[Karšta tema] Rusiškasis JAV „pasaulio pabaigos lėktuvo“ analogas – Il-80: kuo „Maxdome“ skirasi ir panašus į amerikietiškąjį „Nightwatch“ (Foto, Video) ()
Branduolinio karo atveju yra tik dvi šalys, JAV ir Rusija, turi mobiliuosius, ore kelias paras galinčius išbūti vadovavimo orlaivius, vadinamiusiuos „pasaulio pabaigos“ lėktuvus. JAV naudoja „Boeing B-4“ lėktuvus, o Rusija – „Ilyushin II-80“ lėktuvus. Štai viskas, ką žinome apie pastarąjį.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dizainas
Pranešama, kad „Ilyushin II-80“ pirmą kartą į orą pakilo 1985 m., o po daugelio modifikacijų jis buvo naudojamas nuo 1987 m. Vakarų žiniasklaida pirmą kartą šiuos skrydžius pastebėjo tik 1992 m.
Il-80 (NATO šaukinys „Maxdome“) sukurtas naudojant pagal II-86 orlaivį, tačiau jis akivaizdžiai labai skiriasi nuo komercinių orlaivių.
Il-80 yra skirtas naudoti kaip oro desanto valdymo centras Rusijos pareigūnams, įskaitant prezidentą, branduolinio karo atveju. Il-80 vaidmuo yra panašus į amerikiečių „Boeing E-4B“.
„Maxdome“ nesimato salono langų. Kabinos langai sumontuoti, bet juos užstoja pertvara. Šie pakeitimai buvo įgyvendinti siekiant apsaugoti keleivius nuo elektromagnetinio impulso (EMP) ar branduolinio sprogimo.
Kaip ir E-4B, orlaivis ant fiuzeliažo nugaros turi didelę SATCOM sistemą, kurioje, kaip manoma, yra pažangi palydovinio ryšio įranga. Be to lėktuve sumontuota galinio laido antena, sumontuota lėktuvo uodegoje, kad būtų galima perduoti ir priimti labai žemo dažnio (VLF) radijo ryšį. (tikėtina ryšiui su balistines raketas gabenančiais povandeniniais laivais).
Orlaivyje taip pat yra du dideli elektros generatorių blokai, išdėstyti jo variklių viduje, kurių galuose yra oro įsiurbimo angos ir išmetimo vamzdžiai. Ištraukiamas degalų tiekimo zondas yra po kabina.
Iš viso buvo pastatyti keturi Il-80, kurie dislokuoti 8-ojoje specialiosios paskirties aviacijos divizijoje Chkalovskio oro bazėje netoli Maskvos.
Nuo 2011 m. toliau naudojami trys Il-80. Jie nudažyti dabartiniu Rusijos valstybinės oro linijų bendrovės „Aeroflot“ dažymu
Kai dabartiniai atnaujinimai pasieks savo eksploatavimo pabaigą, tikimasi, kad Il-80 pakeis naujas pasaulio pabaigos lėktuvas, paremtas komerciniu orlaiviu Il-96-400.
Tęsinys kitame puslapyje: