Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
nerimas 2010-03-18 13:35
iš straipsnio taip ir nesupratau kuo tas STOVL yra pranašesnis prieš Suchovo ar britų ten kažkuriuos vertikalaus kilimo/nusileidimo sistemas? tie lėktuvai irgi gali kabėti ore. o šiaip geri pilotai sugeba ore pakabinti/stipriai numesti greitį ir su paprastais naikintuvais toks manevras vadinamas "kobros smūgis" nežinau nieko dėl jo praktinio pritaikymo.
lightfire 2010-03-18 13:39
F-35 yra naujos kartos bei naudoja Stealth technologiją. Rusų, tiksliau sovietų STOVL lėktuvai turėjo didelių problemų, o ir šiaip jiems jau amžiną atilsi senokai galima sakyti - jų tiesiog nebėra. Britų Harrieriai modernizuojami kiek tik įmanoma, bet jų galimybės taip pat ribotos, plius, jie nėra viršgarsiniai (riešingai nuo F-35), be to, jei kalbame apie STOVL, tai čia tik F-35B modelis, A ir C modeliai tokie nėra, jie kiek kitokios konfiguracijos.
"Pakibti ore" - tai ne kobrą išdarinėti, o valdant naikintuvą kyboti ore kurį laiką, nusileisti kaip sraigtasparniui aikštelėje.
nerimas 2010-03-18 13:43
vuo jaučiu pirmą kartą aiškų atsakymą į klausimą gavau
mnv 2010-03-18 13:51
Beto kai ziurejau dokumentika apie lektuvus, tai pilotai sake kad britu harrieri kabanti ore labai sunku islaikyt ir tam labai daug treniruotis reikia, bet koks netikslus svirties pajudinimas gali ta lektuva numest ant zemes, o sita F35 pakibima labai padeda valdyt kompai, su juo sunkiau prisidirbt, jei pilotas netycia padaro netinkama veiksma lektuvas paprasciausiai pats issitaiso
Barthimej 2010-03-18 14:28
STOVL- short take off vertical landing,(F35B)
STOL - Vertical Take-Off and Landing (kaip harrieris)
CTOL - conventional take off and landing (F-35A)
F-35C bus lektuvnesio versija,skirta lektuvnesiam su katapultom.
Kopust 2010-03-18 17:10
Jeigu dabar gali lengviau iškabėti ore, toliau bus tik dar lengviau ir dar daugiau įvairių būdų. Gal pradės skraidančias lėkštes gamint
bahuriux 2010-03-18 17:49
As jau skaraidziau simuliatoriuje su tokiu, be "artificial stability" (kompo asistavimo pilotui ir dirbtinio stabilumo) praktiskai neimanoma kyboti ore, arba kruizinti pavargtum, bet oro musio metu butu galima ir isjungti dirbtini stabiluma ir palikti tik kompo asistavima, kad kavailais veiksmais nesulauzyti lektuvo. Beja tehnines charakteristikos, kaip naikintuvo labai vidutiniskos, kazkur nuo 1980m naikintuvu tokios buvo, jei neskaitysim VTOL ir stealth. Turbut ta atperka nekreiva elektronika ir gera ginkluote.
Tomcat 2010-03-18 18:19
Simuliatoriai (o ypač tie simuliatoriai kurios namie savo malonumui naudojam) labai atsilieka nuo realybės, todėl nemanau, kad galima vertinti dar nebaigtą gaminti lėktuvą pagal simuliatorius. Ir nemaišyk techninių charakteristikų su skrydžio charakteristikom. Į technines charakteristikas įeina elektronika, ginkluotės kiekis kurią lėktuvas gali gabent, degalų kiekis kurį lėktuvas gali gabent, aptarnavimo paprastumas ir kiti panašūs dalykai. O į skrydžio charakteristiką įeina greitis, g perkrovų toleravimas, traukos/svorio santykis ir t.t. Ir nors pavadinimus sumaišei, bet skrydžio charakteristikos išties nėra įspūdingos, tačiau visgi techninės charakteristikos tai atsveria su kaupu. Gal ir Lietuva kada kelis tokius nusipirks
P.S. Kokį simuliatorių jei nepaslaptis naudoji?
enzim 2010-03-18 19:08
Nežinau, ar teisingai supratau( labai jau greitakalbe ,,bėrė žirnius" tas amerikonas ), Kad sustoti naikintuvui labai naudinga( atliekant ,,kobras" , ,,varpus", atsistot ,,ant uodegos" pasikliaujant variklių trauka, ar vertikalaus kilimo- tūpimo įrangos dėka, nes sustojimo momentu naikintuvas nefiksuojamas radarų, neina į jį nusitaikyt senesnės kartos zenitinėm raketom, vos ne per sparną atlikti 180 laipsnų posukį( na čia turbūt pasigyrė ).
Belzebubas 2010-03-18 19:09
Nuo Harierių skiriasi ir tuo, kad gali be modifikacijų atlikti tokia misija: pakilti vertikaliai; skristi viršgarsiniu greičiu; nusileisti vertikaliai. Jokie kiti naikintuvai to negali padaryti nemodifikuoti misijos eigoje.
AirDog 2010-03-18 19:48
Nors ir mėgėjiškas bet neblogas video apie lėktuvų privalumus ir trūkumus(deja nėra naujausių: F-35, PAK FA, SU-47, MIG 1.44) - http://www.youtube.com/watch?v=AqucM_jXP2A
bahuriux 2010-03-18 21:00
Jo sumaisiau pavadinimus, turejau galvoj skrydzio charakteristikas. Naudoju X-Plane 8-9 dazniausia vertikaliai pazaisti galima su X-35 JSF, cia prototipas F-35'to, yra dar F-35B pas mane, ir dar kruva simuliatoriu. Lektuvus parsisiunciu is cia http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads Siaip x-Plane yra labai neblogas jei su visais addonais, mapais ir lektuvu begalybe. Jei konkreciai apie F-35 tiesiog jauciasi, kad ta lektuva valdo kompas (artificial stability) o netu pats, efektyvu, bet visas smagumas dingsta. Eina numazinti kompo kisimasi i valdyma, arba isvis isjungti. Kita vertus nera jokiu sansu suvaldyti toki naikintuva, nes siais laikais jie naturaliai nestabilus, kaip kad eurofighteris, kuri valdo kompas, o pilotas tik pasako kompui kur noretu pasuki su vairalazde, tada kompas pasuka tiek kad dar nesubyretu, nei lektuvas nei pilotas, jei pilotas perdaug reikalauja.
Smėlis 2010-03-18 21:12
man gal deja-vu? pakankamai senokai žiūrėjau kažkokį dokumentinį apie Boeing X-32 ir Lockheed Martin X-35 kūrimą ir beveik galiu prisiekti, jog jie tą patį gerokai seniau atlikę yra.
bahuriux 2010-03-18 21:47
nu tai x-35 kaip ir = F-35, o x-32 gana nesmagus ir neispudingu skrydzio charakteristiku.
Nerkus 2010-03-18 22:05
harieriai gali kabeti tik tam tikra laika, nes ten kazkas pas juos yra vandeniu ausinama. Grubiai tariant kol vanduo nepasibaigia, tol gali babeti. nebent dabar jau ka nors atnaujino.
ateities karai nebebus "akis i aki", o paleisi raketa is uz horizonto ir gali ramiai dingti, todel dabar jau nebera tobulinamos skrydzio charakteristikos, o tobulinamas nematomumas, radarai ir ginklai.
filas3 2010-03-19 09:23
jo,cia as siaip paerzinimui parasysiu,nagi ruseliai kur jus? ko nerasot,sudas,nesamone,nasem samaliotam net analagov vmire
Nerkus 2010-03-19 10:58
su-47 "berkut" )
lightfire 2010-03-19 11:18
^^^
Nebėra tokio ir jis pakibti ore negalėjo.
rimka 2010-03-20 10:05
tei, gal is viso apie minute tegalejo iskabeti, o jeigu dar sugalvoja taip ir pakilti tai didele dali savo kuro vien tam isdegina.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
JAV naikintuvas F-35B pirmąkart „sustojo“ ore (Video)