Kuo ypatingas Rusijos strateginis bombonešis Tu-95MS ir kodėl šis orlaivis pasirinktas smogti Ukrainai (Video)  ()

Ir ar įmanoma įvertinti tikrąjį Rusijos turimų kovinių strateginių bombonešių skaičių.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Per pastarąsias kelias oro raketų atakas Rusija naudojo tik Tu-95MS raketnešius, o galingesnių Tu-160 nepaleido, o tai tikrai nėra logiška. Bent jau todėl, kad Tu-160 gali nešti iki 12 Kh-555 arba Kh-101 sparnuotųjų raketų, o Tu-95MS arba iki 6 Kh-555 raketų arba iki 8 Kh-101 raketų.

Net jei rusai vadovaujasi „išteklių taupymo“ motyvu savo naujesniems Tu-160 ir nori užbaigti formaliai senesnio Tu-95MS išteklius, paaiškinimas yra kitoks. Nes pirmaisiais karo mėnesiais Rusija vienodai aktyviai smogė Ukrainai ir Tu-160, ir Tu-95MS, o tada išteklių klausimas niekam nerūpėjo.

Tikėtina, kad paaiškinimas yra toks: per kelis mėnesius trukusią raketų atakų kampaniją Ukrainoje bombonešis Tu-95MS pasirodė esąs daug patikimesnis ir lengviau prižiūrimas nei Tu-160. Todėl rusai mieliau naudoja Tu-160 demonstratyviems „bauginimo veiksmams“, o visus kovinius darbus, tokius kaip bendri skrydžiai su strategine Kinijos Liaudies Respublikos aviacija ar Ukrainos apšaudymas, „atlieka“ Tu-95MS.

Šis turbosraigtinis bombonešis paprastai vertinamas kaip labai senas ir neefektyvus. Tačiau pirma, orlaivio amžius ne visada yra tiesiogiai proporcingas efektyvumui, ir tai rodo amerikietiško B-52 pavyzdys. Antra, Tu-95MS iš tikrųjų nėra toks senas, jo serijinė gamyba vyko nuo 1982 m. iki 1992 m. rugpjūčio mėn. Atitinkamai, „seniausiam“ orlaiviui yra 40 metų, „jauniausiam“ – 30 metų. Ir iš tikrųjų tai nėra daug daugiau nei Tu-160, kurio serijinė gamyba vyko 1987–1992 m.

 

Iš tiesų, pagrindinės versijos Tu-95 serijinė gamyba prasidėjo dar 1954 m., o tarnyba prasidėjo 1956 m. Tačiau tarp „bazinio“ Tu-95 ir Tu-95MS yra 30 gamybos metų ir įvairių patobulinimų, apie 10 serijinių modifikacijų ir dar keletas darinių: keleivinis Tu-114, radiolokacinis stebėjimo lėktuvas Tu-126 ir priešpovandeninis Tu-142.

Sovietiniam kariniam-pramoniniam kompleksui pakako trijų dešimtmečių, kad Tu-95MS įgulos ergonomikos lygis ir borto vienetų patikimumas būtų pasiektas iki priimtino lygio. Štai kodėl, pavyzdžiui, 1990-aisiais rusai net pavogė daugiau nei 10 šių lėktuvų Kazachstane ir „mainais“ už dujas „ištraukė“ iš Ukrainos keturis tokius pačius bombonešius, o senesnių modifikacijų Tu-95, pavyzdžiui, Tu-95K-22 (Kh-22 raketų nešėjas) buvo be gailesčio išmontuoti, siekiant „taupyti išteklius“.

 

„Military Balance 2022“ rodo, kad praėjusių metų pabaigoje rusai disponavo 60 lėktuvų Tu-95MS. Tačiau panašu, kad realus tokio tipo kovinių bombonešių skaičius yra žymiai mažesnis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(16)
(4)
(12)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()