[Žinios trumpai] „Bloomberg" skelbia apie visišką žlugimą: paviešinta, kas nutiko su Rusijos ir Europos prekyba ()
Prekybos apyvarta tarp Rusijos ir Europos buvo iš esmės sunaikinta, sako Vincentas Stameris, Kylio pasaulio ekonomikos instituto mokslininkas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dėl karo ir sankcijų smarkiai sumažėjo krovinių gabenimo apimtys per didžiausius Rusijos uostus.
Apie tai rašo įtakingas „Bloomberg" leidinys, remdamasis Kylio pasaulio ekonomikos instituto mokslininku, prekybos ekonomistu Vincentu Stameriu.
Rimčiausia griūtis užfiksuota Sankt Peterburgo uoste, kuris laikomas pagrindiniais Rusijos Federacijos prekybos vartais į Europą ir kuris prieš karą buvo vienas judriausių. Konteinerių apyvarta ten sumažėjo 85 %, lyginant su praėjusiais metais. Apskritai, Rusija šiandien per mėnesį importuoja maždaug ketvirtadaliu mažiau prekių nei 2021 m. Kiekvieną mėnesį šalyje trūksta prekių už 4,5 mlrd. USD.
„Žlugimą galima palyginti su prekybos nuosmukiu, kurį daugelis šalių patyrė 2020 m. balandį, kai COVID-19 pandemija privertė vyriausybes uždaryti savo ekonomiką", – sakoma straipsnyje. Apyvartos kritimas yra labai reikšmingas, pažymi V. Stameris.
Rusija šiandien yra priversta persiorientuoti į Aziją. Tačiau Kinijos eksporto nepakanka, kad kompensuotų nuosmukį Europoje. Šią vasarą ES į Rusiją eksportavo 43 % mažiau prekių nei per tą patį 2021 metų laikotarpį, o Kinija prekių atvežė 23 % daugiau nei pernai. Kinija savo prekes į Rusiją eksportuoja ne tik jūra, bet ir geležinkeliu. Padidėjęs tiekimas lėmė spūstis: Rusijos logistika negalėjo susidoroti su tokiu apkrovimu.