėje aviacijoje nėra taip lengvai pritaikomi dėl saugumo standartų. Biodegalai kitaip reaguoja į temperatūrų pokyčius, dėl jų greičiausiai reikėtų koreguoti variklių priežiūros taisykles. Taigi, šiuo metu leidžiama biodegalų koncentracija yra maždaug 50 %.
„Boeing“ tikslas. Tarptautinė oro transporto asociacija 2050 metais nori matyti tik pusę tų aviacijos CO2 emisijų, kokias matė 2005 metais. Kadangi komerciniai laineriai įprastai dirba apie 20 metų, „Boeing“ nori jau 2030 metais pradėti gaminti lėktuvus, kurie galėtų skristi naudodami 100 % biodegalus. Tai - labai ambicingas tikslas ir „Boeing“ turės bendradarbiauti su degalų ir variklių gamintojais, kad jį pasiektų. Reikės bandymų, kad būtų galima įsitikinti, ar biodegalus deginantiems lėktuvams nereikalingi dažnesni priežiūros darbai. Taip pat galbūt reikės techninių patobulinimų, kurie leistų užtikrinti saugų ir efektyvų nuolatinį biodegalų naudojimą.
Be to, „Boeing“ nori įsitikinti, kad biodegalų apskritai bus pakankamai. Ekologiškumo kriterijus atitinkantys degalai turėtų būti auginami taip, kad tie laukai nekenktų gamtai. Aišku, tai, kad lėktuvai turės galimybę naudoti 100 % biodegalus, nereiškia, kad jie negalės naudoti įprastų tradicinių degalų. Tačiau tam, kad šis tikslas apskritai turėtų prasmę, reikia užtikrinti, kad degalų pakaktų.
2019 metais komercinės aviacijos pramonė sudegino apie 18,9 milijonus ekologiškų degalų litrų. Iš viso sunaudota 364 milijardai litrų degalų. Taigi, pasistengti yra kur, bet aplinkai draugiška komercinė aviacija yra dėmesio ir pastangų vertas tikslas.