16 % mažesnės degalų sąnaudos be jokių pakeitimų: mokslininkai išanalizavo 35 tūkstančius skrydžių ir turi paprastą patarimą kaip sutaupyti ()
Norint drastiškai sumažinti komercinių lėktuvų degalų sąnaudas ir emisijas reikia naujų technologijų. Gamintojai intensyviai kuria naujus variklius bei aerodinamikos sprendimus, tačiau ką galime padaryti su tais lėktuvais, kurie jau yra pagaminti ir skraidys dar bent porą dešimtmečių? Redingo universiteto mokslininkai teigia, kad jie turi sekti vėją.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
16 % - tiek, pasak Redingo mokslininkų, galėtų sutaupyti lėktuvai, skrendantys tarp Niujorko ir Londono, jei tik labiau atkreiptų dėmesį į vėjo kryptį. Tai padaryti šiaip jau nėra lengva. Lėktuvų maršrutai yra pakankamai tiesūs. Jei vėjas pučia iš vakarų, tai negi skrisi aplink pasaulį, kad pasiektum Niujorką? Aišku, į vėjus atsižvelgiama, bet maršruto pakeitimai yra nedideli.
Mokslininkai išanalizavo apie 35 tūkstančius skrydžių nuo 2019-ųjų gruodžio 1 d. iki 2020-ųjų vasario 29 d. Jie lygino pasirinktus maršrutus, vėjų kryptį ir sudegintų degalų kiekį. Paaiškėjo, kad efektyvesnis maršruto suderinimas su vėjo kryptimi vidutiniškai padeda sutaupyti tiek degalų, kiek lėktuvams reikia 200 km. Jei oro linijos į vėjus atsižvelgtų labiau planuodamos maršrutus, sutaupyti pavyktų dar daugiau. Per tyrimo laikotarpį nauja metodologija būtų padėjusi sutaupyti 6,7 milijonus į aplinką išmestų anglies dvideginio kilogramų.
Nauja palydovinė transatlantinių skrydžių sekimo technologija padės oro linijoms geriau planuoti skrydžių maršrutus. Paprastai tariant, tikslas yra daugiau skrydžių pavėjui, mažiau - prieš vėją. Tik kaip tai įmanoma?
Virš Atlanto vandenyno yra keli reguliarūs oro srautai. Tai yra, vėjas ne visada pučia tik iš rytų ar tik iš vakarų - skirtingi oro srautai skirtingose vietose juda skirtingomis kryptimis. Planuodamos maršrutus oro linijos mažų mažiausiai galėtų pasirinkti silpnesnio priešpriešinio vėjo zonas, bet geriausiu aveju skristų pavėjui. Aišku, šį modelį reikėtų tobulinti, įtraukiant ne tik vėjo krypties ir stiprumo duomenis, bet ir skrydžio nuotolį bei kitus parametrus.
Tai nėra vienintelis mokslininkų pasiūlymas kaip sumažinti esamų lėktuvų degalų sąnaudas. Praeitą vasarą jau buvo bandoma kitokia tūpimo procedūra, kuomet užsparniai ir spoileriai išskleidžiami vėliau nei įprasta.